سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[دانشمند] هنگامی که از آنچه نمی داند پرسیده شد، ازگفتن «خداوند داناتر است» خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]

+O

هشدارهای جدید اسد/ غرب دلسوز مردم سوریه نیست
رئیس جمهوری سوریه در مراسم افطاری با حضور علمای دینی کشورش بر ضرورت هوشیاری مردم در برابر توطئه های خارجی و کشورهای غربی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، "بشار اسد"  گفت: دولت اصلاحات را با قدرت انجام می دهد و این اصلاحات پایه های آینده کشور را می سازد و به همین منظور باید کاملا حساب شده باشد.

وی افزود: اصلاحات باید نیازهای دراز مدت را در نظر گیرد و همه از جمله علمای دینی باید حامی اصلاحات باشند اما در عین حال موضوع اصلاحات ربطی به تلاشهایی که برای ایجاد ثبات می شود ندارد.

اسد تاکید کرد: همه باید مراقب توطئه های خارجی علیه سوریه باشند، زیرا فشارهای خارجی با هدف دلسوزی برای مردم سوریه نیست بلکه هدف آنها در هم شکستن مقاومت سوریه است. به عبارت دیگر سوریه به مانعی در برابر غرب در منطقه مبدل شده است و آنها خواستار امتیاز دهی سوریه هستند، اما ملت سوریه اجازه آن را نمی دهند.

وی تصریح کرد: ازحوادث پیش آمده برای ساختن سوریه بهتر باید نهایت استفاده شود و عبور از مرحله کنونی نیازمند هوشیاری در برابر توطئه ها است.

تاریخ انتشار، تهران: 12:25  ,  1390/06/03



هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/6/3::: ساعت 1:3 عصر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای از آحاد مردم دعوت کرد تا در روز جهانی قدس بار دیگر با حضور در راهپیمایی‌های سراسر کشور حضوری حماسی و جاودان بیافرینند.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به‌شرح زیر است:

«امام خمینی(ره)، آن پیر فرزانه از سال‌ها پیش با ابتکار اعلام روز جهانی قدس، اتفاقی را برای فراگیر کردن مساله فلسطین در دنیای اسلام و همه جهان تعبیه کرده‌اند که به اعتراف دوست و دشمن باعث جهانی شدن آن شده است.

در طول سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که رژیم نامشروع اسرائیل و حامیانش پیش از وقوع این اتفاق به تکاپو می‌افتادند تا در حد توان خود از تاثیرات فراوان حضور مردم سراسر جهان در خیابان‌ها بکاهند.

امسال نیز شاهدیم که پیش‌لرزه‌های روز جهانی قدس رژیم اشغالگر و صهیونیست غاصب را به جنون سیاسی کشانده و با حملات سبعانه خویش به مناطق غیرنظامی در غزه و کرانه باختری، از ترس مرگ، خودکشی می‌کند.

این حرکات کورکورانه نشان می‌دهد که آن ابتکار امام که به نوعی الهام آسمانی‌شبیه بود، چقدر در معادلات سیاسی سردمداران و تصمیم‌سازان پشت پرده و مجریان سیاست‌های شوم آنها در صحنه فلسطین تاثیر دارد!

آنان با همه کج‌فهمی‌های خویش در واقعیت مساله فلسطین، به این نکته رسیده‌اند که حضور تک‌تک افراد اقصی نقاط جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس، به قطرات باران شبیه است که رودخانه‌های خروشان را در خیابان‌ها به راه می‌اندازند و با امواج صداهایی که در محکومیت اشغالگران و اشغالگری بلند می‌کنند، آن جمله تاریخی امام (ره) را به ذهن می‌آورد که اگر هر مسلمانی فقط یک سطل آب بریزد، اسرائیل را سیل خواهد برد.

موج بیداری اسلامی مردم منطقه در آفریقا و خاورمیانه و گره خوردن آن با حضور میلیونی مردم مسلمان ایران و دیگر کشورهای اسلامی در روز جهانی قدس، خواب آشفته دیکتاتورهای فردی و حکومتی را آشفته‌تر می‌کند و قدرتمندان بی‌اقتدار در غرب و شرق، به خصوص در درون حاکمیت نامشروع اسرائیل را بیش از پیش نگران می‌کند که شاید بتوانند با زور سرنیزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بیگناه فلسطینی، چند صباحی بر اریکه ناحق قدرت بمانند، اما: آه دل مظلوم به سوهان ماند / گر خود نَبُرَد، بُرنده را تیز کند.

