سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داناترین مردم کسی است که شکّ یقینش را زایل نکند . [امام علی علیه السلام]

+O

 

بیماری خـاموش را جـــدی بگیـرید !

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دیابت به معنی افزایش میزان قندخون است که در اثر کاهش میزان انسولین یا مقاومت در برابر انسولین ایجاد می‌شود. انسولین هورمونی است که برای کنترل میزان قند خون توسط پانکراس ترشح می‌شود. برای این‌که این بیماری را به خوبی متوجه شوید، ابتدا باید پروسه طبیعی متابولیسم غذاها را بشناسید. وقتی غذا هضم می‌شود، چندین اتفاق رخ می‌دهد. گلوکز (که منبع تأمین سوخت برای بدن است) وارد جریان خون می‌شود. غده پانکراس انسولین تولید می‌کند و نقش انسولین انتقال گلوکز از جریان خون به ماهیچه‌ها، چربی و سلول‌های کبد است. در این مناطق گلوکز به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افراد مبتلا به دیابت قندخون بالایی دارند، زیرا غده پانکراس آنها انسولین کافی تولید نمی‌کند یا ماهیچه‌ها، چربی و سلول‌های کبد آنها به طور طبیعی به انسولین پاسخ نمی‌دهند یا هردوی این موارد.

سه نوع دیابت وجود دارد:


دیابت نوع اول: این نوع معمولا در دوران کودکی اتفاق می‌افتد، بدن انسولین نمی‌سازد یا انسولین کمی می‌سازد و برای تأمین انسولین باید روزانه تزریق انسولین انجام شود.

دیابت نوع دوم: دیابت نوع 2 از نوع اول رایج‌تر است و اکثر افراد مبتلا به دیابت با این نوع دست و پنجه نرم می‌کنند و معمولا در دوران بزرگسالی رخ می‌دهد. که پانکراس انسولین کافی برای نگه داشتن گلوکز خون در حد طبیعی نمی‌سازد و معمولا به این دلیل است که بدن به انسولین به خوبی پاسخ نمی‌دهد. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع2 از وجود بیماری خود خبر ندارند با وجود اینکه این بیماری کاملا جدی است.

دیابت بارداری: این نوع افزایش گلوکز خون در دوران بارداری ایجاد می‌شود، در زنانی که حتی قبلا سابقه دیابت نداشتند.

علائم این بیماری:

افزایش میزان گلوکز در خون می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود بیاورد مثل تکرار ادرار، تشنگی زیاد، گرسنگی، خستگی، کاهش وزن و کم شدن بینایی. چون بیماری دیابت نوع2 به کندی رشد می‌کند، در برخی افرادی که میزان قند خون‌شان زیاد است، اصلا علائمی دیده نمی‌شود.

علائم دیابت نوع اول:

- افزایش احساس تشنگی
- افزایش و تکرار ادرار
- کاهش وزن با وجود افزایش اشتها
- خستگی
- سرگیجه
- استفراغ

بیماران مبتلا به دیابت نوع اول معمولا خیلی زود علائم بیماری را مشاهده می‌کنند و در حالت اوژانسی قرار می‌گیرند.

علائم دیابت نوع دوم:


علائم نوع دوم تقریبا همانند نوع اول است، فقط بجای سرگیجه و استفراغ کاهش دید، عدم بهبود عفونت‌ها و یا کندشدن بهبودی و ناتوانی جنسی در آقایان دیده می‌شود.

مراحل تشخیص دیابت:


افزایش سریع میزان گلوکز خون: اگر میزان گلوکز خون بیشتر از 126 میلی‌گرم در دسی لیتر یا بین 100 تا 126 باشد، بدین معناست که شما به دیابت مبتلا هستید و یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارید.

بالا و پایین شدن نامنظم قندخون: اگر میزان قندخون بیشتر از 200 میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد و با علائم نظیر خستگی، تشنگی و تکرار ادرار همراه باشد، بدین معناست که شما به دیابت مبتلا هستید.

آزمایش مقاومت گلوکز: اگر میزان گلوکز 2ساعت بعد از صرف غذا بیشتر از 200 میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد.

