سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهداری دین، ثمره معرفت اساس حکمت است . [امام علی علیه السلام]

+O

آیا شما کار و حرفه‌ای دارید که لازمه آن سر و کله زدن با طیف وسیعی از ارباب رجوع و مردم است؟ آیا شده که هنگام انجام این کار، با آدم‌های به کلی غیرمنطقی برخورد کنید که اعصابتان را به هم می‌ریزند؟ آیا گاهی مجبور می‌شوید که در میهمانی‌ها با یک آشنا یا فامیل دیدار کنید که حرف‌های عجیب و غریبی می‌زند که بر پایه هیچ استدلالی نیستند؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که وقتی می‌بینید کسی حرف‌هایش بر پایه استدلال‌های منطقی نیست و به طرز غیرمنطقی و غیرعقلایی فکر می‌کند و چیزهای بی‌ربط را به هم مربوط می‌کند، اصطلاحا جوش می‌آورید و در حالی که ذاتا آدم صبور و آرامی هستید، به یک دیگ بخار تبدیل می‌شوید؟!

چه بخواهیم و چه نخواهیم، در زندگی خود به صورت رو در رو یا از راه دور با چنین آدم‌هایی سر و کار داریم و مجبور به تحملشان می‌شویم. ما در قبال این افراد رویکردهای مختلفی انتخاب می‌کنیم. بسیاری از ماها یک رنج مداوم را بابت تحمل این افراد تحمل می‌کنند.

اما آیا دانش روانشناسی می‌تواند مقداری از رنج ما کم کند؟ واقعیت این است که فهم و مدیریت این قبیل آدم‌ها یک مهارت و هنر است که در طی سال‌ها، برخی‌ها به تدریج و به صورت تجربی کسی می‌کنند.

در حالی که در روانپزشکی و روانشناسی معیارهای بالینی برای تشخیص اختلالات شخصیتی مثل اختلال شخصیتی مرزی، ضداجتماعی و خودشیفتگی وجود دارد، در کمتر منبع یا دوره آموزشی به ما آموزش دیده می‌شود که چطور می‌توانیم در برخوردهای عادی روزانه یا کاری با این افراد، از ذهن و روانمان محافظت کنیم، طوری که خدشه‌ای به روحیه و عملکرد حرفه‌ای‌مان وارد نیاید.


در اینجا این آدم‌های غیرمنطقی را به دسته‌هایی تقسیم می‌کنم:

- آنهایی که نمی‌شود گفتگوی منطقی با آنها داست، آنها استاد پیچاندن و منحرف کردن موضوع گفتگو هستند، دست آخر هم به شما می‌گویند که خود شما مشکل دارید و توانایی ارتباطی و بحثتان پایین است!

- آنهایی که برداشت‌های اشتباه از حرف‌های شما می‌کنند.

- آنهایی که به هیچ حد و مرزی احترام نمی‌گذارند و از راه رفتن روی اعصاب شما لذت می‌برند.

- آنهایی که هیچگاه خودشان را جای شما نمی‌گذارند و از زاویه دید شما به قضایا نگاه نمی‌کنند. مثلا وقتی در مورد مشکلات کاری و مسئولیت‌هایتان با آنها صحبت می‌کنید یا در مورد محدودیت‌هایتان می‌گویید، هیچگاه شما را درک نمی‌کنند.

- آنهایی که به صورت زبانی یا احساسی از شما سوء‌استفاده می‌کنند.

- آنهایی که حقایق را دستکاری‌شده ابراز می‌کنند و آنهایی که دروغگو هستند.

- آنهایی که بعد از گفتگو به آنها همیشه متوجه جنبه‌های منفی زندگی‌تان یا ناکامی‌هایتان می‌شوید و پس از اتمام صحبت با آنها، افسرده می‌شوید و حس بدی نسبت به خودتان پیدا می‌کنید.

- آنهایی که با سکوت، نیشخند، یک جمله کنایه‌آمیز یا با استدلال‌های خیرمنطقی، دیوانه‌تان می‌کنند.

- آنهایی که ظاهر معصوم و پاکی به خود می‌گیرند، اما همیشه به صورت مخفی نقشه‌ها و مقاصدشان را به آهستگی دنبال می‌کنند و به شما ضربه می‌زنند.


