سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که اندازه خود را بشناسد و در نادانی آدمی همین بس که اندازه خود را نشناسد [امام علی علیه السلام]

+O

 

چگونه از خطر سنگ کلیه دور بمانیم؟

 

 

اگر تاکنون سنگ کلیه داشته‌اید، می‌دانید که درد آن چقدر شدید است. بسیاری از سنگ‌های کلیه بدون کمک پزشک از بدن دفع می‌شوند. ولی گاهی سنگ دفع نمی‌شود یا حتی ممکن است بزرگ‌تر شود که در این هنگام فقط پزشکان می‌توانند به شما کمک کنند. هر گاه دچار حالت‌هایی نظیر درد شدید در پشت و پهلوها شدید که بهبود نمی‌یابد، وجود خون در ادرار و احساس سوزش حین ادرار کردن بودید حتما به پزشک مراجعه کنید. این علایم می‌تواند ناشی از سنگ کلیه باشد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

 

سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه، قطعه‌ای از مواد جامد است که در داخل کلیه‌ها سوای از مواد درون ادرار تشکیل می‌شود. سنگ‌های بزرگ ممکن است در حالب، مثانه یا پیشابراه‌ گیر کنند. همین عامل می‌تواند سبب انسداد و جلوگیری از خروج ادرار شود.

 

آیا تمام سنگ‌های کلیوی شبیه هم هستند؟

خیر به‌طور کلی چهار نوع مختلف از سنگ‌های کلیوی وجود دارند.

- شایع‌ترین فرم آنها حاوی کلسیم است. در بسیاری از افراد، کلیه‌ها قادر به شستن کلسیم اضافی در ادرار هستند اما در بعضی دیگر کلسیم در داخل کلیه‌ها رسوب می‌کند. سپس این کلسیم همراه با سایر ترکیبات مخلوط شده و سنگ‌ها را ایجاد می‌کند.

- سنگ‌های استروویتی ثانویه که به بعضی عفونت‌های ادراری منجر می‌شوند. این سنگ‌ها حاوی منیزیم و آمونیاک هستند.

- سنگ‌های اسید اوریکی که به‌خصوص زمانی ایجاد می‌شوند که ادرار خیلی اسیدی است. در صورت وجود این سنگ‌ها باید مصرف گوشت در فرد محدود شود.

- سنگ‌های سیستییین که بسیار نادر هستند. سیستییین به‌طور عمده در عضلات و بعضی قسمت‌های دیگر به‌طور طبیعی تولید می‌شود. این مولکول نیز می‌تواند در ادرار تجمع یافته و به تشکیل سنگ منجر شود.

 

سنگ‌های کلیه چه شکلی هستند؟

سنگ‌های کلیه می‌توانند بسیار کوچک به اندازه یک شن باشند یا اینکه بزرگ بوده و به اندازه یک مروارید باشند. گاهی نیز به حدی بزرگ می‌شوند که به اندازه توپ پینگ‌پنگ خواهند شد. سنگ‌ها می‌توانند صاف یا ناصاف باشند و معمولا به رنگ زرد یا قهوه‌ای هستند.

 

پزشک در ارتباط با مشکلات سنگ چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟

اگر سنگی وجود داشته باشد که به خودی‌خود دفع نشود، پزشک به تدریج اقداماتی انجام خواهد داد تا سرانجام سنگ دفع شود. در گذشته تنها راه خلاصی از سنگ‌ها انجام جراحی بود، اما امروزه روش‌هایی وجود دارد که می‌توان بدون انجام جراحی آنها را دفع کرد که شامل استفاده از امواج پر انرژی از طریق پوست برای شکستن سنگ است (سنگ‌شکنی) و روش‌های جراحی خاصی که کمترین عارضه جانبی را در پی خواهد داشت.

 

پزشک چگونه می‌تواند به ماهیت و نوع سنگ پی ببرد؟

بهترین راه برای یافتن نوع سنگ، آزمایش خود سنگ است. اگر احساس می‌کنید که سنگ کلیه دارید و سنگ دفع می‌کنید، بعد از دفع حتما سنگ خود را نگه دارید و با آزمایش ادرار یا خون نیز می‌توان به ماهیت سنگ پی برد. برای آزمایش ادرار باید ادرار 24 ساعته جمع‌آوری شود.

