سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس نیکو بپرسد، بداند [و] هرکس بداند، نیکو بپرسد . [امام علی علیه السلام]

+O

 

حقیقتاً جای تأسف دارد که می بینیم فعالیتهای این چنینی این شرکت ها هر روز افزوده می شود و تمام فروشگاههای کشوره نیز میزبان همین برند های ضداسلامی و صهیونیستی هستند.
امید است غفلت بزرگ و چند ساله مسئولین امر، بالأخص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی منطقه، که بیش از گذشته به نفع ملت های آزاده و به ضرر منافع جاه طلبانه صهیونیست هاست از بین رفته و بالأخره تصمیمی قطعی در جهت تحریم این کالاها گرفته شود

روز جهانی قدس همیشه فرصت خوبی است تا به بررسی یکی از موضوعات قدیمی که محل کم کاری و غفلت بزرگ مسئولین بوده بپردازیم.
موضوع تحریم کالا های صهیونیستی مدت هاست که هر از گاهی به خروجی خبرگزاری ها و روزنامه راه می یابد و بعد از چند روز دوباره به دست فراموشی سپرده می شود.
این مسأله که بارها و بارها توسط تشکل های دانشجویی و سازمان های غیر دولتی مطرح شده و انتقادات بعضاً شدیدی را متوجه دستگاه های مدیریتی کشور کرده همیشه با کم توجهی مسئولین همراه بوده است.

این در حالی است که محصولات صهیونیستی بخش قابل توجهی از بازار های کشور اسلامی مان را از آن خود کرده اند؛ مثلاً در بازار موبایل و مواد غذایی با وارد کردن برند هایی مانند موتورولا، کوکا کولا، فانتا، نستله و … عملاً نبض این حوزه های اقتصادی را مال خود کرده اند و با فروش میلیاردی خود سود های کلانی را نیز به جیب سهامداران صهیونیست خود وارد می سازند. که می توان به پرداخت سود سالانه 1/5 میلیارد دلاری شرکت خوشگوار مشهد به شرکت کوکا کولا اشاره کرد.

جای تأسف است که نه تنها جلوی فروش این محصولات گرفته نمی شود بلکه حتی در مواردی تبلیغات این شرکت ها نیز از صدا و سیما پخش می شود و در عین ناباوری رسانه ملّی جمهوری اسلامی ایران به تریبون تبلیغ شرکت های صهیونیستی تبدیل می شود!
نکته عجیب تر این است که ماهیت صهیونیستی این شرکت ها کاملاً مشخص است و سهامداران این شرکت ها رسماً از صهیونیست ها و ساکنان سرزمین اشغالی بوده و حتی علاوه بر کمک های میلیاردی در جهت فعالیت بر ضد جمهوری اسلامی، ماهیت صهیونیستی و مواضع ضد اسلامی و ضد شیعی خود را بارها و بارها در مجامع جهانی اعلام کرده اند. به طور مثال می توان به انبوه جوایز و هدایایی اشاره کرد که از طرف دولت رژیم اشغالگر قدس و بخاطر کمک به اقتصاد این دولت جعلی به این شرکت ها تقدیم شده است. مانند شرکت کوکاکولا، نستله و…

نکته حائز اهمیّت این است که طبق قوانین مصوب جمهوری اسلامی ایران هرگونه همکاری و فعالیت در جهت کمک به منافع رژیم غاصب صهیونیستی ممنوع بوده و مستوجب مجازات می باشد. بعنوان نمونه طبق قانون مصوب 19 اردیبهشت 1369 مجلس شورای اسلامی “هر نوع برقراری رابطه اقتصادی و تجاری و فرهنگی با کمپانی ها و مؤسسات و شرکت های وابسته به صهیونیستها در سطح جهان ممنوع می باشد.”
هم چنین ” وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موظف است ظرف مدت یک سال، در حد امکان لیست کامل شرکت ها و مؤسسات و کمپانی های صهیونیست را در سطح جهان شناسایی و به مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت ارائه دهد.”

