سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه زهد در دو کلمه از قرآن فراهم است : خداى سبحان فرماید « تا بر آنچه از دستتان رفته دریغ نخورید ، و بدانچه به شما رسیده شادمان مباشید . » و آن که بر گذشته دریغ نخورد و به آینده شادمان نباشد از دو سوى زهد گرفته است . [نهج البلاغه]

+O

 

جملات فوق العاده ارزشمند و تفکر برانگیز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

One song can spark a moment
یک آهنگ می تواند لحظه ای جدید را بسازد

One flower can wake the dream
یک گل میتواند بهار را بیاورد

One tree can start a forest
یک درخت می تواند آغاز یک جنگل باشد

One bird can herald spring
یک پرنده می تواند نوید بخش بهار باشد

One smile begins a friendship
یک لبخند میتواند سرآغاز یک دوستی باشد

One handclasp lifts a soul
یک دست دادن روح انسان را بزرگ میکند

One star can guide a ship at sea
یک ستاره میتواند کشتی را در دریا راهنمایی کند

One word can frame the goal
یک سخن می تواند چارچوب هدف را مشخص کند

One vote can change a nation
یک رای میتواند سرنوشت یک ملت را عوض کنند

One sunbeam lights a room
یک پرتو کوچک آفتاب میتواند اتاقی را روشن کند

One candle wipes out darkness
یک شمع میتواند تاریکی را از میان ببرد

One laugh will conquer gloom
یک خنده میتواند افسردگی را محو کند

One hope will raise our spirits
یک امید روحیه را بالا می برد

One touch can show you care
یک دست دادن نگرانی شما را مشخص میکند

One voice can speak with wisdom
یک سخن میتواند دانش شما را افزایش دهد

One heart can know what"s true
یک قلب میتواند حقیقت را تشخیص دهد

One life can make a difference
یک زندگی میتواند متفاوت باشد

You see, it"s up to you
شما می بینید پس تصمیم با شماست




هدایت آرامش ::: چهارشنبه 90/6/30::: ساعت 5:30 عصر

محسن رضایی:
 تا رسیدن به قدس یک الله‌اکبر دیگر نیاز است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه روز قدس با صدور پیامی، ضمن دعوت همه اقشار جامعه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد: «تا آزادی قدس یک الله‌اکبر دیگر باقی مانده است».

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام محسن رضایی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران؛

از صدور پیام تاریخی امام راحل در سال 1358 مبنی بر راهپیمایی در روز قدس تاکنون وعده‌های الهی آزادی آن مکان مقدس هر روز نمایان‌تر می‌شود و ملت‌های منطقه مشاهده می‌کنند که هم‌پیمانان رژیم غاصب صهیونیستی چگونه یکی پس از دیگری به دست ملت‌ها محاکمه می‌شوند.

سی سال پیش که اولین راهپیمایی ملت ایران در دفاع از قدس و فلسطین شروع شد چه کسی فکر می‌کرد که مبارک و سادات که در کنار رژیم صهیونیستی و در مقابل ملت فلسطین ایستاده بودند از پا درآیند و مصر در کنار فلسطین قرار گیرد؟

روح و آموزه‌های انقلاب اسلامی ایران از آزادی و مردم‌سالاری گرفته تا ورود دیانت به سیاست، محور مبارزات ملت‌های اسلامی در بیداری اسلامی منطقه است که از شاخ آفریقا گرفته تا قلب آسیا و از غرب و شرق جهان را در بر گرفته است.

سقوط حکومت‌های ستم‌پیشه و سرسپرده‌ای همچون پهلوی در ایران، صدام در عراق، بن علی در تونس، مبارک در مصر و نیز سقوط قذافی در لیبی و اوج‌گیری اعتراضات مردمی در برخی دول غربی نشان از تحقق وعده‌های الهی دارد.

حمایت از ملت مظلوم فلسطین، حضور و تاثیر‌گذاری در صحنه‌های بین المللی، به نمایش گذاشتن استقلال سیاسی و پشتوانه امنیت کشور از دستاوردهای حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس به شمار می‌آید.