در اینجا 6 ترفند ساده برای مدیریت و برخورد با این آدم‌ها را می‌آورم.

1- تا جایی که ممکن است، کمتر با این افراد برخورد داشته باشید: این راه حل البته پاک کردن صورت مسئله است، اما به شدت کارا است! هیچ وقت در قابل این افراد مسیح پذیرای رنج نباشید، کاری برای خودتان بتراشید، حتی با کمی بی‌ادبی یا بی‌اعتنایی سر صحبت را با دیگری باز کنید.

2- حمله زیرکانه متقابل: اگر نمی‌توانید از شر شخص آزاردهنده راحت شوید و او بی‌و‌قفه در حال حمله کردن به شماست، کاری کنید که حواسش پرت شود و به فکر رود. اشتباه‌‌آمیزترین کار در قابل این افراد این است که بخواهید با گزاره‌های منطقی آنها را قانع کنید، زرنگ باشید و مثلا با یادآوری یک خاطره ناخوشایند یا موفقیت حرفه‌ای رقیب اصلی او یا یادآوری اینکه او می‌خواسته چه بشود و در عمل چیزی نشده، به کلی او را گیج کنید. البته باید هنرمند باشید و این کار را با خونسردی و در لفافه انجام بدهید، طوری که حتی خود شخص فکر کند، شما به صورت تصادفی موضوع را پیش کشیده‌اید و منظوری نداشته‌اید.

3- بعضی از آدم‌ها ذاتا بدذات نیستند، اما سیستم فکری‌شان قابل اصلاح نیست، پس هنگام گفتگو با آنها می‌توانید بحث را از یک روال منطقی به یک روال احساسی تبدیل کنید، مثلا وقتی نمی‌توانید به کارمند زیردست خودتان بفهمانید که از یک کار پرهیز کند و او حاضر به قبول اشتباه او نیست، بگویید که او چقدر آدم پاک‌نیتی است و اگر کاری که شما می‌خواهید، انجام ندهد، رقبای کاری او به سرعت از پیشی خواهند گرفت و آخر کار او و خانواده‌اش متضرر خواهند شد. در اینجا به جای اینکه به صورت مستقیم اشتباه بودن کار و یا تضاد آن با یک قانون مسلم کاری، به کارمند زیردست گوشزد شود، به ملایمت عواقب کارش به او نشان داده می‌شود. مهم نیست که او منطق شما را قبول نمی‌کند، مهم این است که شما به هدف خودتان رسیده‌اید.

4- زیاد و با حرارت صحبت نکنید، انرژی بی‌خود مصرف نکنید. کم و گزیده سخن بگویید. این کار ضمن اینکه باعث می‌شود انرژی شما حفظ شود، باعث می‌شود به شدت برای فرد غیرمنطقی، جذابیت کمتری پیدا کنید و دیگر هدف و سیبل او نباشید.

5- اشتباه نکنید! شما نمی‌توانید با همه تلاشتان شخص غیرمنطقی را به جاده منطق بیاورید، شما نمی‌توانید او را با زاویه دید خود آشنا کنید. پس آب در هاون نکوبید و شیوه دیگری انتخاب کنید.

6- شخص مورد نظر را در جمع گیر بیندازید! هنگام مکالمه دو نفره، شخص غیرمنطقی می‌تواند با استدلال‌های غیرمنطقی‌اش به شدت شما را آزار دهد، اما همین حرف‌های غیرمنطقی در جمع، مبدل به نقظه ضعف او می‌شوند و وقتی از هر سو شما مورد حمایت قرار بگیرید و شخص غیرمنطقی مورد حمله و استهزاء قرار بگیرد، دیگر جرأت هدف قرار دادن شما را پیدا نخواهد کرد.


شش موردی که گفتم ابزاری حمله و دفاع مناسبی برای شما در قابل افراد غیرمنطقی هستند، تجربه کاری چندساله‌ام کارایی این موارد را تأیید می‌کنند.

