سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مثل کسی که دانش می آموزد ولی آن را بازگو نمی کند، مثل کسی است که گنج می اندوزد ولی از آن خرج نمی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

+O

لگن جمجمه دوم بدن انسان است. زمانی که لگن دچار شکستگی می‌شود، اعضای حساس داخلی صدمه می‌بینند.
رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شایع‌ترین علت شکستگی لگن را تصادفات سنگین جاده‌ای در کشور خواند و گفت: شکستگی شدید لگن در اکثر موارد، به دلیل خونریزی شدید منجر به مرگ می‌شود.

به نوشته تهران امروز‏، مرتضی کاظمی در حاشیه برگزاری جلسه ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: لگن جمجمه دوم بدن انسان است. زمانی که لگن دچار شکستگی می‌شود، اعضای حساس داخلی صدمه می‌بینند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه امکانات ما در کشور برای درمان این نوع خاص از تروما کافی نیست، اظهارکرد: عروقی که در لگن قرار دارند، از شریان‌های اصلی بدن هستند. با شکستن لگن و پاره شدن این عروق، خون زیادی از بدن خارج و همین عامل می‌تواند باعث مرگ مصدوم شود.

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: کمک به این‌گونه از افراد حادثه‌دیده، به یک تیم چند تخصصی قوی و تجهیزات نیاز دارد.

این متخصص ارتوپدی همچنین گفت: اگر تیم امداد و نجات، حرفه‌ای باشد، باید با تشخیص صحیح، به موقع و در عرض 10 تا 15 دقیقه فردی که دچار شکستگی لگن شده است را به مراکز تخصصی برساند.



هدایت آرامش ::: شنبه 90/7/9::: ساعت 6:38 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 122


بازدید دیروز: 162


کل بازدید :608781
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<