اینجانب از ملت ایران دعوت می‌کنم تا با شکوه‌تر از سال‌های گذشته در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند و بار دیگر به جهانیان ثابت کنند که ملت ایران با تمام توان در مسیر انقلاب اسلامی و پیمودن راه امام (ره) و پیروی از رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، همچنان استوار است.

تا رسیدن به قدس یک الله‌اکبر دیگر نیاز است.»

کد خبر: 9006-02087

 




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/6/3::: ساعت 8:27 عصر

فراخوان نهادها، شخصیت‌ها و احزاب برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

نهادها، شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی همچون سال‌های گذشته با صدور بیانیه‌، سخنرانی‌ یا انجام مصاحبه، از مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند و راهپیمایی امسال را با توجه به موج بیداری اسلامی در منطقه بیش از پیش حائز اهمیت دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نهادها و گروه‌های سیاسی زیر طی چند روز گذشته با صدور بیانیه‌هایی ضمن گرامی‌داشت روز جهانی قدس، از عموم مردم برای حضور هر چه باشکوهتر در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند:

جهاد دانشگاهی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد کل نیروهای مسلح، مجمع تشخیص مصلحت نظام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان بسیج مستضعیفین، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جامعه زینب (س)، حزب موتلفه اسلامی، جبهه پیروان خط امام و رهبری، حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مهندسین، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تهران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، جبهه ایستادگی ایران اسلامی، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، ائتلاف چکاد آزاداندیشان، جامعه اسلامی کارمندان، فراکسیوان اسلامی بیداری، سازمان بسیج هنرمندان، جامعه ‌المصطفی العالمیه، جمعیت حامیان آزادی قدس شریف، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، سپاه علی‌ابن ابیطالب (ع)، سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، دفتر علی لاریجانی در قم و ... .

آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی، رئیس قوه قضاییه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی، دانشگاهی و چهره‌های برجسته کشور نیز از جمله افرادی بودند که طی روزهای گذشته با صدور بیانیه، ایراد سخنرانی یا انجام گفت‌وگو بر ضرورت حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جمعه ـ چهارم شهریورماه ـ تاکید کردند.




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/6/3::: ساعت 8:18 عصر

 

 

بازیگران: کامبیز دیرباز ، سام درخشانی ، ثریا قاسمی ، سحر دولتشاهی ، سیاوش طهمورث ، …
کارگردان: علیرضا بذر افشان
سال: 1390

خلاصه داستان:داستان در سال 1367 اتفاق می افتد . ایران درگیر جنگ تحمیلی عراق است . اسد 26 ساله دست فروش موفق ، به این نتیجه می رسد که اگر سرمایه بیشتری داشته با شد بهترین درآمد را دارد. با فن ، پدر خود را گول می زند و …

 




هدایت آرامش ::: چهارشنبه 90/6/2::: ساعت 11:31 عصر

مریخ و ماه؛ یک آسمان و دو ماه؛ شق القمر
در 5 شهریور 90


شایعه ای بیش نیست ... !

سالهای پیش در بسیاری از سایتهای اطلاع رسانی بزرگ و همینطور وبلاگ ها شایعه ای نجومی پخش شده بود
و البته علیرغم اینکه تکذیب این قضیه هم بازتاب گسترده ای داشت،

جالب اینحاست که ترویج این شایعه هنوز هم بصورت ایمیلی ادامه دارد و امسال هم منتشر کنندگان این خبر
سعی دارند همه را به اشتباه بیندازند. بدینصورت که اینباکس ایمیل بنده نمونه های جدید
این شایعه را با عنوان "شق القمر تکرار می شود " دریافت کرده است !!!