قریب ‌60 سال مقاومت مردم مظلوم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و بدتر از آن در اردوگاه‌های رقت‌بار آوارگان، می‌توانست تجربه‌ای برای اشغالگران بقعه شریف قدس عزیز باشد که ظلم و اشغالگری ماندگار نیست اما متاسفانه غرور قدرت چنان پرده‌ای بر عقل سیاسی آنان کشیده است که از درک این درس اساسی تاریخ عاجزند.

امسال به خاطر شرایط سیاسی و خیزش‌های جهان اسلام سیاست شوم «فرق تسد» مکاران تاریخ، کم‌رنگ شده و با سقوط دیکتاتورها قلوب مردم جهان اسلام به هم نزدیک‌تر شده است. حضور مردم مسلمان برای حمایت از سرزمین فلسطین و حقوق فلسطینی‌ها در طول تمام سال‌هایی که روز قدس در تقویم کشورهای اسلامی آمده، هر ساله باشکوه‌تر از سال‌های قبل حتی در کشورهای غیرمسلمان برگزار شده است. چرا که آزادگان جهان، حمایت از مظلوم و ستمدیدگان را در ذات انسانی و اسلامی خویش دارند و مسلمانان برای عمل به آیه شریفه «لیس الانسان الا ما سعی» حتی اگر شده با حضور چند ساعته در خیابان‌ها، از آرمان فلسطین و شهدای مظلومش دفاع می‌کنند.

مردم ایران نیز ثابت کرده‌اند که فارغ از همه نگرش‌ها و سلیقه‌های سیاسی، در دفاع از اصول انقلاب اسلامی هم‌صدا می‌شوند و نمی‌گذارند فرصت‌طلبان معاند اسلام با طرح مباحث انحرافی در صفوف به هم‌پیوسته آنان رخنه کنند.

شاهد مدعا صحنه‌های کم‌نظیری است که هر ساله به مناسبت روز جهانی قدس از سوی زن و مرد و پیر و جوان ایرانی در خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای این سرزمین دیده‌ایم و ان‌شاالله امسال نیز آن تکرار مکرر را می‌بینیم که برای دوستان اسلام نشاط‌آور و برای دشمنان اسلام ملال‌آور است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام از آحاد مردم ایران دعوت به عمل می‌آورد تا در روز جهانی قدس با حضور در راهپیمایی‌های سراسر کشور حضور حماسی و جاودان دیگری را بیافرینند.»




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/6/3::: ساعت 12:55 عصر

بیداری اسلامی - رهایی قدس
سفیر فلسطین در تهران: ملت ما پرچم جهاد و شهادت را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کند
تهران- سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه " روز جهانی قدس، نماد حرکت جهانی برای آزادی قدس و فلسطین از چنگال صهیونیست هاست"، تاکید کرد که ملت فلسطین تا آزادی فلسطین پرچم جهاد و شهادت را به زمین نخواهد گذاشت و آن را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کند.
سفیر فلسطین در تهران: ملت ما پرچم جهاد و شهادت را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کند
" صلاح زواوی" در آستانه روز جهانی قدس در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، با قدردانی از حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی که با ابتکار بزرگ خودشان قضیه فلسطین را زنده نگه داشتند، خواستار حضور همه ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان در مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس شد. 

  قدردانی از ملت ایران
وی همچنین با قدردانی از ملت ایران ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و " محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از ملت فلسطین و برگزاری شکوهمند و پرشور روز جهانی قدس ابراز امیدواری کرد که " مراسم روز جهانی قدس در سال آینده در شهر قدس شریف برگزار شود".
سفیر فلسطین در تهران ، مواضع امام خمینی (ره) در قبال فلسطین و قدس و همچنین رژیم اشغالگر قدس بوی‍ژه این جمله معروف ایشان " امروز ایران، فردا فلسطین" را یادآور شد و گفت که امام خمینی (ره) می فرمودند " پیروزی انقلاب اسلامی بدون پیروزی انقلاب فلسطین ناقص است".
زواوی که شیخ السفرای خارجی مقیم تهران است،افزود: امام راحل خطرهایی که قدس شریف را تهدید می کرد، احساس کرده بودند و به همین دلیل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس برای به حرکت درآوردن جهان اسلام برای دفاع از این شهر مقدس اعلام کردند.
وی بابیان اینکه" همه پیش بینی های امام خمینی (ره) در باره فلسطین درست بوده است " ، تصریح کرد : امروز شاهد هستیم که دشمن صهیونیستی در جای جای قدس شریف شهرک های صهیونیست نشین ایجاد کرده و می گویند بیت المقدس پایتخت همیشگی ماست.
سفیر فلسطین در تهران تاکید کرد: روز جهانی قدس، روزی است که تمام جهان اسلام باید برای دفاع از فلسطین حرکت کند. بیت المقدس شهری که حضرت رسول اکرم (ص)از آن به معراج رفتند، به ملت های مسلمان امید بسته است. 