 

برای یافتن نوع سنگ، فرد به چه چیزهایی نیاز دارد؟

روش درمانی‌ای که پزشک برای درمان سنگ به کار می‌برد به نوع سنگ بستگی دارد. به‌عنوان مثال داروهایی که برای درمان سنگ‌های کلسیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند روی سنگ‌های استروویتی اثری ندارد. رژیم غذایی که برای درمان سنگ‌های اسیداوریکی استفاده می‌شود نیز روی سنگ‌های کلسیمی اثری ندارد. بنابراین برای درمان سنگ، آنالیز و آزمایش دقیق سنگ باید انجام شود.

 

برای جلوگیری از بروز سنگ چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

تا آنجا که ممکن است مایعات مصرف کنید. سعی کنید روزانه 12 لیوان آب بنوشید. نوشیدن زیاد مایعات به شستن مواد موجود در ادرار و جلوگیری از رسوب آنها کمک می‌کند. به علاوه می‌توان آب‌لیمو یا آب‌میوه نیز استفاده کرد. اما آب از همه بهتر است. سعی کنید مصرف چای و قهوه خود را حداقل تا دو فنجان در روز کاهش دهید؛ زیرا کافئین به تشکیل سنگ کمک می‌کند. ممکن است به شما توصیه شود که از غذاهای خاصی بیشتر استفاده کرده و یکسری غذاهای دیگر را کمتر مصرف کنید. به عنوان مثال در صورت سنگ اسید‌اوریکی فرد باید کمتر گوشت مصرف کند زیرا گوشت در بدن به اسید‌اوریک تبدیل می‌شود. گاهی نیز می‌توان برای جلوگیری از تشکیل سنگ‌های اسید‌اوریکی یا کلسیمی از دارو استفاده کرد.

 

نکاتی که باید به یاد داشته باشید:

- بسیاری از سنگ‌ها بدون کمک پزشک از بدن دفع می‌شوند.

- در صورت وجود درد شدید در پشت یا پهلوها و در صورت ادامه‌دار شدن این درد به پزشک مراجعه کنید.

- در صورت وجود خون در ادرار به پزشک مراجعه کنید.

- برای جلوگیری از تشکیل سنگ تا حد ممکن آب بنوشید.

- بعد از دفع سنگ، برای نشان دادن آن به دکتر، آن را نگه دارید و از پزشک در مورد نحوه پیشگیری از بروز سنگ سوال کنید.




هدایت آرامش ::: یکشنبه 90/7/10::: ساعت 6:26 عصر

معرفی یک معجون معجزه گر 

 

نوشیدنی معجزه گر (ترکیب هویج، چغندر و سیب)


 

این نوشیدنی در زمانهای قدیم برای مدت های طولانی رایج بوده است


 

آقای سیتو به این نوشیدنی کاملا ایمان دارد ، او می خواهد که این مطلب به اطلاع تمام کسانی که مبتلا به سرطان هستند برسد


 

این نوشیدنی میتواند از بدن در مقابل رشد سلول های ناسالم محافظت نماید ، آقای سیتو قبلا مبتلا به سرطان ریه بوده است و یک متخصص طب گیاهی از وی میخواهد تا از این نوشیدنی برای درمان استفاده نماید و وی برای مدت سه ماه بصورت پیوسته از این نوشیدنی استفاده مینماید و اکنون سلامتی خود را بدست آورده و میتواند بسبب استفاده از این درمان از زندگی خود لذت ببرد و امتحان آن برای شما نیزهیچ ضرری نخواهد داشت



 

این نوشیدنی معجزه گر بسادگی تهیه میگردد


 

مواد لازم (چغند رقند ، هویج و سیب از هر کدام یکعدد )


 

موارد فوق را با پوست قطعه قطعه کرده و سپس با هم در آبمیوه گیری قرار داده و پس ازآ بگیری بلا فاصله بنوشید .


 

این نوشیدنی در در مان امراض زیر موثر خواهد :


 

1-جلوگیری از رشد و تکثیر سلول های سرطانی


 

2-پیشگیری از بیماریهای کبد ، کلیه ، لوزالمعده و همچنین درمان زخم معده


 

3-تقویت ششها ، جلوگیری از حمله قلبی و فشار خون بالا


 

4- تقویت سیستم ایمنی بدن


 

5- مفید برای بینایی و همچنین رفع خستگی ، خشگی و قرمزی چشم


 

6- برای رفع خستگی ناشی از فعالیت های فیزیکی و همچنین درد های عضلانی


 

7- رفع مسمومیت ، کمک به حرکات روده و رفع یبوست که در نتیجه سلامت پوست و بشاش شدن آن را نیز بهمراه خواهد داشت