ایمیلی با این شرح و توضیحات مشابه:

 

 

Enjoy remember the day
این روز را بخاطر بسپارید

Two moons on 27th August 2011  
دو کره ماه در تاریخ 27 آگوست 2011 (5 شهریور 90)

27
th Aug the Whole World is waiting  for
روز 27 آگوست (5 شهریور) تمام دنیا در انتظار

Planet Mars will be the brightest in the night sky starting August
کره مریخ به بالاترین درجه درخشش در آسمان شب در 5 شهریور خواهد رسید

It will look as large as the full moon to the naked eye
اون به اندازه کره ماه تمام بزرگ با چشم غیر مسلح به نظر خواهد رسید

This will cultivate on Aug. 27 when Mars comes within 34.65M miles off earth
این وقتی است که در روز 5 شهریور کره مریخ به فاصله 34.6 مایلی خود به زمین میرسد

Be sure to watch the sky on Aug. 27 12:30 am
حتما در راس ساعت 12:30 بعد از ظهر (نیمه شب) آسمان را تماشا کنید

It will look like the earth has 2 moons
به نظر خواهد رسید که آسمان دو ماه دارد

The next time Mars may come this close is in 2287
این امر 1200 سال دیگر دوباره اتفاق خواهد افتاد

Share this with your friends as NO ONE ALIVE TODAY will ever see it again
این لحظه را با دوستان خود شریک شوید زیرا هیچ فرد زنده ای دوباره این اتفاق نادر را نخواهد دید


امــــــــــــا ؛

شایعه ی جالبی بود آنهم به زبان انگلیسی و متن ترجمه شده که تا حدودی باعث می شد باورش برای خیلی از افراد امکان پذیرتر باشد. خبری بی پایه و اساس که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. البته جدای اینکه ناسا هم آن را تکذیب کرده اگر کمی فکر کنید و مطالب زیر رو بخونید به دلایل شایعه بودنش پی میبرید و مهمتر از همه اینکه هیچگاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد و تحت هیچ شرایطی در 5 شهریور امسال (1390) منتظر ماه دوم در آسمان نباشید ...

اصل شایعه را حتما همه شما خوانده اید. ایمیل سرگردانی با تصویر دو ماه یکی نقره گون و دیگری سرخ فام در آسمان این روزها به سرعت در اینترنت و بین دوستان می چرخد که چه نشسته اید که 5 شهریور ماه برای نخستین بار در طول حیات ما و آخرین بار تا 1200 سال دیگر مریخ در نزدیکی زمین قرار می گیرد و می توانید آن را به اندازه ماه شب 14 در آسمان ببینید!

احتمالا هم انتظار دارید در آن شب چنین منظره ای پیش رویتان نقش ببندد که البته هیچ آرزو و انتظاری بر جوانان عیب نیست. مسلما اگر چنین اتفاقی رخ می داد منظره با شکوهی بوجود می آمد. اما واقعیت این است که مریخ در شامگاه 5 شهریور در زیر افق قرار دارد و اصلا در آسمان شب دیده نمی شود که بخواهد به اندازه ماه باشد یا هر اندازه دیگری. اگرچه اگر مریخ در شب هم قابل رویت می بود به هیچ وجه چنین اندازه ای نمی داشت.

مریخ در آن شب حدود 250 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد یعنی نه تنها نزدیکترین فاصله اش با زمین نیست که آن قدر دور هست که اگر در شب دیده می شد به اندازه یک ستاره معمولی در آسمان شب به چشم می آمد.

اما پس این همه داستان از کجا آمده ؟

داستان به هشت سال پیش باز می‌گردد. 27 آگوست 2003 نوید شبی زیبا را برای مردم سراسر کره زمین داشت. چراکه در آن سال مریخ به نزدیکترین فاصله اش با زمین می رسید. سیل عظیمی از رصدگران و مشتاقان خود را آماده‌ی عکاسی، رصد و ثبت پدیده‌ای نادر کرده بودند. پدیده‌ای که پیش از این حدود 60 هزار سال قبل غارنشینان ساکن زمین نیز تجربه کرده بودند. تجربه بی‌نظیر درخشان شدن خدای جنگ!

آن قدر در این چند وقت در باره شایعه دو ماه در آسمان 5 شهریور یا شایعه مریخ نوشته شده است که فکر می کردم موضوع کاملا منتفی شده است. اما شایعه ای که توانسته 8 سال دوام بیاورد ممکن است این چند وقت را هم دوام بیاورد. حتی شنیده شده که برخی آژانس های مسافرتی در تکاپوی راه اندازی تور گردش گری برای دیدار مریخ سرخ فام هستند! حالا کجا و به چه شکلی بماند ...

