سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد خداوند ـ عزّوجلّ ـ کند، خداوند، دوستش خواهد داشت، و هرکه بسیار یاد خدا کند، برایش دو برائت نامه نوشته خواهد شد : برائتی از دوزخ و برائتی از نفاق . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

+O

بانک سلولهای عصبی راه اندازی می شود

 دبیر نخستین همایش و رییس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی از راه اندازی بانک سلول های عصبی کشور در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی جغتایی گفت: همایش و کارگاه ملی سالیانه سلول‌های بنیادین عصبی با هدف ارایه آخرین یافته های علمی در زمینه دانش سلول های بنیادین عصبی در دنیا و ارایه تجربیات دیگر کشورها در این زمینه با حضور استادان داخلی و خارجی و متخصصان علوم پایه پزشکی و بالینی برگزار می شود.

وی افزود: در نخستین کارگاه ملی سلول های بنیادین، تکنیک های جدید مربوط به کشت، فرآوری های سلول های بنیادین را آموزش می دهیم و در بخش عملی کارگاه نیز که توسط گروهی از صاحبنظران و استادان کشور ایران و آلمان اداره می شود فرآیند تولید سلول های بنیادین کشت و تبدیل آن به سلول های عصبی به طور عملی آموزش داده می شود.

رییس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقش سلول های بنیادین عصبی در درمان بیماری های پیش رونده دستگاه عصبی، استفاده از سلول های بنیادین در درمان ضایعات مغزی، استفاده از سلول های بنیادین در ضایعات نخاعی، مشکلات اخلاقی در استفاده از سلول های عصبی انسانی، شیوه فرآیند تکامل سلول های بنیادین عصبی، نقش استروئید در تمایز سلول های بنیادین و مارکرهای مورد استفاده در تشخیص سلول های بنیادین را از جمله موارد مورد بحث و تبادل نظر در این همایش ذکر کرد.

جغتایی با بیان اینکه در حاشیه همایش یاد شده بانک سلول های عصبی در ایران راه اندازی می شود، خاطر نشان کرد با توجه به اهمیت همایش ملی سلول های بنیادین عصبی سخنرانی های ویژه ای از جمله نقش فاکتورهای رشد در تمایز سلول های بنیادین، فرآیند مهاجرت سلول های بنیادین در دستگاه عصبی مرکزی، شباهت ها و تفاوت سلول های بنیادین عصبی با سایر سلول های بنیادین، خالص سازی و تمایز سلول های عصبی برگزار می شود.

وی، ویژگی مهم این همایش را ارایه مباحث مشترک بین اساتید علوم پایه و علوم بالینی عنوان کرد.

بنا به این گزارش، این همایش برای متخصصین علوم اعصاب، نورولوژی، روان پزشکان، آناتومیست ها، فیزیولوژیست ها و متخصصین ژنتیک امتیاز بازآموزی دارد.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از تجهیزات کشت و انتقال سلول های بنیادین عصبی در دنیا ارایه می شود.
نخستین همایش و کارگاه ملی سالیانه سلول‌های بنیادین عصبی 4 و 5 آبان ماه سالجاری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.




هدایت آرامش ::: یکشنبه 90/7/3::: ساعت 9:7 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 172


بازدید دیروز: 64


کل بازدید :609668
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<