 

8- بهبودن مشکل بوی دهان ناشی از سوء هاضمه


 

9-کاهش دردهای دوران قاعدگی



 

این معجون فاقد هرگونه اثر سوئی بوده ، کاملا مغذی میباشد و براحتی جذب بدن میگردد ضمنا برای کاهش وزن نیز مفید است


 

بعد از دو هفته مصرف مستمر شما متوجه اثر آن بر روی سیستم ایمنی بدنتان خواهید شد ضمنا تاکید میگردد تا ثیر مفید آن مشروط به مصرف آن بلافاصله پس ازآبگیری میباشد



 

بهترین زمان مصرف :


 

آنرا بصورت ناشتا اول صبح و یک ساعت قبل از صبحانه میل نمایید و برای اثر مطلوبتر توصیه میشود دو بار در روز یک بار صبح و یکبار قبل از ساعت 5 یعد از ظهر میل نمایید .



 

هرگز از انجام آن پشیمان نخواهید شد همچنین انجام آن هزینه زیادی نخواهد داشت

 




هدایت آرامش ::: یکشنبه 90/7/10::: ساعت 6:22 عصر

سزارین یک حسن دارد و هزار عیب !

متاسفانه این روزها زایمان به روش سزارین به یک مد در جامعه تبدیل شده و بسیاری از خانم‌ها بدون هیچ تفکری و تنها به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی، سزارین را انتخاب می‌کنند. البته انجام عمل سزارین، مزایا و معایبی دارد که لازم است با دقت به آن توجه کرد. اما بدون تردید می‌توان گفت که زایمان سزارین انتخابی توسط مادر عوارض زیادی را به همراه دارد.

سزارین یک حسن دارد و هزار عیب

تنها مزایای زایمان سزارین انتخابی، اطلاع مادر از چگونگی زایمان و عامل دیگر راحتی آن برای جراح است. اما خانم‌ها باید بدانند که جراحی سزارین یک جراحی بزرگ شکمی و بسیار جدی است و از شروع سزارین تا حین عمل و پس از آن سه تا چهار ساعت طول می‌کشد.

 

حتی بسیاری از خانم‌های باردار در مورد انجام زایمان واژینال یا همان طبیعی بعد از زایمان سزارین مطلع نیستند و در واقع بسیاری از پزشکان این اجازه را به زنان نمی‌دهند تا بعد از سزارین، طبیعی زایمان کنند.

بهبود آسان نیست

بهبود جراحی سزارین ساده نیست. مدت معمول اقامت در بیمارستان بعد از جراحی سزارین معمولا چهار تا پنج روز است و در مقایسه با دو روز برای مادرانی که زایمان طبیعی دارند، کمی طولانی‌تر است.

 

در واقع روز بعد از جراحی معمولا مادران باید حرکت داشته باشند اما هنوز هم به آرامبخش و مسکن نیاز دارند. پرستار به مادر باردار کمک می‌کند تا شروع به حرکت کند تا خطر تشکیل لخته در پاها و بدن کمتر شود.

 

موضوع بسیار مهم آن است که چون رحم نزدیک روده‌ها و مثانه قرار دارد، برش سزارین باید به دقت انجام شود؛ چرا که ممکن است به ارگان‌های دیگر آسیب‌رسیده و سبب خونریزی یا عفونت شود و برای زنانی که سه تا چند سزارین داشته‌اند این خطرات بسیار بیشتر خواهد بود.

 

از طرفی جفت در عمقی به رحم چسبیده و به سختی خارج می‌شود بنابراین ممکن است خطر خونریزی سنگین وجود داشته باشند و حتی احتمال نیاز به تزریق خون بالاست. گاهی نیز هیسترکتومی یا برداشتن رحم تنها راه نجات جان مادر است.

 

در عین حال پزشکان معتقدند بیش از 40 درصد خانم‌هایی که سه سزارین بیشتر داشته‌اند ممکن است دچار این عوارض شوند. بنابراین انجام زایمان سزارین باید محدود به افرادی شود که از نظر پزشکی لازم است نجات‌دهنده جان مادر باشد.

 

بسیاری از مادران باید بدانند که وقتی از بیمارستان مرخص می‌شوند نباید به مدت حداقل دو ماه چیز سنگینی به غیراز نوزاد خود بلند کنند. همچنین نباید به مدت دو هفته رانندگی و به مدت چهار تا شش هفته هم ورزش کنند و حداقل شش هفته فعالیت جنسی نداشته باشند .