درمان:


درمان کامل و خاصی برای انواع دیابت‌ها وجود ندارد. اما می‌توانید از داروها، رژیم غذایی خاص و ورزش برای کنترل قندخون و متوقف کردن علائم آن کمک بگیرید. باید با استفاده از دستگاه‌های مخصوص مرتب میزان قندخون خود را اندازه‌گیری کنید و با مشورت پزشک متوجه شوید که هر روز به چه میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات نیاز دارید. در دیابت نوع دوم ورزش و رژیم غذایی متعادل بسیار کمک کننده است ولی در دیابت نوع اول حتما باید انسولین تزریق شود. دیابت بارداری نیز با تغییرات در رژیم غذایی و انسولین درمان می‌شود. ورزش منظم و روزانه برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم و ضروری است. افراد مبتلا به دیابتی که ورزش می‌کنند کمتر از بقیه بیماران در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار دارند.

دیابت و اثرات آن بر روی پاها:


افراد مبتلا به دیابت بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر ابتلا به مشکلات پا قرار دارند، زیرا آسیب‌دیدگی‌ رگ‌های خونی و اعصاب باعث کاهش توانایی بدن در مبارزه با عفونت‌ها می‌شود. مشکلات جریان خون و آسیب‌دیدگی عصب‌ها، می‌تواند جراحاتی را در پا ایجاد کند که اگر این جراحات درمان نشود، حتی می‌تواند باعث از دست دادن پا شود. برای جلوگیری از ایجاد این جراحات در پا، افراد مبتلا به دیابت هر روز کارهای زیر را انجام دهند و از پاهای خود مراقبت کنند.

- هر روز پاهای خود را معاینه کنند و هرگونه زخم و عفونتی را به پزشک خود اطلاع دهند.
- هر روز با آب ولرم و صابون ملایم پاهای خود را بشویند و آنها را خشک کنند.
- با لوسیون و کرم‌های مرطوب‌کننده، پاهای خود را چرب کنند.
- از کفش‌های نرم و راحت استفاده کنند.
- برای بهبود جریان خون هر روز ورزش کنند.
- سیگار نکشند، زیرا در گردش و جریان خون پاها اختلال ایجاد می‌کند.




هدایت آرامش ::: جمعه 90/6/18::: ساعت 11:11 عصر

درمان سرطان با تکنولوژی روباتیک

قبل از معرفی این تکنولوژی بهتر است ذکر شود که رادیو سرجری یا جراحی رادیویی کاملا با رادیوتراپی فرق میکند و در دو دسته کاملا متفاوت قرار دارند . رادیو سرجری قابلیتی کاملا شبیه جراحی واقعی دارد با این تفاوت که عمل جراحی به صورت بسته صورت میگیرد و تومور های سرطانی در نقاط مختلف بدن با دقتی بسیار بالا مورد حمله قرار گرفته و از آسیب به بافت های سالم خوداری میشود و بیمار بعد از پایان جراحی رادیویی میتواند به زندگی عادی خود ادامه دهد .

با وجود اینکه در بیش از 17 کشور جهان و 150 مرکز فوق تخصصی سرطان از این تکنولوژی برای درمان انواع تومورهای سرطانی استفاده میشود اما در ایران پزشکان آشنایی چندانی با این تکنولوژی ندارند.

سایبرنایف همکنون تنها روباتی است که قابلیت شگفت انگیزی در درمان تومورهای بسیار حساس از جمله  مغز ، نخاغ و ستون فقرات ، پانکراس ، پروستات ، ریه و ... دارد .

نکته قابل توجه در اینجاست که طی مراحل ساخت این روبات، دانشگاه استفورد از شرکت بی ام و برای ساخت بازوی روباتیک این دستگاه کمک گرفت تا بتواند پرتوهای انرژی پر قدرت را از جهات مختلف به محل دقیق تومور ارسال کند.

 با این تکنولوژی همکنون بسیاری از تومور های سرطانی که هیچ گاه امید درمانی برای آنها وجود نداشته  قابلیت درمان پیدا کرده است و قطعا جایگزین بسیار مناسب تری برای عمل های جراحی باز است . همچنین در بسیاری از انواع سرطان ،تومور در نقطه ایی همانند ساقه مغزواقع است که دست جراح به آن نمیرسد و حال آنکه با سایبرنایف اینگونه تومورها قابل درمان میباشند

نتایج درمان با سایبر نایف :

 

 

در این نمونه بیمار زنی 46 ساله میباشد که مبتلا به سرطان سینه و متاستاز در c2 میباشد. او دچار بیماری تهدید کننده ای بوده و در ابتدای درمان کاملا فلج بوده است. این بیمار در 1 ساعت درمان تحت رادیوسرجری سایبرنایف قرار گرفته است.