خبر از این قرار بود؛ سیاره بهرام (سیاره سرخ فام مریخ) به اوج درخشش و نزدیکترین فاصله مداری ممکن خود به ما می‌رسد! تمام ماجرا همین بود و فقط مریخ قرار است نسبت به قبل قدری پرنورتر دیده شود. اتفاقی که اگر قرار بود تفاوتش را به اشخاص عادی در دو شب متوالی نشان دهیم، شاید آنقدرها هم متوجه امر نمی‌شدند. از همان سالها بود که شایعه‌ای مبنی بر پدیدار شدن دو ماه در آسمان دهان به دهان گشت و متاسفانه تعداد کثیری از رسانه‌های داخلی و خارجی آن را برای میلیونها بیننده و خواننده پخش کردند. با اعلام این خبر در رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها نیز به میدان آمدند و کاملا ناآگاهانه تیتر خبری روز خود را به این موضوع اختصاص دادند "شب 27 آگوست را از دست ندهید، مریخ به اندازه ماه بزرگ دیده می‌شود." ولی نه تنها اتفاقی بر این مبنا حادث نشد بلکه این شایعه از سال 2003 تابحال هنوز در اینترنت چرخ می زند و مصیبت از آنجایی آغاز شد که کاربران اینترنت دیدند فشار دادن کلید فوروارد چندان هم سخت نیست و اطلاع رسانی هم امریست ثواب !

بدین ترتیب عطف به این شایعه مطمئن باشید نه این 5 شهریور و نه هیچ 5 شهریور دیگری مریخ به اندازه ماه کامل در آسمان ما دیده نخواهد شد. مگر فاجعه ای عظیم در منظومه شمسی رخ دهد و مدار مریخ تغییر کرده و به سمت ماه کشیده شود.

***

پی نوشت: اما داستان مریخ و ماه نکته دیگری هم دارد و آن اینکه در عصر پرشتاب اینترنت (منظورم سرعت اینترنت ایران نیست) و جریان سیال اطلاعات، الزاما همه اطلاعات درست نیستند. لطفا وقتی ایمیلی دریافت می کنید پیش از فورارد آن به دیگران چند ثانیه فکر کنید و ببینید چقدر ممکن است این داستان واقعی باشد! اگر اندکی شک کردید کمی تحقیق کنید و بعد دکمه ارسال مجدد برای همه دوستان را فشار دهید. (قابل توجه دوستانی که این قضیه رو باور کردند و نمونه ایمیل های بیشمارشون در اینباکس من هست). چه خوب است که بیاموزیم هر مطلبی که خواندیم دیدیم یا شنیدیم بی دلیل نپذیریم چراکه می توانیم با کمی تحقیق از وقوع یک شایعه در جامعه به راحتی جلوگیری کنیم.



 




هدایت آرامش ::: سه شنبه 90/6/1::: ساعت 4:10 عصر

را ه های به دست آوردن آرامش

 

1- جلوی گریه خود را نگیرید و گه گاهی گریه کنید.

2- دست کم روزی 15 دقیقه را در سکوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی که دارید فکر کنید. سکوت عصاره‌ ی آرامش است، با زور نمی‌ توان آن را ایجاد کرد، باید زمانی که فرا رسید آن را بپذیرید. اگر برایتان امکان دارد دست کم روزی یک ساعت، تنها به اتاقی بروید و در را به روی خود ببندید.

3- افراد آرام به خود می ‌گویند که برای تغییر گذشته کاری نمی ‌توان کرد، آنگاه از فکر ادامه زندگی لذت می ‌برند.

4- وقتی احساس می ‌کنید که سرتان پر از فکرهای جور و واجور است و جای خالی در آن نیست، با قدم زدن، آنها را پاک کنید.

5- اگر نتوانید کسی را ببخشید، افکار خشمگین‌ تان شما را برای همیشه با این افراد مرتبط خواهد کرد. شاد کردن دیگران، باعث آرامش می ‌شود.

