سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند، کسی است که مردم از زبانش بترسند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

+O

استاندار خراسان رضوی :
باید برنامه های شاد و نشاط آور در جامعه توسعه یابد
باید برنامه های شاد و نشاط آور در جامعه توسعه یابد
مشهد _ استاندار خراسان رضوی گفت : باید برنامه های شاد ، پویا و نشاط دهنده در جامعه توسعه یابد.

محمود صلاحی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی افزود : برای ایجاد نشاط و پویایی سازنده در جمعیت جوان نیازمند برنامه ریزی اصولی و کارشناسی در این حوزه هستیم.
وی با بیان اینکه امروز 70 درصد جمعیت کشور جوان و کمتر از 30 سال هستند ، اظهار داشت : این جمعیت نیازمند این برنامه ها است و اگر ما در این راستا اقدام نکنیم دیگران با برنامه های شاد ناسالم این جمعیت را جذب می کنند.
وی ادامه داد : باید ، شادابی ،تهذیب ، مردمسالاری دینی و تولید برنامه های مناسب مذهبی در بخش های مختلف جامعه از مدرسه تا دانشگاه اتفاق بیافتد تا بتوان از توان و اندیشه این جمعیت در ارتقا سطح علمی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه بهره برد.
وی با اشاره به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید گفت : در این راستا امسال در استان جشن بزرگ فرهنگی ، آموزشی با حضور 80 هزار معلم نیز دانش آموزان مقاطع مختلف برگزار می شود.
صلاحی افزود : فرمانداران و نیز مسوولان شهرستان ها باید در این جشن حضور یابند و روز نخست سال تحصیلی را با یک جشن عمومی همراه با شور و نشاط آغاز شود.
وی بیان کرد : در شورای شهرستان ها برای برگزاری جشن عمومی آغاز سال تحصیلی هماهنگی های لازم انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به دهه کرامت (سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولایت امام رضا (ع) )گفت : این ایام برای خراسان رضوی بسیار مهم است باید تمام همت و تلاش بخش های مختلف در جهت برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم در سطح استان و نیز کشور بکار گرفته شود.
استاندار خراسان رضوی افزود : این جشنواره ها و جشن ها در تنوع بسیار در 31 استان کشور و نیز 54 کشور دنیا برگزار می شود و در این راستا شهرستان های استان باید از الان به استقبال این ایام رفته و خود را برای برگزاری جشن های دهه کرامت آماده کنند.
وی برنامه مسیر جاده ولایت را که توسط اداره کل ورزش و جوانان استان در قالب طی مسیر دو هزار کیلومتری عبور حضرت رضا (ع) از شلمچه تا مشهد توسط 23 دونده آن را نهایت ارادت مردم به حضرت رضا (ع) دانست.
صلاحی اظهار داشت : رسانه ها نیز باید در این زمینه وارد عمل شده و این برنامه و نیز جشنواره فرهنگی ، هنری امام رضا (ع) را پوشش داده و همه تلاش کنند این مراسم امسال با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر از سالهای گذشته به اجرا درآید.
وی بیان کرد : ما موظف هستیم زمینه بهره برداری معنوی و فرهنگی را از زیارت امام رضا (ع) از دور و نزدیک هر چه بیشتر فراهم کرده و با کار فرهنگی معرفت مردم را به حضرت افزایش دهیم.
وی در ادامه با انتقاد از عدم حضور و شرکت محدود برخی از مدیران دستگاه ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت : این جلسه بسیار مهم است در حالی که برخی از روسای دانشگاه ها و مسوولان ارگان های شهری در جلسه شرکت نمی کنند یا کمتر حضور می یابند.
صلاحی افزود : همچنین با توجه به اهمیت این شورا تمامی مصوبات آن لازم الاجراست و باید بدون هیچ استثنایی همه این مصوبات در مشهد و شهرستان ها اجرا شود.
وی ادامه داد : امروز اهمیت فرهنگ در پیشبرد همه امور بسیار روشن است چنانکه ایجاد اشتغال ، سرمایه گذاری و برقراری عدالت اجتماعی ، مباحث آموزشی و مانند آن همه و همه نیاز به کار فرهنگی دارد.
وی وقوع انقلاب ها را نیز نتیجه کار فرهنگی دانست و گفت : خیزش هایی که امروز در منطقه شکل گرفته بدون اقدام فرهنگی و بیداری جامعه شکل نمی گرفت.
وی با بیان اینکه امروز با تصویب بودجه فرهنگی عملا فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های فرهنگی در استان ایجاد شده و به زودی با قول مساعد مسوولان کشوری در بحث تخصیص هر چه سریعتر این بودجه امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات شاخص و موثری انجام دهیم




هدایت آرامش ::: چهارشنبه 90/6/16::: ساعت 11:0 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 48


بازدید دیروز: 70


کل بازدید :608301
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<