چهار هفته پس از سایبرنایف توده ء سرطانی دیگر قابل رویت نیست ( عکس سمت راست). بیمار اکنون قادر به راه رفتن است و زندگی عادی خود را دارد.

(عکس سمت چپ: قبل از درمان با سایبرنایف , عکس سمت راست: چهار هفته پس از درمان با سایبرنایف)

مدت زمان زیادی نیست که جهان پزشکی روبات پیشرفته ایی را در اختیار دارد که میتواند تومور های سرطانی را بدون کمترین درد و خونریزی نابود کند . سایبر نایف یا چاقوی سایبری نامی است که بر روی پیشرفته ترین تکنولوژی جراحی رادیویی در جهان  نهاده اند .




هدایت آرامش ::: چهارشنبه 90/6/16::: ساعت 11:21 عصر

راز طول عمر پادشاه عربستان فاش شد

سفارت آمریکا در ریاض، در نمابری محرمانه به وزارت امورخارجه این کشور، به اطلاعات شخصی ملک عبدالله از جمله عمر واقعی، تعداد همسران و داروهایی که مصرف می کند، اشاره کرده است.

پایگاه ویکی‌لیکس که تا پیش از این به انتشار نمابرهای محرمانه دیپلماتیک می‌پرداخت، این بار از برخی اسرار زندگی و پزشکی پادشاه عربستان پرده برداشت.

به گزارش ایسنا سفارت آمریکا در ریاض، در نمابری محرمانه به وزارت امورخارجه این کشور، به اطلاعات شخصی ملک عبدالله از جمله عمر واقعی، تعداد همسران و داروهایی که مصرف می کند، اشاره کرده است.

در این نمابر که موضوع آن "به روز کردن اطلاعات شخصی پادشاه عربستان" است، آمده است: یک پزشک غربی که ماموریت دارد، به صورت مستمر با افراد خاندان حاکم سعودی دیدار و مشورت کند، در 11 ژوئیه، اطلاعات ویژه‌ای را از پرونده پزشکی ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، در اختیار معاون رئیس نمایندگی آمریکا در ریاض قرار داد.

در ادامه این نمابر آمده است: این پرونده شامل سن واقعی و داروهایی است که ملک عبدالله اکنون مصرف می‌کند. این پزشک برای درمان معمول یکی از 4 همسر ملک عبدالله فراخوانده شد اما مرکز درمانی پادشاهی به اشتباه پرونده پزشکی ملک عبدالله را به جای پرونده همسرش به این پزشک داد و این پزشک از این طریق، فرصت یافت از اطلاعات پزشکی ویژه ملک عبدالله آگاه شود.

براساس این نمابر، پادشاه عربستان 92 ساله (متولد 1916) است، بسیار سیگار می‌کشد و به صورت مستمر داروهای هورمونی تزریق و از داروهای محرک جنسی استفاده می‌کند.

این اطلاعات درحالی منتشر می‌شود که دولت عربستان سعودی، از انتشار هرگونه اطلاعات اعضای خاندان حاکم از جمله سن واقعی آنها جلوگیری می‌کند.