همچنین در تاریخ 29 شهریور 1371 در یک قانون جامع و صریح، مجلس شورای اسلامی قانونی با عنوان «قانون واحده اسلامی» به تصویب ‌رساند که جای هیچ‌گونه توجیه و سهل‌انگاری باقی نمی‌گذارد:
” ماده 1 – عقد هر گونه قرارداد – چه مستقیم و چه از طریق واسطه با شرکتها یا اشخاص مقیم اسرائیل یا با افراد تبعه اسرائیل یا افرادی که برای اسرائیل یا به نفع آن کشور کار می‌کنند صرف نظر از محل اقامت آنان، برای کلیه افراد حقیقی یا حقوقی ممنوع می‌باشد و به ویژه زمانی که این گونه قراردادها در‌ارتباط با معاملات بازرگانی، عملیات بازرگانی یا هر گونه مبادله‌ای بدون توجه به ماهیت آن منعقد می‌شود. شرکتها و مؤسسات ملی و خارجی که در‌اسرائیل دارای منافع، شعب یا نمایندگی هستند نیز باید از انجام هر گونه معامله با شرکتها و اشخاص فوق‌الذکر خودداری کنند.»”

توجه به سیره امام راحل( رحمة الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) نیز نشان از غفلت بزرگ مسئولین درباره این مسأله دارد.
ایشان بارها درباره کمک های این چنینی به رژیم صهیونیستی حکم قطعی صادر کرده اند که جای هرگونه شک و شبهه را از بیم می برد. که به عنوان نمونه به این فرمایش اشاره می شود:
در صحیفه امام آمده است: ” کمک به اسرائیل چه فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با اسرائیل و عمال آن چه رابطه تجارى و چه رابطه سیاسى حرام و مخالفت با اسلام است، باید مسلمین از استعمال امتعه (کالاها) اسرائیل خوددارى کنند. از خداوند تعالى نصرت اسلام و مسلمین را خواستار است.”
ولی امر مسلمین نیز در استفتایی فرمودند: “خرید هرگونه کالایی که موجب تقویت صهیونیسم شود جایز نیست.”

جای تعجب دارد که با این همه دلیل مشخص و قطعی، و در حالی که بسیاری از کشورهای جهان( از جمله کشور های مسلمان و حتی کش.رخهایی مثل اسپانیا، اسکاتلند، اردن و… که روابط نزدیکی با صهیونیست ها دارند.) و 44 دانشگاه بزرگ و معتبر از جمله ساسکس، منچستر و آکسفورد انگلیس و بسیاری از سازمان های اسلامی مبادرت به تحریم کالاهای صهیونیستی ورزیده اند ولی مسئولین کشور اسلامی مان بدون اعتنا به این مسأله باعث فروش های چندین میلیاردی این شرکت ها در ایران شده و عملاً موجب کمک های هنگفت به اشغالگران قدس می شوند.
در واقع سالهاست که راهکار قانونی این تحریم، در میان سایر موضوعات و در پیچ و خم نهاد های دولتی جا مانده و به هیچ نتیجه ای نرسیده است. و اتفاقاً موجب افزایش و گسترش شدید فعالیت های این شرکت ها نیز شده است. تا آنجا که شرکت نستله در تبلیغات پر زرق و برق خود در رسانه ملی با افتخار از گسترش محصولات و ایجاد برنامه های مختلف برای 5000 زن ایرانی سخن می گوید.
هیچ گاه یادمان نمی رود کمک 20 میلیون دلاری یکی از این شرگت ها را که برای نابودی نظام اسلامی مان به دولت جعلی اسرائیل پرداخت شد و هم چنین تبلیغات موهن و ضد اسلامی یکی دیگر از این شرکت ها را که اعتراضات شدید مسلمانان جهان را بر انگیخت، و توهین آشکار کوکا کولا را که شعاری ضد اسلامی را در آرم برند خود جای داده است.
حقیقتاً جای تأسف دارد که می بینیم فعالیتهای این چنینی این شرکت ها هر روز افزوده می شود و تمام فروشگاههای کشوره نیز میزبان همین برند های ضداسلامی و صهیونیستی هستند.
امید است غفلت بزرگ و چند ساله مسئولین امر، بالأخص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی منطقه، که بیش از گذشته به نفع ملت های آزاده و به ضرر منافع جاه طلبانه صهیونیست هاست از بین رفته و بالأخره تصمیمی قطعی در جهت تحریم این کالاها گرفته شود

منبع: سیاست ما




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/7/14::: ساعت 8:58 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 28


بازدید دیروز: 74


کل بازدید :609275
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<