 

افزایش خطر خونریزی در سزارین

خونریزی‌ به دنبال سزارین و عفونت‌های محل عمل و رحم تقریبا دو برابر بیشتر از زایمان طبیعی است و برخلاف تصور عموم افراد، سلامت مادر در سزارین بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.


 

بیهوشی خطرناک

مساله بیهوشی حین سزارین می‌تواند مشکلاتی را برای مادر به وجود آورد. سزارین در هر صورت یک عمل جراحی است و به دنبال آن مشکلات ناشی از جراحی نیز برای مادر پیش خواهد آمد. در عین حال علاوه بر عوارض بیهوشی می‌توان به مشکلات ادراری مانند سوزش ادرار، عفونت‌های ادراری و درد ناحیه مثانه پس از سزارین اشاره کرد.


 

شادابی پس از زایمان طبیعی

سرحالی و شادابی مادر پس از زایمان طبیعی نکته بسیار مهمی است. مادری که زایمان طبیعی می‌کند، همان روز پس از زایمان به راحتی می‌تواند کارهای مربوط به خود و بچه را انجام دهد اما مادری که سزارین می‌کند چند روز باید استراحت کند.

 

دردهای پس از سزارین نیز خیلی زیاد است؛ به طوری که مادر نیاز به مسکن پیدا می‌کند. در حالی که به صورت معمولی و طبیعی مادر هفت تا هشت ساعت قبل از زایمان طبیعی درد خواهد داشت. اما در مورد سزارین این دردها چند روز ادامه می‌یابند.


 

سزارین سد راه زایمان طبیعی

مادر می‌تواند پس از فقط یک بار سزارین، زایمان طبیعی داشته باشد اما مادران اغلب این نکته را نادیده می‌گیرند. در چنین شرایطی ممکن است خانمی دو یا سه بار تحت جراحی قرار گیرد و همین مساله باعث افزایش احتمال چسبندگی‌ها و دردهای ناشی از آن می‌شود. این چسبندگی‌ها هم ممکن است مشکلاتی از جمله مشکلات گوارشی را برای بیمار به وجود آورند.

 

مشکل کاهش وزن بعد از زایمان سزارین

خانم‌هایی که زایمان طبیعی دارند بسیار زودتر از خانم‌های سزارینی فعالیت روزانه خود را آغاز می‌کنند و به واسطه فعالیت‌ها و ورزش‌های بعد از زایمان زودتر به تناسب اندام می‌رسند؛ چرا که عوارض بیهوشی و درد ناشی از بخیه‌ها و فشارهای شکمی را ندارند. در عین حال به راحتی قادرند به نوزادشان شیر دهند و همین شیردهی موجب سوختن 500 کالری در طول شبانه روز خواهد شد.


 

سزارین، دشمن اولین واکسن نوزاد

مادرانی که زایمان طبیعی دارند در شیردهی به ویژه دادن آغوز به نوزاد خود موفق‌تر هستند و به دلیل درد زیاد، خونریزی یا بیهوشی، نوزاد خود را از خوردن آغوز به عنوان اولین واکسن کودک، محروم نمی‌کنند.

 

خداحافظی با خاطرات شیرین به دلیل سزارین

اغلب خانم‌ها دوست دارند در طول مدت زایمان خود کاملا هوشیار بوده و به‌طور کامل در جریان روند زایمان قرار گیرند. درمدت انجام عمل سزارین ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود و در نتیجه تماس اولیه نوزاد با مادر و شروع شیردهی به نوزاد به تاخیر می‌افتد و مادر لذت شیرین درآغوش گرفتن نوزاد بلافاصله بعد از زایمان را از دست می‌دهد.

 

خطر سزارین برای نوزاد و مادر

در نوزادانی که به روش سزارین متولد می‌شوند، خطر ابتلا به دیابت نوع اول، ابتلا به آسم و آلرژی بسیار بالاتر از نوزادانی است که به روش زایمان طبیعی به دنیا می‌آیند. حتی تحقیقات نشان می‌دهند سندروم مرگ ناگهانی نوزادان در ماه‌های نخست، در نوزادانی که به شیوه سزارین متولد می‌شوند تا سه برابر بیشتر است. همچنین افسردگی مادران سزارینی دوبرابر مادرانی است که به روش زایمان طبیعی وضع حمل کرده‌اند.