هدایت آرامش ::: چهارشنبه 90/6/16::: ساعت 10:53 عصر

بهداشت روان

چگونه از ناخن جویدن کودکمان جلوگیری کنیم؟

ناخن جویدن، بیشتر نشانه تهاجم خفته و اضطراب درونی کودک می باشد. این حالت در بچه های بزرگ تر شایع تر است.
کودک از این طریق حالت تهاجمی خود را کنترل می کند و بر اضطراب ها چیره می شود و توجهش را از دنیای خارج قطع می کند و به درون خویش برمی گرداند.
چه کودکانی به ناخن جویدن مبتلا می شوند؟
معمولاً کودکان مضطرب به ناخن جویدن مبتلا می شوند که گاهی تا مجروح کردن انگشتان نیز پیش می رود زیرا ناخن جویدن در کودکان منقلب و هراسان، تسکین ایجاد می کند و باعث آرامش شان می شود. این بچه ها به محض رهاکردن این کار، دچار اضطراب می شوند و دوباره شروع به ناخن جوی می کنند.
عواملی که باعث ناخن جوی در کودک می شود عبارتند از:
- فشار محیط بر کودک؛ کودکی که تحت انضباط شدید قرار گیرد وقتی نمی تواند بر موانع پیروز شود به خود فشار می آورد و این فشار باعث اضطراب می شود و در نتیجه برای رهایی از اضطراب، به ناخن جوی روی می آورد.
- گاهی ناخن جویدن بر اثر تقلید به وجود می آید. کودک ابتدا تقلید می کند و کم کم به صورت عادت در می آید.
- کودکان خجالتی و کم رو، اغلب دچار این عادت ناپسند می شوند.
- گاهی هنگام دندان در آوردن و التهاب لثه ها، این عادت در کودکان ایجاد می شود.
روش های جلوگیری :
- در زمان التهاب لثه ها، وسیله ای در اختیار کودک قرار دهید تا کودک مجبور نشود برای رفع التهاب از انگشتانش استفاده کند.
- در صورتی که عامل محیطی باعث ناخن جوی شده باید تا حد امکان سعی کنید فشار روحی بر کودک وارد نشود و از سختگیری نسبت به کودک بپرهیزید.
- باید نیازهای طبیعی کودک را بشناسید و کاری نکنید که جلو این نیازها گرفته شود؛ نیازهایی مانند بازکردن، خراب کردن وسایل و پریدن. کودک نمی تواند برای مدتی طولانی بدون حرکت و آرام بنشیند. برقراری نظم و انضباط شدید، برای کودک فشار روحی ایجاد می کند.
- در درس خواندن از او توقع بیش از حد نداشته باشید.
- پیش از آنکه از لحاظ بدنی آمادگی یابد، از او انتظار نداشته باشید که دفع ادرار خود را کنترل کند.
- هرگز او را به خاطر ناخن جویدن مورد تمسخر قرار ندهید.
- دائماً به او تذکر ندهید و ایراد نگیرید.
- او را با اشیاء مورد علاقه اش سرگرم کنید.
- سعی کنید وقت بیشتری به او اختصاص بدهید تا تنها نماند.
- او را در فعالیت های مختلف شرکت دهید.




هدایت آرامش ::: چهارشنبه 90/6/9::: ساعت 1:6 عصر

رمز و راز روانشناسی رنگها را بدانیم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برخی از روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است میتواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد. نوشتار زیر چکیده ای است که بر اساس این نظریه و پس از سالها پژوهش نگاشته شده که امیدوارم مورد توجه شما دوستان قرار گیرد :


قرمز: خوش قلب اما خودپرست

این رنگ مظهر شدت و زیاده روی است که گاهی در جهت مخالف آن است. قرمز رنگ عشق و تنفر و فداکاری و خشونت و خون و آتش. کسی که به این رنگ علاقه دارد هرگز نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد. این گونه اشخاص تند و سرکش و در عین حال فعال و شجاع و کمی عجول هستند. احتمال شکست به خصوص در عشق برای آنها فراوان است.

قضاوتهای عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران اغلب سبب از بین رفتن دوستی هایشان می شود، با آن که در عشق کاملاً فداکارند اما اگر روزی حوادث بر وفق مراد نباشد بدون تفکر و جویا شدن علت می جنگند. دو عیب بزرگ خودپرستی و عدم کنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است. به طور کلی دوستداران رنگ قرمز دارای خصوصیات متضادی هستند.


صورتی: مورد علاقه دیگران

رنگ صورتی در واقع همان قرمز است که کمرنگ شده باشد. اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را البته کمی ملایمتر دارا می باشید، با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید.
دیگران را خوب درک می کنید و با اطرافیان خود با ملایمت و لطف رفتار می کنید و به دلیل نشاط و شادابی تان مورد علاقه اطرافیان خود هستید. آنهایی که به این رنگ علاقه دارند اغلب شکستها، خشونتها و دشواری های زندگی را تحمل کرده اند و با مشکلات فراوان مواجه شده اند.


آبی: نظم، پشتکار، تنهایی

رنگ آبی از رنگهایی است که طرفداران زیادی دارد. اگر به این رنگ علاقه دارید، کاملاً می توانید هوس و احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. ظاهر آرام شما دیگران را وادار می کند که به شما احترام بگذارند و دوست دارید پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران قرار بگیرید.

در خرید و پوشش لباس قناعت می کنید و به علت شرم و حیا و گاه غروری که دارید میل دارید اغلب تنها باشید. حماقت و عدم فهم دیگران شما را کسل می کند و کسانی که از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند شما را ناراحت می کنند. کارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه قواعد معینی انجام می دهید. یکی از صفات مشخص شما پشتکار شماست.