شما ممکن است خاطراتی در این مورد داشته باشید یا اینکه ترفندهای دیگری بشناسید. در این صورت در قسمت کامنت، این تجارب را با ما به اشتراک بگذارید.




هدایت آرامش ::: دوشنبه 93/6/31::: ساعت 9:24 عصر

 

رکورد بیشترین سفال ساخته شده در عرض یک ساعت

برای دیدن ادامه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 

رکورد بزرگترین پیتزای جهان

رکورد کوتاه قد ترین دختر جهان

رکورد بزرگترین نور پردازی جهان در شب کریسمس

رکورد بیشترین تعداد سوزن در صورت

رکورد کوچکترین سگ دنیا

رکورد سریع ترین زمان رفتن داخل چمدان

رکورد بزرگترین شکلات دنیا

رکورد پیر ترین دو قلوی جهان

رکورد بیشترین تعداد باز کردن بطری با سر

رکورد کوتاه قد ترین ادم دنیا

رکورد بیشترین تعداد باز شدن بطری به صورت همزمان

رکورد بیشترین پرش ذرت

رکورد بزرگترین مهمانی چای در انگلستان

رکورد بلند ترین لباس عروس دنیا

رکورد دراز ترین سیبیل دنیا

رکورد دراز ترین گربه دنیا

رکورد بیشترین تعداد پیرسینگ ( سوراخ کردن) صورت

رکورد بزرگترین ویولون جهان

رکورد دراز ترین گوش سگ

رکورد بیشترین تعداد تیر گرفته شده با چشم بسته

رکورد بیشترین مسافت طی شده با بدن اتش گرفته

 




هدایت آرامش ::: یکشنبه 91/9/12::: ساعت 5:12 عصر

باید فکر کرد




هدایت آرامش ::: یکشنبه 91/8/14::: ساعت 9:5 عصر

 

چگونه فکر دیگران را بخوانیم؟

 

 

 

 

 

خوددار

اگر شخصی دستهایش را پشت کمر خود قفل کند این امر نشان میدهد که وی خود را بشدت کنترل کرده است . دراین حالت او سعی دارد خشم یا احساس نا امیدی را از خود دور کند. این فرد در واقع نشان میدهد که از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار است و میتواند در حالات مختلف بر خشم یا ناامیدی خود غلبه کند . در این حالت بهتر است با این فرد به آرامی ارتباط برقرار کرد

تدافعی

اگر انگشتان دستها به بازو گره خورده باشد این حالت نشان دهنده حالت تدافعی در برابر حمله غیر منتظره و ناگهانی یا بی میلی برای تغییر چهره شخص است. اگر انگشتها مشت شده باشند حالت بی میلی شدیدتر است در این حالت بهتر است با ارامش با شخص مورد بحث برخورد شود تا کم کم از حالت تدافعی خود خارج شده و ارتباطی زیبا را شروع کند

متفکر

گره کردن دستها به دسته های صندلی نشان میدهد که شخص سعی دارد احساس خود را مهار کند اما قفل کردن قوزک پاها به یکدیگر حالت تدافعی است این حالت شاید بیشتر در مسافران مظطرب هواپیما به هنگام پرواز و فرود دیده شود.

بسیاری از افراد این حالت را به نوعی رسیدن به تصمیمی بزرگ میدانند اما روانشناسان بالینی میگویند که حتی اظطراب نیز نشانه تفکر فرد است

دقیق

وقتی شخص انگشت سبابه خود را روی صورت و بقیه دستش را بصورت گره کرده در پایین صورتش قرار میدهد یعنی که فرد مورد نظر بسیار دقیق است. این حالت نشان میدهد که شخص با دقت زیاد به صحبت های شما گوش میدهد و یک یک کلمات شما را می سنجد و در عین حال در چهره او حالت انتقادی نیز به چشم میخورد اما این انتقاد جنبه دوستانه دارد و شاید بیشتر به منظور برقرار یک ارتباط بین دو نفر است