هدایت آرامش ::: سه شنبه 90/7/5::: ساعت 6:6 عصر

بانک سلولهای عصبی راه اندازی می شود

 دبیر نخستین همایش و رییس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی از راه اندازی بانک سلول های عصبی کشور در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی جغتایی گفت: همایش و کارگاه ملی سالیانه سلول‌های بنیادین عصبی با هدف ارایه آخرین یافته های علمی در زمینه دانش سلول های بنیادین عصبی در دنیا و ارایه تجربیات دیگر کشورها در این زمینه با حضور استادان داخلی و خارجی و متخصصان علوم پایه پزشکی و بالینی برگزار می شود.

وی افزود: در نخستین کارگاه ملی سلول های بنیادین، تکنیک های جدید مربوط به کشت، فرآوری های سلول های بنیادین را آموزش می دهیم و در بخش عملی کارگاه نیز که توسط گروهی از صاحبنظران و استادان کشور ایران و آلمان اداره می شود فرآیند تولید سلول های بنیادین کشت و تبدیل آن به سلول های عصبی به طور عملی آموزش داده می شود.

رییس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقش سلول های بنیادین عصبی در درمان بیماری های پیش رونده دستگاه عصبی، استفاده از سلول های بنیادین در درمان ضایعات مغزی، استفاده از سلول های بنیادین در ضایعات نخاعی، مشکلات اخلاقی در استفاده از سلول های عصبی انسانی، شیوه فرآیند تکامل سلول های بنیادین عصبی، نقش استروئید در تمایز سلول های بنیادین و مارکرهای مورد استفاده در تشخیص سلول های بنیادین را از جمله موارد مورد بحث و تبادل نظر در این همایش ذکر کرد.

جغتایی با بیان اینکه در حاشیه همایش یاد شده بانک سلول های عصبی در ایران راه اندازی می شود، خاطر نشان کرد با توجه به اهمیت همایش ملی سلول های بنیادین عصبی سخنرانی های ویژه ای از جمله نقش فاکتورهای رشد در تمایز سلول های بنیادین، فرآیند مهاجرت سلول های بنیادین در دستگاه عصبی مرکزی، شباهت ها و تفاوت سلول های بنیادین عصبی با سایر سلول های بنیادین، خالص سازی و تمایز سلول های عصبی برگزار می شود.

وی، ویژگی مهم این همایش را ارایه مباحث مشترک بین اساتید علوم پایه و علوم بالینی عنوان کرد.

بنا به این گزارش، این همایش برای متخصصین علوم اعصاب، نورولوژی، روان پزشکان، آناتومیست ها، فیزیولوژیست ها و متخصصین ژنتیک امتیاز بازآموزی دارد.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از تجهیزات کشت و انتقال سلول های بنیادین عصبی در دنیا ارایه می شود.
نخستین همایش و کارگاه ملی سالیانه سلول‌های بنیادین عصبی 4 و 5 آبان ماه سالجاری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.




هدایت آرامش ::: یکشنبه 90/7/3::: ساعت 9:7 عصر

 

اگر پوست اطراف ناخن، قرمز و پف کرده به نظر برسد، به عنوان التهاب ناخن شناخته شده است و شاید در نتیجه لوپوس و یا یکی دیگر از بیماری های بافت همبند ناخن باشد.

اگر چه تغییرات ناخن همراه با بسیاری از شرایط ممکن است متغیر باشد، این تغییرات به ندرت اولین علامت برای بیماریست و بسیاری از ناهنجاری های ناخن بی ضرر هستند مثلا همه افراد با ناخن سفید همیشه مبتلا به هپاتیت نیستند اما اگر شما در مورد ظاهر ناخن های خود به سوال جدی برخورد کردید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.

به گزارش سلامت نیوز گاهی اوقات با افزایش سن ناخن ها بسیار رنگ پریده یا سفید می شوند. اما می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی هم باشد، مانند:

? کم خونی
? نارسایی احتقانی قلب
? بیماری کبدی
? سوء تغذیه


ناخن سفید :
اگر ناخن ها سفید باشد و با حلقه ای از رنگ تیره احاطه شده، می تواند نشانه ای از مشکلات کبدی مانند هپاتیت باشد.. در این تصویر، شما می توانید ببینید انگشتان نیز زردی دارند که همین یکی دیگر از نشانه ای از مشکلات کبدی است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ناخن های زرد : یکی از شایع ترین علل ایجاد ناخن های زرد عفونت های قارچی است. با بدتر شدن اوضاع عفونت بستر ناخن ممکن است به عقب رانده شود و ناخن ها ضخیم شده و فرو ریخته شود. در موارد نادر، ناخن های زرد می تواند نشان دهنده یک بیماری جدی مانند بیماری تیروئید شدید، بیماری ریوی، دیابت یا پسوریازیس باشد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ناخن مایل به آبی : ناخن ها با رنگ مایل به آبی می توانند به معنای این باشد که بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کند. این می تواند نشان دهنده عفونت در ریه ها، مثل ذات الریه باشد. اندکی رنگ مایل به آبی هم ممکن است دیابت را نشان دهد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ناخن مواج : سطح ناخن موج دار و یا حفره دار میتواند نشانه های اولیه پسوریازیس و یا آرتریت های التهابی باشد. تغییر رنگ ناخن مشترک است؛ پوست زیر ناخن قهوه ای مایل به قرمز به نظر می رسد. پسوریازیس یک بیماری پوستی است که در ناخن شروع می شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ناخن های ترک خورده : خشکی، شکنندگی ناخن ها که دائما ترک ترک شده اند با بیماری تیروئید در ارتباط است. البته اگر با رنگ زرد همراه شود احتمال دارد به علت یک عفونت قارچی باشد. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ناخن پف آلود : اگر پوست اطراف ناخن، قرمز و پف کرده به نظر برسد، به عنوان التهاب ناخن شناخته شده است و شاید در نتیجه لوپوس و یا یکی دیگر از بیماری های بافت همبند ناخن باشد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

خط تیره زیر ناخن : خطوط تیره زیر ناخن باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد. آنها گاهی اوقات به ملانوم، خطرناک ترین نوع سرطان پوست ایجاد می شود.

 

ناخن کنده شده : گاز گرفتن ناخن ها ممکن است

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

چیزی بیش از یک عادت قدیمی باشد اما در برخی موارد نشانه اضطراب است که می توانند از درمان سود ببرند. ناخن جویدن و کندن آن به اختلال وسواس ارتباط دارد.. اگر شما نمی توانید اینکار را متوقف کنید حتما از یک دکتر کمک بگیرید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 




هدایت آرامش ::: جمعه 90/6/18::: ساعت 11:24 عصر

در مورد بدن خود چه می دانید؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در این مقاله با 16 واقعیت غیرمعمول در مورد بدنتان روبرو خواهید شد. مواردی که تابحال کمتر به آنها اشاره شده است.

1. اثر زبان : اثر خطوط و اشکال روی زبان درست همانند اثر انگشت عمل میکند. یعنی هر انسانی خطوطی کاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد. از این رو اثر زبان میتواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار بگیرد.

2. پوست انداختن : انسان نیز مانند دیگر پستانداران در هر لحظه در حال پوست انداختن است. طبق تحقیقات انسان در هر ساعت 600 هزار ذره از پوست خود را در فضا پراکنده میکند. این مقدار برابر هفتصد گرم پوست در هر سال می باشد. به صورت میانگین انسان در سن هفتاد سالگی تقریبا به میزان پنجاه کیلوگرم پوست اندازی کرده است.

3. تعداد استخوان ها : جالب است بدانید که کودک انسان تعداد بیشتری استخوان نسبت به یک فرد بزرگسال دارد. ما زندگی مان را با 350 استخوان شروع میکنیم، اما در طول دوره رشد تا سن بلوغ به علت پیوستن استخوان ها به یکدیگر این مقدار به 206 عدد استخوان کاهش پیدا میکند.

4. تغییرات معده : هر سه یا چهار روز یکبار تغییراتی در معده شما بوجود می آید. اسیدهای قوی که معده برای هضم غذا به کار میگیرد، باعث تاثیراتی روی خود آن نیز می شود. البته معده مکانیزمی برای جلوگیری از هضم کامل خود دارد.

5. حافظه بویایی : حس بویایی ما به قدرت حس بویایی سگ سانان نمی باشد اما با این حال میتوانیم 50 هزار رایحه مختلف را به خاطر بسپاریم.

6. طول روده باریک : طول روده های باریک تقریبا 4 برابر بلندتر از قد متوسط انسان است. اگر روده های باریک به شکل کنونی خود نبودند، طول آن ها به 5 تا 7 متر می رسید.

7. باکتری ها : در هر اینچ مربع از پوست بدن انسان نزدیک به 32 میلیون باکتری زندگی میکنند. خوشبختانه اکثریت این باکتری ها بی ضرر می باشند.