ارغوانی: رنگ عارفها و روانگران

رنگ اسرارآمیز و باشکوهی است. دوستداران این رنگ پیوسته مجذوب زیبایی ها و ظرافتها می شوند و مغرور و اجتماعی هستند. معاشرت با این دسته لذتبخش است که امور معنوی بیشتر می پردازند. ارغوانی رنگ مورد پسند عرفا نیز هست!


قهوه ای: قابل اعتماد

اگر رنگ قهوه ای را دوست دارید کاملاً می توان روی شما حساب باز کرد. باثبات و مقدس، شاعرپیشه و کمی فیلسوف مآب هستید. به ندرت تغییر عقیده می دهید و با آن که کمتر تصمیم می گیرید اما هر بار که تصمیمی بگیرید آن را به مورد عمل می گذارید.

شما کاملاً در نگهداری پول و اسرار دیگران قابل اعتماد هستید. میل دارید پیوسته در عالم خودتان باشید و گاهی اوقات با اطرافیان خود رفتار خشونت آمیزی در پیش می گیرید. در عشق هرگز بدبین و تند نیستید.


خاکستری: احساس بی نیازی

این رنگ مظهر چشم پوشی از خوشی های دنیاست. کسانی که به این رنگ علاقه دارند اغلب در زندگی احساس رضایت می کنند، خاکستری رنگ عقلا است و جوانانی که به این رنگ اظهار علاقه می کنند درواقع خود را هم شأن و هم طراز اشخاص کهنسال میدانند و در زندگی احساس بی نیازی می کنند. در عشق بر افراد مسن تر از خود تمایل دارند و اغلب کسانی که از نظر فکر و ایده به آنها برتری دارند خیلی آسان طرف توجهشان قرار خواهند گرفت.


پرتقالی: صداقت آری، هوسبازی هرگز

رنگی است ترکیبی و آنهایی که این رنگ را رنگ دلخواه خود می دانند متکی به نفس نیستند. اجتماعی و خوش خلقند و با مردم خوب رفتار می کنند. نفوذ در این گونه افراد مشکل است کسی که آنها را دوست بدارد می تواند با او به آسانی ازدواج کند. هوسباز نیستند و اگر با کسی دوستی کنند صداقت و فداکاری دارند. اگر افراد این دسته با کسی که خصوصیات اخلاقی خودشان را داشته باشد ازدواج کنند سعادتمند می شوند.


سبز: کنجکاوی

رنگ سبز طبیعت و تازگی است. اگر به این رنگ علاقه دارید زندگی با شما آسان است. نقطه اشتراک فراوانی با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی دارید روابط شما با دیگران بر پایه ی اصول و قرارداد است.
دوست ندارید که در زندگیتان حوادثی به وقوع پیوندد اما کنجکاوانه به ماجراهای زندگی دیگران توجه دارید.


فیروزه ای: اسرارآمیز و پند ناپذیر

دوستداران این رنگ اسرارآمیزند و احساساتی و کارهای شخصی خود را به خوبی اداره می کنند. پشتکار دارند و باثباتند و به نصایح دیگران در مورد کارهای خود کمتر توجه دارند. فیروزه ای معمولا رنگ مورد علاقه ی خانمها است.


سیاه: خوش ذوقی و ظرافت طبع

این رنگ برخلاف عقیده ی همگان رنگ نومیدی و عزا نیست بلکه نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران این رنگ هستید مسلماً به شخصیت اطرافیان خود احترام می گذارید و برای آن که دیگران را با ارزش و برجسته نشان دهید از هیچگونه کمکی به آنها دریغ نمی کنید و هرگز خود را به دیگران تحمیل نمی نمایید همچنین عقاید و نظریات دیگران را به آسانی می پذیرید.

یک نکته ی رنگی : اینکه توجه و علاقه شما به رنگها در طی زمان تغییر می کند بحثی نیست و این تغییر به این دلیل است که خصوصیات اخلاقیتان نیز در سالیان دراز تغییر خواهد کرد. اما اگر در مورد رنگی ناگهان عقیده خود را عوض کنید به علت ضعف شما و یا به علت نیازتان به تغییر محیط تلقی می شود.
 