دودلی

انگشتهای گره شده زیر چانه و نگاه خیره نشان دهنده حالت تردید و دو دلی است . او به صحبت های شما و صحت گفته هایتان تردید میکند . در این حالت ممکن است آرنج روی میز قرار گرفته باشد به گفته برخی از روان شناسان نگاه خیره همیشه نشانه دو دلی است چرا که ثابت قدم و محکم بودن نگاه انسان را نیز مصمم و با اراده می سازد. شاید چون از نگاه شما تردید و دودلی آشکار است دیگران برای قدم جلو گذاشتن و دوست شدن با شما ترید دارند

بی گناه

دستهایی که روی سینه قرار گرفته باشند بهترین نمونه برای حالت بی گناهی و درستکاری است. این حالت به عقیده اکثر روانشناسان اثر باقیمانده ای از شکل سوگند خوردن است که در آن دست را روی قلب قرار میدهند. حالت تواضعی که در این عمل وجوددارد میتواند به شما بگوید که این فرد به رغم آنکه خود به بی گناهیش اذعان دارد ولی نمیداند چگونه آنرا به اثبات برساند و در عین حال بسیار مایل است تا دوست صمیمی برای بیان آنچه در قلبش میگذرد داشته باشد

مطمئن

دستهایی که به کمر زده میشود در مردها نشان دهنده آن است که فرد به آنچه میگوید اعتقاد و اعتماد کامل دارد. خانمها هنگامی که دست خود را به کمر میزنند نشان میدهند که به آنچه میگویند اطمینان دارند. اما در هر دو مورد این حالت به ما میگوید که فرد به هر حال احساس اطمینانی در گفته ها و رفتار خود دارد که میتواند به سادگی این شرایط را به دیگری نیز منتقل کند

مرموز

دستهای مشت شده در زیر چانه نشان میدهد که شخص نظریاتش را پنهان میکند و به شما اجازه می دهد تا صحبت خود را تمام کنید. آنگاه زمانیکه حرفهای شما پایان یافت در کمال آرامش به شما و نظریات شما حمله میکند. شگرد جالبی است. شخص ابتدا اطمینان شما را جلب میکند و سپس در نهایت آرامش به شما میگوید که شما و نظریاتتان را قبول ندارد

ظاهر ساز

در این حالت شخص آرام بنظر میرسد اما این آرامش پیش از توفان است این حالتی است که بیشتر روسا بخود میگیرند تا خود ر ا بگونه ای به زیر دستان نزدیک کنند و در عین حال جاذبه و جذابیت آنها نیز کم نشود. ظاهرسازی معمولا از آن دسته حالتهایی است که در بیشتر افراد دیده میشود ولی نوع آنها با یکدیگر متفاوت است . اما به هر حال حالت خوبی از یک فرد برای شروع یک ارتباط محسوب نمیشود

مالکیت

قرار دادن پاها روی هر چیز (روی صندلی- میز-سکو و (…شانه حالت مالکیت است. در یک میز گرد تنها رئیس اجازه دارد چنین حالتی داشته باشد و از این طریق آرامش خود را نشان دهد. روان شناسان این حالت را حالت مالکیت میدانند که در نهایت به عقیده فرد مورد نظر به موفقیت وی در کارها منجر خواهد شد

اعتماد به نفس

تکیه زدن به صندلی درحالتیکه دستها پشت سر قفل شده نشان دهنده اعتماد به نفس قوی است . اگر شخصی در این حالت صحبت میکند به گفته های خود اعتماددارد و اگر به صحبت های شما گوش میدهد به خود زحمت ندهید ا و خود همه ماجرا را میداند.

 




هدایت آرامش ::: سه شنبه 91/8/2::: ساعت 6:2 عصر

 

نقشه ایران از ابتدا تاکنون را یکجا ببینید

 

 




هدایت آرامش ::: یکشنبه 91/7/2::: ساعت 5:37 عصر

 

جزئیات خطرناکترین مخدرها در بازار ایران
 
مخدرهای سنتی در حالی به تدریج جای خود را به مخدرهای ارزان قیمت صنعتی می دهند که قاچاقچیان موادمخدر در یک اقدام غیر بشری خطرناکترین انواع این مخدرها را در قالب ادکلن، قرص، موادغذایی و خوراکی به جامعه تزریق و عرضه می کنند.
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 08:09
مهر: مخدرهای سنتی در حالی به تدریج جای خود را به مخدرهای ارزان قیمت صنعتی می دهند که قاچاقچیان موادمخدر در یک اقدام غیر بشری خطرناکترین انواع این مخدرها را در قالب ادکلن، قرص، موادغذایی و خوراکی به جامعه تزریق و عرضه می کنند.