6- آرامش را از کودکان بیاموزید، ببینید که چگونه در همان لحظه‌ ای که هستند، زندگی می‌ کنند و لذت می ‌برند.

7- از همان که هستید راضی باشید، در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌ کنید.

8- هرچه اکسیژن بیشتری به شما برسد، آرام‌ تر خواهید شد، خوب است در محل کار و زندگی خود گیاهی نگه دارید.

9- مهم نیست که با شما مؤدبانه برخورد کنند یا نه، برخورد مؤدبانه‌ ی شما، باعث ایجاد آرامی و احساس خوبی در شما خواهد شد.

10- سرعت حرکت شما با احساستان رابطه‌ ای مستقیم دارد، آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرام ‌تر کنید، طولی نمی‌ کشد که آرام خواهید شد. گاهی می ‌توانید برای رسیدن به آرامش، دراز بکشید، عضلات خود را شل کنید و به هیچ چیز فکر نکنید.

11- با حرکات آرام و صحبت کردن شمرده، احساس آرامش را به جمع منتقل کنید. آیا تا به حال فرد آرامی را دیدید که با صدای بلند صحبت کند؟

12- با شوخ طبعی به آرامش خود کمک کنید.

 

13- راحتی، یکی از عناصر مهم آرامش است، مثل دمای مناسب، صندلی راحت و لباس و کفش راحت.

• هر چند وقت یک بار ساعتتان را کنار بگذارید و خود را از فشار زمان نجات دهید.

• در آوردن کفش‌ها به کاهش فشار عصبی کمک می‌کند.

• فشردن یک توپ کوچک، تنش‌های عصبی‌ را که در انگشتان و دست‌های شما متمرکز شده‌اند، خالی می ‌کند.

• لباس‌های گشاد و راحت، باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌ شود.

14- لحظه‌ های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عکس و فیلم بگیرید، سپس بیشتر وقت‌ها آنها را به یاد آورید و درباره‌ شان فکر کنید و لذت ببرید.

15- هوای دریا، آب شور و صدای امواج، همگی باعث آرامش می ‌شوند، مسافرت به سواحل دریا را فراموش نکنید. تماشای ماهی‌ ها مثل خیره شدن به دریا، در شما ایجاد آرامش می ‌کند، زیرا ماهی‌ها آرام شنا می ‌کنند و آرام تنفس می‌ کنند.

16- آهسته غذا خوردن و جویدن، باعث تجدید قوای فکری و احساس آرامش خواهد شد.

17- برای تأثیر بیشتر و رسیدن به آرامش، در خود متمرکز شوید و آرام نفس بکشید.

18- تمرین کنید که آرامتر از حد معمول صحبت کنید، این کار خود به خود ضربان قلب و تنفستان را کم می‌ کند و به شما اجازه می‌دهد، ذهن و فکرتان را از بسیاری مسائل پاک کنید.

19- اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید، به یکی از با افتخارترین روش‌های رسیدن به آرامش خاطر رسیده ‌اید، آنگاه می‌ توانید بگویید، الا بذکر الله تطمئن القلوب . اگر از خدا دور افتاده‌اید، اکنون زمان آشتی است. داشتن یک تکیه‌ گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش می ‌شود.

20- احساسات و مشکلات  خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس کنید.

21- یکی از مهمترین مهارت‌ها در آرام بودن، فکر نکردن به مسائل کوچک است، دومین مهارت، کوچک شمردن تمام مسایل است.

22- شاد کردن دیگران، موجب آرامش می‌ شود. نمی ‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یک کارتن خواب هدیه دهید. قدردانی کنید. دیگران را برای لطف کردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف که وظیفه نیست!

23- اگر می‌ دانستید که : «سیگار کشیدن + ورزش نکردن = ا سترس ، اضطراب  و حذف آرامش»، هرگز سیگار نمی‌ کشیدید و ورزش  کردن را به تعویق نمی‌ انداختید.

 

 




هدایت آرامش ::: جمعه 90/5/28::: ساعت 8:46 عصر

<      1   2      
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 68


بازدید دیروز: 91


کل بازدید :607599
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<