8. بوی پا : منشا بوی پا، مثل بوی زیربغل غدد عرقی می باشند. در یک جفت پا 500 هزار غده تولید غرق در حال فعالیت می باشند که میتوانند روزانه نیم لیتر عرق تولید کنند.

9. سرعت عطسه : هوایی که موقع عطسه کردن از دهان خارج میشود بالغ بر 160 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. عطسه کردن فشار بسیار زیادی به بدن تحمیل میکند. محال است که بتوانید چشمان خود را هنگام عطسه باز نگه دارید.

10. مسیر خون : خون مسیر زیادی را در هر لحظه در بدنتان طی میکند. تقریبا نزدیک به 100 هزار کیلومتر مسیر خونی در بدن وجود دارد. قلب این عضو حیاتی و پرکار بدن روزانه دو هزار گالن خون (برابر با 7500 لیتر) را در این مسیرها پمپاژ میکند.

11. مقدار بزاق : شما مایل به شنا در آب بزاق دهانتان نیستید، اما جالب است بدانید که هر شخص به طور میانگین در طول زندگی اش نزدیک به 24 هزار لیتر بزاق تولید میکند. این مقدار برای پرکردن دو استخر شنا کافیست.

12. صدای خر و پف : بعد از سن 60 سالگی، شصت درصد مردان و چهل درصد از خانم ها شروع به خر و پف خواهند کرد. صدای خر و پف میتواند تا حد کرکردن پیش برود. عموما ً صدای خر و پف 60 دسیبل می باشد که یعنی به بلندی صدای صحبت کردن معمولی اما این صدا میتواند تا 80 دسیبل نیز پیش برود. 80 دسیبل یعنی صدای یک دریل بادی که در حال نفوذ به بتن است. صدای بالای 85 دسیبل برای گوش انسان بسیار مضر میباشد و ممکن است باعث کری شود.

13. رنگ و تراکم مو : هیچ میدانستید تراکم موی سر را از روی رنگ آن میشود تخمین زد؟ به طور میانگین هر انسان 100 هزار پیاز مو روی سرش دارد. هر کدام از این پیازهای مو در طول زندگی انسان قادر به تولید 20 تار مو میباشند. افرادی که موهای بلوند دارند از بیشترین میزان پیاز مو در مقایسه با دیگر رنگ ها سود میبرند، در نتیجه ایشان موهای پرپشت تری خواهند داشت. تعداد میانگین پیاز مو برای موهای بلوند 146 هزار، برای موهای مشکی 110 هزار، برای موهای قهوه ای 100 هزار و در آخرین رده برای موهای قرمز 86 هزار عدد میباشد.

14. رشد ناخن ها : اگر ناخن های دست تان نسبت به ناخن پای شما خیلی زودتر رشد میکند این کاملا طبیعی است. ناخن هایی که بیشتر در معرض استفاده قرار میگیرند زودتر رشد میکنند. ناخن انگشت های بلندتر و دستی که با آن مینویسید بیشترین رشد را دارند. به طور میانگین ناخن ها در هر ماه به اندازه یک دهم اینچ رشد میکنند.

15. وزن سر : جای تعجب ندارد که سر نوزادان کمی برای بدن آنها سنگینی میکند. سر هنگام تولد یک چهارم طول بدن را تشکیل میدهد. زمان بزرگسالی این طول به یک هشتم از درازای کلی بدن تقلیل می یابد.

16. نیاز به خواب : شاید بعضی اوقات بگویید که دارم از شدت خواب میمیرم، اما به معنای کلمه منظوری نداشته اید. اما بد نیست بدانید که شما بدون خوردن غذا تا هفته ها زنده میمانید، اما بعد از 11 روز نخوابیدن، برای همیشه به خواب خواهید رفت.




هدایت آرامش ::: جمعه 90/6/18::: ساعت 11:16 عصر

یازده ماده افیازده ماده افزایش دهنده عمرزایش دهنده عمر1. سیب
? محتویات: سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است. همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد.
? اثرات آن روی سلامتی: کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری میکند. پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند.
? بهترین راه استفاده: بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است.

2. آوکادو

? محتویات: آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد.
? اثرات آن روی سلامتی: نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی و انواع بخصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کند.
? بهترین راه استفاده: فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام بخورید. می توانید آن را با گوجه فرنگی، آبلیمو، فلفل هالپانو و نمک نیز ترکیب کرده و سس گواکامولی از آن بسازید.