یکی از مخدرهایی که در چند سال گذشته وارد کشور شده مخدرBT محصول کشور هندوستان است که هنوز در بازارسیاه یکه تازی می کند. نحوه استعمال و اثرات آن نیز همانند ماده مخدر «ناس» است و در بسته‌هایی سبز رنگ و با طعم انواع میوه‌ها عرضه می‌شود. این ماده مخدراعتیاد، تحریک و سرخوشی، گیجی و احساس خارج شدن بخار سرد از مغز، از دست دادن تعادل روحی و رفتاری از عوارض روانی را در پی دارد.

" بی تی" دروازه ورود به مواد مخدر صنعتی و شیمیایی
محمدرضا یزدان پناه کار شناس مواد مخدر در گفتگو با مهر با اشاره به تمایل نوجوانان و جوانان به استفاده از ماده ای به نام بی تی به عنوان خوشبو کننده دهان می گوید: این ماده قاچاق مانند آدامس در سوپرمارکتها به فروش می رسد و بسیار مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد در حالی که اثرات تخریبی بسیاری بر بدن دارد.

وی با بیان اینکه بی تی از 60 درصد آهک، 20 درصد ناس، 10درصد خاک و 10درصد ماده خوشبو کننده ساخته شده، افزود: این ماده در جنگ جهانی برای عقیم کردن مردان و زنان در هند مورد استفاده قرار گرفته اما امروز به عنوان خوشبو کننده دهان در سوپرمارکتها به فروش می رسد. بی تی یک کالای قاچاق است و مسوولان گمرک باید توجه ویژه ای به مبارزه با قاچاق آن داشته باشند. این ماده باعث سرطان ریه و از بین رفتن لثه‌ها می‌شود و با توجه به مقدار زیاد آهک در آن برای بدن بسیار خطرناک است.

مخدر "تسبیح"

ماده مخدر "تسبیح" همان آمفتامین است که در ساخت دیگر مواد شیمیایی مخدر مثل شیشه استفاده می‌شود. این مخدر عوارضی از جمله سکته‌های مغزی و از دست دادن حس بویایی و چشایی را در پی دارد. شکل آن مانند دانه‌های گرد به صورت رشته‌هایی از جنس آمفتامین است و در نهایت ماده مخدر تسبیح مخلوطی از امفتامین و آیس است که با 2 یا 3 اسید بسیار خطرناک ترکیب می‌شود.

مخدر "برنز" و "نخ" و تاثیر آن بر روی مغز انسان

همچنین دو مخدر "برنز" و "نخ" از گروه مواد مخدر روان‌گردان‌ هستند که از تازه‌های مخدر کشور محسوب می شوند. این دو ماده به‌ طور مستقیم بر مغز و اعصاب اثر می‌گذارند. برای مصرف این مخدر معمولا برنز را روی یخ می‌گذارند و تبخیر می‌شود و سپس آن را استشمام می‌کنند. نخ نیز باید روی خراشیدگیهای بدن قرار گیرد که در این صورت عمقی به عرض یک الی 2 سانتی متر و طول 6 الی 7 سانتی متر در بدن ایجاد می‌کند. خروج از هوشیاری، اختلال در شناسایی، نزدیک دیدن بلندیها و فاصله‌های دور یعنی کوتاه دیدن ارتفاعات و تشخیص ندادن خانواده از دیگران از ابتدایی‌ترین آثار این دو ماده هستند.

مخدر "پان پراگ" و عوارض آن

پان پراگ، ماده مخدری است که در غالب آدامس وارد ایران شد. این مخدر به شکل آدامس، پاستیل و پودرهایی با طعم نعنا و خوشبوکننده دهان وارد شده است. پراگ ترکیبی شبیه مخدر ناس بوده و از افغانستان، پاکستان و هند وارد می‌شود. مصرف این مخدر احساس گرمی، سرخوشی موقت، سبکی سر، گیجی و شادی کاذبی را برای مصرف کننده در پی دارد. همچنین از عوارض آن بروز سرطانهای دهان، حنجره و لثه بوده و دستگاه تنفسی و قلب و عروق مصرف‌کننده را از بین می برد و با جذب شدن توسط بزاق دهان، سلول‌های مغزی فرد را فلج میکند.