  افزایش حملات صهیونیستی و نگرانی از روز قدس
زواوی به افزایش حملات دشمن صهیونیستی به غزه در آستانه روز جهانی قدس و به شهادت رساندن مردم فلسطین بوی‍ژه خردسالان اشاره کرد و این تحرکات صهیونیست ها را بیانگر ترس آنان دانست.
وی خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی برای مقابله با مردم فلسطین بویژه نمازگزاران در روز قدس که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است ، آماده شده و به جوانان اجازه نمی دهد که وارد مسجد الاقصی شوند. 

  دعوت از کشورهای اسلامی برای حمایت از فلسطین
سفیر فلسطین در تهران در پاسخ به این پرسش خبرنگار سیاسی ایرنا،
وظیفه جهان اسلام در برابر ملت فلسطین چیست؟، اظهار داشت: طبیعی است که جهان اسلام با هر توان و امکاناتی که دارد باید به ملت فلسطین کمک کند تا این ملت مشکلاتش را حل کرده و به مبارزات خود برای آزادی فلسطین و تشکیل یک دولت مستقل به پایتختی قدس شریف ادامه دهد.
شیخ السفرای خارجی مقیم تهران تصریح کرد: سرزمین فلسطین به خون هزاران شهید آغشته شده و مکان مقدسی است که حضرت رسول (ص)از آنجا به آسمان عروج کرد بنابر این انتظار می رود، درآینده نزدیک یک وحدت عربی – اسلامی پشت سرقضیه فلسطین و برای کمک به آن وجود بیاید. 

  وحدت فلسطینیان شرط لازم حمایت جهانی از قضیه فلسطین
صلاح زواوی در ادامه گفت وگو با ایرنا، وحدت و آشتی ملی فلسطینی را یک شرط ضروری و لازم برای ترغیب ملت های مسلمان و جهانیان از قضیه فلسطین دانست.
وی تصریح کرد: چنانچه وحدت ملی فلسطینی بطور کامل شکل بگیرد، یک جبهه بزرگ از دوستان ماپشت سر ملت فلسطین می ایستند اما اختلافات و دودستگی ها ما را از دست یافتن به آرمان پایان اشغال فلسطین و تشکیل کشور فلسطین دور می کند. 

  انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات صهیونیست ها
سفیر فلسطین در تهران با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی گفت که بزرگترین جنایت این ر‍ژیم اشغالگر، اخراج ملت فلسطین از سرزمین فلسطین است.
وی درعین حال تاکید کرد که برخلاف انتظار صهیونیست ها و حامیان آنها،
ملت فلسطین حتی کسانی که خارج از خاک کشورشان چشم بدنیا گشوده اند،برای پایان اشغال فلسطین و بازگشت به وطنشان لحظه ای تردید نمی کنند،حال در هر کجای دنیا که باشند.
زواوی همچنین حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره ظالمانه این منطقه را مورد اشاره قرار داد و افزود:متاسفانه جامعه بین المللی به وظیفه خود در برخوردبا صهیونیست ها و کمک به ملت فلسطین عمل نکرده است. 

  مبارزه با صهیونیست ها متوقف نمی شود
سفیر فلسطین در تهران با تاکید به اینکه " برغم شرایط سخت ملت فلسطین مبارزه با دشمن صهیونیستی متوقف نمی شود"، تاکید کرد: ملت فلسطین برای بازگشت همه آوارگان ، پایان اشغال ، حفظ کرامت و حق تعیین سرنوشت خود مانند تمامی ملت های دنیا با هر وسیه ای که ممکن است،تلاش می کند.
زواوی خاطرنشان کرد: این موضوع حقی است که در منشور سازمان ملل، منشور حقوق بشر و بالاتر از آن در دین اسلام آمده است ، باید در برابر متجاوز بایستیم و از سرزمین خود دفاع کنیم.



هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/6/3::: ساعت 12:50 عصر

<      1   2   3   4   5      
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 43


بازدید دیروز: 64


کل بازدید :607483
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<