3. موز

? محتویات:
موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است.
? اثرات آن روی سلامتی: پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ایتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند.
? بهترین راه استفاده: دقیقاً مثل میمون ها به راحتی موز را پوست کنده، بخورید و لذت ببرید. به نظر می رسد که میمون ها بیش از آنچه ما فکر می کنیم باهوش هستند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

4. تخم مرغ
? محتویات: تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کولین، پروتئین، کاروتینوئید و زآکسانتین می باشد.
? اثرات آن روی سلامتی: فایده ی عمر طولانی چیست اگر حتی نتوانید به یاد بیاورید که دندان مصنوعی هایتان را کجا گذاشته اید؟ خوردن تخم مرغ به شما کمک می کند. کولین موجود در تخم مرغ به حفظ حافظه در زمان پیری کمک می کند. کاروتینوئید نیز از ابتلا به بیماری های چشمی مربوط به پیری مثل آب مروارید جلوگیری می کند.
? بهترین راه استفاده: تخم مرغ را می توانید به حالت آب پز، جوشانده یا خاگینه استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که پختن آنها با مقدار زیادی کره یا روغن برایتان ضرر دارد.

5. سیر

? محتویات:
سیر هم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد.
? اثرات آن روی سلامتی: سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته را کاهش می دهد. همچنین با کشتن سلول های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن را در افراد سرطانی افزایش می دهد.
? بهترین راه استفاده: بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید. می توانید آن را خرد کرده و به محتویات سالادتان اضافه کنید.

6. لوبیا قرمز

? محتویات: حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل می باشد.
? اثرات آن روی سلامتی: فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری میکند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری میکند. فیبر قابل حل همچنین کلسترول و قند خون را پایین می آورد.
? بهترین راه استفاده: هم لوبیای خشک و هم لوبیای کنسرو شده این اثرات خوب را روی سلامتی می گذارند. خوب است که مقداری از این لوبیاها را هم در غذاهای مورد علاقه تان بیندازید یا آنها را به غذاهای مکزیکی اضافه کنید.

7. گردو

? محتویات: گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا 3 است.
? اثرات آن روی سلامتی: اسید چرب امگا 3 نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند، همچنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند..
? بهترین راه استفاده: بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن آن از پوست استفاده کنید، اما تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از پوست هم می توانند تا حدودی تازگی خود را حفظ کنند به شرط اینکه در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند. از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید.

8. محصولات سویا و توفو

? محتویات: حاوی هورمون های گیاهی ایزوفلاون می باشد.
? اثرات آن روی سلامتی: سویا به پایین آمدن میزان Ldl ناسالم در کلسترول خون کمک می کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال حملات قلبی را نیز کاهش می دهد.
? بهترین راه استفاده: توفوی سفت بهترین منبع سویا می باشد و برخلاف باور عموم توفو طعم بدی ندارد.

9. انگور قرمز

? محتویات: انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی کاتچین و نوعی پلی فنول به نام رسیراترول می باشد.
? اثرات آن روی سلامتی: کاتچین به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که رسیراترول میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند.
? بهترین راه استفاده: نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز برای این منظور کافی است. اما مصرف بیشتر از این میزان می تواند اثرات خوب این ماده را از بین ببرد.

10. اسفناج

? محتویات: اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید. به اندازه ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A و C به شمار می رود.
? اثرات آن روی سلامتی: اسفناج تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی شما دارد. با سرطان، بیماری های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می کند.
? بهترین راه استفاده: اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین نوع خوردن این ماده ی مفید غذایی می باشد. می توانید آن را با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آبپز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید.

11. رازیانه

? محتویات: رازیانه که جزء سبزیجات ایتالیایی است، حاوی مقدار زیادی ویتامین A، کلسیم، پتاسیم و آهن می باشد.
? اثرات آن روی سلامتی: رازیانه به برطرف کردن مشکلات گوارشی کمک می کند. آهن و ویتامین A موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک بسزایی می کند. از خستگی و کم خونی نیز جلوگیری می کند.
? بهترین راه استفاده: رازیانه را می توانید به صورت های مختلفی استفاده کنید: خام، بخار پز شده یا سرخ شده.




هدایت آرامش ::: جمعه 90/6/18::: ساعت 11:15 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 144


بازدید دیروز: 88


کل بازدید :608032
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<