مخدر "ریتالین" بلای جان دانشجویان

مخدر "ریتالین" موجب کاهش خواب آلودگی و افزایش تمرکز می شود. این در حالی است که عوارض شدید سوءمصرف ریتالین مرتبا توسط جامعه پزشکی هشدار داده می‌شود. ریتالین، بالاترین مصرف غیرقانونی را در بین دانشجویان دارد؛ این دارو به روشهای مختلفی مانند خوردن قرص، استنشاق پودر یا تزریق مایع استفاده می‌شود. بی خوابی، سردرد، تهوع، اختلالات گوارشی و در مراحل بالاتر آسیب‌های شدید قلبی عروقی و از کار افتادگی کبد را به دنبال دارد و حتی باعث بروز واکنشهای پارونوئید و افسردگی شدید در مصرف مزمن آن می‌شود.

"جیب" و "تینا" عامل جنون و حرکت

از مخدر "جیب" و "تینا" بیشتر برای محافل شبانه استفاده می شود زیرا بیداری همراه با تحرکات بدن همراه با جنون دارد. این مواد که صورت تدخینی و با دود کردن استعمال می‌شود، شکلی از مت‌آمفتامین متبلور است که بدون بو و رنگ و مثل یک تکه یخ، سنگ نمک یا سنگ کوارتز است. این مواد محرک با نام جدید در طبقه‌بندی مواد شیمیایی غیرمجاز و محرک سیستم عصبی مرکزی قرار دارند و مدت اثر انها در شخص زیاد است.

مخدر "پودر شربت" وحشتناک ترین مخدر صنعتی

پودر شربت که از مرزهای پاکستان به کشور وارد شده به صورت پودر پس از حل کردن درچای داغ مصرف میشود. این ماده مخدر که اثراتی شبیه روانگردانها دارد. اثرات زیانبار این ماده مخدر باعث میشود که حالات عصبی و روحی شدیدی در مصرف کننده ایجاد میکند.

مخدر "کروکودیل" قاتل جدید جامعه

مخدر "کروکودیل" به تازگی وارد کشور شده که از ترکیب "قرص کدئین" با "بنزین"، "تینر"، "ید"، "اسید کلریدریک" یا همان "جوهر نمک" و "فسفر قرمز" تولید می‌شود. این ماده مخدر کشنده به عنوان جایگزینی برای «هروئین» تبدیل شده و قیمت آن به مراتب پایین‌تر از این ماده مخدر (هروئین) است. مصرف این مخدر موجب می شود تا پوست بدن به رنگ سبز درآید و پس از مدتی گوشت بدن به طور کامل پوسیده شده و از بین برود.

مخدر "اسپایس" 

شاید بتوان تاثیر "اسپایس" را 200 برابر ماری جوانا ارزیابی کرد. مصرف بیش از حد آن باعث نارسایی تنفسی، کما و تشنج، ضربان قلب کند و فشار خون پایین و ایست قلبی و مرگ می شود.

 




هدایت آرامش ::: سه شنبه 91/6/14::: ساعت 9:26 عصر

 

مشخصات امنیتی و قابل بررسی اسکناس ها و ایران چک به شهروندان کمک می‌کند تا به راحتی اسکناس‌های واقعی را از موارد تقلبی و جعلی آنها تشخیص دهند.
چگونه اسکناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟!
به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا،‌ در اسکناس‌های چاپ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد که تشخیص آنها با اندکی دقت به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

در بیشتر موارد بهتر است به یک خصیصه اکتفا نکرده، بلکه موارد بیشتری را جهت حصول اطمینان بیشتر بررسی نمائید.

البته باید این امر را نیز در نظر گرفت که نگهداری و استفاده از اسکناس‌های جعلی پیگرد قانونی دارد.