هدایت آرامش ::: دوشنبه 90/6/7::: ساعت 8:8 عصر

 

فواید شگفت انگیز انجیر برای سلامتی

 

 

فواید سلامتی انجیر شامل درمان ضعف جنسی، یبوست، بدگواری، دیابت، سرفه، برونشیت و آسم می‌باشد. همچنین به افزایش وزن پس از بیماری نیز کمک می‌کند.

انجیر میوه فصلی است که در نواحی غربی آسیا یافت می‌شود. اما انجیر خشک همیشه در دسترس می‌باشد. درخت انجیر جزء خانواده توت می‌باشد.

فواید انجیر برای سلامتی را می‌توان با وجود موادمعدنی، ویتامین‌ها و فیبر در آن مرتبط دانست. انجیر حاوی ویتامین A، B1، B2، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کلر می‌باشد.

در زیر به برخی از فواید آن اشاره می‌کنیم:

 

  • جلوگیری از یبوست: در هر سه عدد انجیر، 5 گرم فیبر وجود دارد، از اینرو به سلامت عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.

  • کاهش وزن: فیبر موجود در انجیر به کاهش وزن نیز کمک می‌کند و برای افراد چاق توصیه می‌شود. دقت کنید که انجیر موجب افزایش وزن نیز می‌شود، مخصوصاً اگر همراه با شیر مصرف شود.

  • پایین آوردن کلسترول: انجیر حاوی پکتین است که نوعی فیبر محلول می‌باشد. وقتی فیبر وارد دستگاه گوارش می‌شود، قطرات کلسترول را به خارج از بدن هدایت می‌کند.

  • جلوگیری از بیماری قلبی کرونری: انجیر خشک حاوی فنول، امگا3 و امگا6 می‌باشد. این اسیدهای چرب خطر بیماری‌های قلبی کرونری را کاهش می‌دهند.

  • پیشگیری از سرطان روده: وجود فیبر به از بین بردن مواد سرطان‌زا کمک می‌کند.

  • محافظت دربرابر سرطان سینه پس از یائسگی: فیبر موجود در انجیر در برابر سرطان سینه نیز از بدن محافظت می‌کند.

  • پرفایده برای بیماران دیابتی: انجمت دیابت در امریکا مصرف انجیر را برای افراد دیابتی توصیه می‌کند. برگ‌های انجیر میزان انسولین لازم برای بیماران دیابتی که تزریق انسولین انجام می‌دهند را کاهش می‌دهد. انجیر سرشار از پتاسیم است که به کنترل قند خون کمک می‌کند. برگ‌های انجیر خواص آنتی‌دیابتی دارند.

  • پیشگیری از فشارخون بالا: افراد معمولاً سدیم خود را به شکل نمک مصرف می‌کنند. سطح پتاسیم پایین و سدیم بالا موجب فشارخون می‌شود. انجیر مقدار بالایی پتاسیم در خود داشته و سدیم آن کم است، ازاینرو به جلوگیری از فشارخون کمک می‌کند.

  • کاهش ضعف جنسی: سالیان سال است که گفته می‌شود انجیر ضعف جنسی را از بین می‌برد. 2 تا 3 عدد انجیر را شب در شیر بخوابانید و صبح میل کنید تا قدرت جنسیتان بیشتر شود. این کار به افزایش وزن نیز کمک می‌کند.

  • تقویت استخوان‌ها: انجیر سرشار از کلسیم است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

  • کمک به از دست رفتن کلسیم از راه ادرار: افرادیکه رژیم‌های پرنمک دارند دچار از دست رفتن کلسیم از طریق ادرار می‌شوند. محتوی پتاسیم انجیر از این مشکل جلوگیری می‌کند.

  • پیشگیری از زوال ماکولا: از دست رفتن بینایی در سالخوردگان به دلیل زوال ماکولا صورت می‌گیرد. میوه‌ها و انجیر برای جلوگیری از این مشکل مفید هستند.

  • برطرف کردن گلودرد: محتوی بالای لعاب انجیر، به برطرف کردن گلودرد کمک می‌کند.


 

انجیر برای اختلالات مختلف تنفسی مثل سرفه و آسم نیز مفید است. ازآنجاکه این میوه برای گوارش نیز فایده‌بخش است، به از بین بردن یبوست، بدگواری، دل‌درد و از این قبیل نیز کمک می‌کند. انجیر برای تب، گوش‌درد، جوش، آبسه، بیماری مقاربتی نیز مفید است و برای کبد عالی است. انجیر یک میوه قلیایی است، درنتیجه به تنظیم pH بدن کمک می‌کند. انجیر سرشار از فلاوونوئید و پلی‌فنول می‌باشد که آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از تخریب ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. انجیر خواص آرامش‌بخش نیز دارد. انجیر مقدار کمی چربی و قند دارد.

