سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، قلبی سلیم و پاک و خویی استوار، روزی اش می کند . [امام علی علیه السلام]

+O

 

کد مطلب: 12763  |  تاریخ: 1390/6/2  |  ساعت: 19 : 54

در راستای مبارزه موثرتر با وابستگی به موادمخدر؛

واکسن ضد مواد مخدر ساخته شد

واکسن ضد مواد مخدر توسط دانشمندان آکادمی پزشکی اورال ساخته شده است. متخصصان معتقدند که با کمک آن می توان مبارزه موثرتری با وابستگی به موادمخدر به انجام رساند.

 

به گزارش جام نیوز به نقل از خبری که درتاریخ 24آگوست(2شهریور) در سایت آزادگی منتشر شد؛ واکسن ضد مواد مخدر توسط دانشمندان آکادمی پزشکی اورال ساخته شده است. متخصصان معتقدند که با کمک آن می توان مبارزه موثرتری با وابستگی به موادمخدر به انجام رساند.
بر اساس این گزارش؛پنج سال پیش، ایده ساخت یک داروی ثمربخش مطرح شد. در زمان حاضر، آزمایشات ماقبل کلینیکی آن به پایان رسیده است. این واکسن روی موش ها آزمایش شده است. نتایج خوشحال کننده هستند. واکسن تأثیر می گذارد. الکساندر پطروف، مدیر بخش داروسازی اورال در اینباره گفت: در واقع این نوعی واکسن است که در بدن ایجاد پادتن می کند و پس از ورود موادمخدر در خون، این پادتن ها، ترکیبات مخدر را از بین می برند و انسان نشئه نمی شود. شخص گویی آب به خود تزریق می کند، هر چه هم که تزریق کند، به کیف نخواهد رسید. بدین ترتیب استفاده از مواد مخدر بی معنی می شود.
به دیگر سخن، مولکول های ترکیبات مخدر نمی توانند به مغز برسند. بدین ترتیب هنگام استفاده از این مواد مضر، شخص دچار لذت مخدر نمی شود. برای معتادان این بهترین شانس واقعی است تا برای همیشه از این شر خلاص شوند. تمام بخش های داروسازی جهان در حال کار روی ساخت چنین داروهایی هستند. برای نمونه در انگلیس و کانادا و آمریکا.
البته نمی توان معتادان با سابقه را براحتی با استفاده از این واکسن درمان کرد، زیرا علاوه بر وابستگی فیزیکی به موادمخدر، آنها دچار تغییراتی در ساختار روانی شده اند. اما به عنوان وسیله پیشگیری و جلوگیری از وابستگی مخدر می توان از این واکسن استفاده کرد.
این واکسن برای کسانی که در گروه ریسک قرار دارند و هرگز مواد مخدر استفاده نکرده اند اما درجمع دوستان ممکن است سوزنی هم به خود بزند، تأثیر گذار خواهد بود، اگر یکدفعه نوجوانی دست به چنین کاری بزند، هیچ فاجعه وحشتناکی رخ نخواهدداد.
آزمایش واکسن ضد موادمخدر توسط بخش داروسازی اورال به انجام می رسد که اوایل سال 2011 میلادی تأسیس شده است و اولین ساکن شهر علمی « اسکولکووا» شد. رئیس این بخش اعلام کرد که داروی جدید ابتدا روی جانوران بزرگتر آزمایش خواهد شد و بعد روی انسان. در صورت موفقیت آزمایشات، تولید سریال آن برای دو سال دیگر درنظر گرفته شده است. قیمت4 آمپول آن، چیزی حدود 500 دلار خواهد بود.




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/6/3::: ساعت 1:16 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 18


بازدید دیروز: 88


کل بازدید :607906
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<