** مشخصات اسکناس دو هزار تومانی

- نخ امنیتی

نخ امنیتی این اسکناس از نوع پنجره ای با روکش فلزی است و آرم بانک مرکزی نیز در زمینه آن به چشم می خورد، این نخ درون خمیره کاغذ می باشد و فقط بخش هایی از آن در سطح کاغذ نمایان است.

- ریز چاپ برجسته

ریز چاپ برجسته با نوشته "بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران" که با استفاده از وسایی بزرگ نمایی (ذره بین) به سادگی قابل رؤیت می باشد.

- ریز حروف برجسته منفی، مثبت

ریز حروف برجسته جمله "جمهوری اسلامی ایران " بصورت مثبت و منفی در طرح گنجانده شده که با استفاده از ذره بین به سادگی قابل رؤیت می باشد.

- نشانه برجسته برای تشخیص نابینایان

علامت مخصوص در گوشه اسکناس بطور برجسته برای شناسایی آن توسط افراد نابینا بصورت سه دایره که به آسانی قابل لمس می باشد.

- واتر مارک

تصویر حضرت امام (ره) بصورت سه بعدی در خمیره کاغذ وجود دارد که برای رؤیت آن باید اسکناس را در مقابل تابش نور مستقیم قرار داد.

- طرح زمینه خطی

کلیه طرح های زمینه این اسکناس بصورت خطی و با رنگ های متفاوت می باشد.

- تصویر مکمل

این قسمت از اسکناس در مقابل نور، نمایشگر عدد 20000 است.

- ریز متن برجسته

ریز متن برجسته عدد 20000 روی گنبد که با ذره بین قابل رؤیت می باشد.

- چاپ برجسته

بخش هایی از این اسکناس دارای چاپ برجسته می باشد که برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ های دیگر به سادگی بوسیله انگشتان دست قابل لمس است.

- طرح مخفی

با تغییر زاویه اسکناس به نحوی که روی اسکناس بصورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد در سمت چپ تصویر حضرت امام (ره) طرح مخفی بصورت عدد 20000 نمایان می گردد.

- مرکب فلورسنت

با تابش نور ماورای بنفش به قسمت روی اسکناس؛ رنگ امضاء وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی از مشکی به سبز فسفری تغییر می یابد.

قسمت هایی از طرح متمرکز شده در وسط اسکناس به رنگ فسفری آبی و سبز تغییر می کند.

الیاف نامرئی در خمیره کاغذ نیز به رنگهای فسفری آبی، قرمز، سبز و زرد نمایان خواهند شد.

رنگ شماره سریال از قرمز به طلایی تغییر خواهد کرد، ضمن آن که با تابش نور ماورای بنفش به قسمت پشت اسکناس بخشهایی از بالای میدان نقش جهان همچنین خطوط محوطه میدان و گنبد مسجد به فیروزه ای فسفری تغییر رنگ خواهند داد.

** مشخصات امنیتی اسکناس 000 100 ریالی

چاپ بر جسته روی اسکناس در سه رنگ قهوه ای، سبز یشمی و سبز روشن بوده و شامل پرتره حضرت امام (ره)، بوردر و نوشته ها می باشد که با انگشتان دست به راحتی قابل لمس است.

ریز چاپ روی اسکناس به شکل ریز چاپ برجسته و ریز نوشته می باشد.

علامت مخصوص روشندلان به صورت چهار دایره برجسته در گوشه سمت چپ و پایین اسکناس به رنگ قهرهای چاپ شده است.

کلیه نقوش اسکناس به صورت خطی و با استفاده از سیستم طراحی امنیتی، طراحی شده اند که شامل طرح های گیلوش و مدالین ( طرح هندسی تکراری ) و ریز نوشته ها می باشد.

بخشی از عدد ارزشی اسکناس به عنوان طرح مکمل در روی اسکناس و بخش دیگر در پشت ان چاپ شده است.

ریز چاپ برجسته در پشت اسکناس که بر روی گنبد آرامگاه سعدی قرار دارد.

مشخصه طرح مخفی در بوردر پایین اسکناس به صورت برجسته چاپ شده است که با قرار دادن اسکناس در راستای چشم به شکل تقریبا افقی و در مقابل نور، عدد لاتین 100000 ریالی قابل لمس است.