انجیر میوه‌ای شیرین و نرم است و از خمیر آن به جای شکر استفاده می‌شود. از انجیر فراورده‌ای برای درست کردن شیرینی، پودینگ، کیک و سایر شیرینیجات، مربا، ژله و نگه‌دارنده‌ها استفاده می‌کنند.

 

احتیاط: مصرف زیاد انجیر می‌تواند موجب اسهال شود. انجیر خشک مقدار زیادی قند دارد و می‌تواند موجب پوسیدگی دندان‌ها شود.




هدایت آرامش ::: شنبه 90/6/5::: ساعت 10:41 عصر

 

کد مطلب: 12763  |  تاریخ: 1390/6/2  |  ساعت: 19 : 54

در راستای مبارزه موثرتر با وابستگی به موادمخدر؛

واکسن ضد مواد مخدر ساخته شد

واکسن ضد مواد مخدر توسط دانشمندان آکادمی پزشکی اورال ساخته شده است. متخصصان معتقدند که با کمک آن می توان مبارزه موثرتری با وابستگی به موادمخدر به انجام رساند.

 

به گزارش جام نیوز به نقل از خبری که درتاریخ 24آگوست(2شهریور) در سایت آزادگی منتشر شد؛ واکسن ضد مواد مخدر توسط دانشمندان آکادمی پزشکی اورال ساخته شده است. متخصصان معتقدند که با کمک آن می توان مبارزه موثرتری با وابستگی به موادمخدر به انجام رساند.
بر اساس این گزارش؛پنج سال پیش، ایده ساخت یک داروی ثمربخش مطرح شد. در زمان حاضر، آزمایشات ماقبل کلینیکی آن به پایان رسیده است. این واکسن روی موش ها آزمایش شده است. نتایج خوشحال کننده هستند. واکسن تأثیر می گذارد. الکساندر پطروف، مدیر بخش داروسازی اورال در اینباره گفت: در واقع این نوعی واکسن است که در بدن ایجاد پادتن می کند و پس از ورود موادمخدر در خون، این پادتن ها، ترکیبات مخدر را از بین می برند و انسان نشئه نمی شود. شخص گویی آب به خود تزریق می کند، هر چه هم که تزریق کند، به کیف نخواهد رسید. بدین ترتیب استفاده از مواد مخدر بی معنی می شود.
به دیگر سخن، مولکول های ترکیبات مخدر نمی توانند به مغز برسند. بدین ترتیب هنگام استفاده از این مواد مضر، شخص دچار لذت مخدر نمی شود. برای معتادان این بهترین شانس واقعی است تا برای همیشه از این شر خلاص شوند. تمام بخش های داروسازی جهان در حال کار روی ساخت چنین داروهایی هستند. برای نمونه در انگلیس و کانادا و آمریکا.
البته نمی توان معتادان با سابقه را براحتی با استفاده از این واکسن درمان کرد، زیرا علاوه بر وابستگی فیزیکی به موادمخدر، آنها دچار تغییراتی در ساختار روانی شده اند. اما به عنوان وسیله پیشگیری و جلوگیری از وابستگی مخدر می توان از این واکسن استفاده کرد.
این واکسن برای کسانی که در گروه ریسک قرار دارند و هرگز مواد مخدر استفاده نکرده اند اما درجمع دوستان ممکن است سوزنی هم به خود بزند، تأثیر گذار خواهد بود، اگر یکدفعه نوجوانی دست به چنین کاری بزند، هیچ فاجعه وحشتناکی رخ نخواهدداد.
آزمایش واکسن ضد موادمخدر توسط بخش داروسازی اورال به انجام می رسد که اوایل سال 2011 میلادی تأسیس شده است و اولین ساکن شهر علمی « اسکولکووا» شد. رئیس این بخش اعلام کرد که داروی جدید ابتدا روی جانوران بزرگتر آزمایش خواهد شد و بعد روی انسان. در صورت موفقیت آزمایشات، تولید سریال آن برای دو سال دیگر درنظر گرفته شده است. قیمت4 آمپول آن، چیزی حدود 500 دلار خواهد بود.




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/6/3::: ساعت 1:16 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 17


بازدید دیروز: 8


کل بازدید :606522
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<