چاپ برجسته پشت اسکناس در سه رنگ قهوه ای، سبز زیتونی تیره و سبز روشن و شامل آرامگاه سعدی، بوردر و نوشته های اسکناس می باشد که با انگشتان دست براحتی قابل لمس است.

تصویر سه بعدی حضرت امام (ره) به عنوان واتر مارک در خمیره کاغذ قرار گرفته است.

واتر مارک بسیار روشن عدد لاتین 100000 در زیر واتر مارک تصویر اصلی (الکترو تایپ).

نخ امنیتی پنجره ای از نوع هولوگرام با عرض 5/2 میلیمتر شامل آرم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در طول نخ که در مقابل نور با تغییر زاویه بصورت هفت رنگ دیده می شود و عدد لاتین 100000 در روی آن قابل مشاهده خواهد بود.

** ایران چک

از مهمترین مشخصه های ایران چک ها این است که زمانی ایران چک ها کپی می شود تمام ویژگی های امنیتی خود را از دست می دهد.

همچنین از دیگر ویژگی های امنیتی ایران چک ها واترمارک یعنی(تصویر مخفی در وسط کاغذ) است و همچنین نخ امنیتی که اگر در داخل دستگاه کپی قرار بگیرد این نخ به رنگ سیاه در می آید.

رنگ این ایران چک ها بنفش و در ابعاد 75 در160 میلیمتر است.

** مشخصات روی چک:

مزین به تصویر بارگاه حضرت امام رضا (ع) در سمت راست، واترمارک تصویر فردوسی در سمت چپ و در خمیره و کاغذ که در مقابل نور از دو طرف ایران چک قابل رؤیت می باشد.

نخ امنیتی پنجره‌ای که از نوع هولوگرام و با نوشته 500,000 به صورت بی رنگ در بطن نخ می باشد.

نخ امنیتی پنهان که درون کاغذ قرار گرفته و از نوع فلورسنت و با نوشته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

فیبرهای مرئی که در سطح چک پراکنده است و بدون هیچگونه ابزاری قابل مشاهده است.

طرح مخفی در قسمت کتیبه بالا، عبارت (IRAN CHEQUE 500000) که با تغییر زاویه دید در حالتی که ایران چک به صورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد قابل رؤیت می باشد.

کلیه نقاطی که به رنگ بنفش و آبی روی ایران چک نشان داده شده است چاپ برجسته می باشند که با انگشتان دست به سهولت قابل لمس و شناسائی است.

دارای شماره امنیتی فارسی در قسمت بالا سمت راست که در مقابل اشعه ماوراء بنفش به رنگ طلایی تغییر می یابد.

همچنین دارای شماره سریال (MICR) با قابلیت کنترل ماشینی درقسمت پائین سمت چپ می باشد.

برای چاپ آرم بانک مرکزی در قسمت وسط سطح چک از مرکب حرارتی استفاده شده به گونه ای که با لمس انگشتان دست و افزایش گرما طرح مذکور ناپدید و پس از سردشدن مجدد ظاهر می گردد.

طرح see through (نوع اول) در سمت چپ ایران چک عدد 500,000 در پشت و روی چک بصورت عمودی و ناقص چاپ گردیده که با قراردادن چک در مقابل نور عدد 500,000 بطور کامل رؤیت می‌شود.

مرکب ضد کپی - درطرح see through (نوع دوم) واقع در زیربارگاه حضرت امام رضا(ع) مرکب نارنجی رنگ در کپی رنگی از ایران چک به رنگ قهوه‌ای کم رنگ تغییر می یابد.

** مشخصات پشت ایران چک:

در سمت چپ قسمت وسط عدد 50 بصورت نامرئی وجود دارد که با تابش اشعه ماوراء بنفش قابل رویت است.

قسمت هایی از پشت چک در مقابل اشعه ماوراء بنفش به رنگ سبز روشن تغییر می‌یابد.

 




هدایت آرامش ::: جمعه 91/6/10::: ساعت 2:0 عصر

   1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 70


بازدید دیروز: 50


کل بازدید :606625
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<