سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برای کاری با تو دوستی کند، با برآوردنش از تو روی خواهد گرداند . [امام علی علیه السلام]

+O

از خوردن پی در پی بال مرغ بپرهیزید. به ویژه بانوان. داستان زیر واقعیست...! یکی از دوستان من به منظور برداشتن زائده ای که اخیرا در رحمش رشد کرده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت. کیست برداشته شده پر از مایع خون مانند و تیره رنگی بود. به گمانش، پس از این جراحی سلامتی خود را باز یافته است. او سخت در اشتباه بود! تنها چند ماه پس از عمل جراحی بیماری او دوباره عود کرد. با پریشانی جهت تشخیص به متخصص زنان خویش مراجعه کرد. در طول معاینه، پزشک سوالی از او پرسید که او را به تعجب واداشت. پزشک از او پرسیده بود که آیا او از مصرف کننده های پروپا قرص بال مرغ است و او در حالی که به این سوال پاسخ مثبت می داد با خود می اندیشید که چطور پزشک زنان از عادات غذایی او باخبر است!!! ببینید، واقعیت این است که امروزه در این دنیای مدرن برای تسریع رشد، به مرغ ها هورمون استروئید تزریق می شود تا میزان نیاز جامعه تامین گردد. این نیاز، نیازی نیست جز نیاز غذایی اجتماع. تزریق استروئید به مرغ در ناحیه گردن یا بال انجام می شود. بنابراین تجمع استروئید در این دو ناحیه از همه جا بیشتر است. استروئیدها دارای اثرات وحشتناکی بر روی بدن انسان هستند...علاوه بر تسریع رشد، اثرات بسیار خطرناک تری در مجاورت با هورمون های زنانه ایجاد می کنند که منجر می شود تا زنان هرچه بیشتر مستعد رشد کیست در رحم خود باشند. بنابراین توصیه می شود که افراد مراقب رژیم غذایی خود بوده، از دفعات استفاده از بال مرغ بکاهند!




هدایت آرامش ::: چهارشنبه 90/9/9::: ساعت 7:40 عصر

چرا موهایمان سفید می شوند؟

شاید این سؤال همواره مطرح باشد که چرا موهایمان سفید می شوند؟ رنگ مو و مطالب مربوط به آن موضوع جالب و پیچیده ای است و جدا از آن که عامل زیبایی است، محافظ و نگهبان ِ سر درمقابل اشعه ماوراء بنفش هم هست. در پایین ترین لایه پوست و درمحل پایه و تکیه تار مو، سلول هایی به نام ملانوسیت قراردارند که دائما ترکیبی به نام ملانین را تولید می کنند، که همین ملانین عامل رنگ داشتن تار موی رشد کرده است.

سفید شدن مو، هیچ ربطی به نوع ملانین موجود در بدن ما یا به عبارتی تیره و روشن بودن موهایمان ندارد.


سلول های رنگدانه ای مو برای ساخت ملانین به آنزیم های خاصی نیاز دارند و براساس تفاوت آنزیم های شرکت کننده، نوع خاصی از ملانین را تولید می کنند، از طیف قهوه ای تا سیاه و از طیف زرد تا قرمز. اما واقعیت این است که سفید شدن مو، هیچ ربطی به نوع ملانین موجود در بدن ما یا به عبارتی تیره یا روشن بودن موهایمان ندارد. این اتفاق برای همه می افتد. سفید شدن مو در مردان در حدود 30سالگی و در زنان در 35 سالگی رخ می دهد. ملانوسیت ها هر10 سال، 10 تا 20 درصد از ظرفیت تولید رنگ خود را از دست می دهند. اگرچه چگونگی از دست دادن این رنگدانه ها دقیقا مشخص نیست، اما می دانیم در نخستین مراحل خاکستری شدن مو، ملانوسیت ها هنوز به صورت غیرفعال وجود دارند. وقتی ملانوسیت کاملاً فاقد رنگدانه شود، مو سفید و اگر تعداد ملانین یک تار مو کمتر از حالت عادی شود آن مو خاکستری و نقره ای می شود.

 

غذاهای مو سیاه کن

تجربیات نشان می دهد کمبود فلزاتی همچون« منگنز»، « روی»، « تیتانیوم»، « آهن» و«مس» ازعوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب می آیند. طبق نظرمتخصصان تغذیه، افرادی که دچار سفیدی مو هستند باید میوه هایی همچون سیب ، گلابی ، هلو و همه میوه هایی که سرشار ازفلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نیز مصرف سبزیجاتی همچون سیر، پیاز، موسیر و تره که دارای منگنز هستند را دربرنامه غذایی خود بگنجانند.

مصرف مواد غذایی حاوی مس و منگنز در جلوگیری از سفیدی مو بسیار م?ثر است.


یافته های موجود نشان می دهد در میان داروهای گیاهی، جوشانده سبوس گندم، مصرف سنبل الطیب، خوردن روزانه یک قاشق مربا خوری از مخلوط پودر سبوس برنج و شکر یا نبات ساییده شده و قراردادن نان جو در دستور رژیم غذایی نیز در حفظ رنگ مو و کاهش موهای سفید موثر است.

«مس» نیز ازجمله عناصری است که می تواند بر پوست و مو تاثیر بگذارد و حتی از سفید شدن مو هم جلوگیری کند. خوراکی هایی همچون نخود فرنگی، قارچ ، آجیل ، لوبیا، عدس ، گوجه فرنگی ، موز ، آلو، سویا و سیب زمینی از جمله غذاهایی هستند که مقدار قابل توجهی مس را در خود جای داده اند.

 

فقط پیری مو را سفید نمی کند

باید گفت که سفید شدن موها یکی از آشکارترین نشانه های بالا رفتن سن است، اما همیشه سفید شدن مو به علت بالا رفتن روزهای زندگی نیست و عواملی همچون کمبود ویتامین B12، بیماری تیروئید ، نوعی بیماری سیستم ایمنی، سیگار کشیدن (سرعت سفید شدن مو درسیگاری ها، چهار برابر افراد غیر سیگاری است)، کم خونی ، رژیم های سخت و طولانی مدت، عوامل ارثی، بیماری ها و افزایش گلبول های سفید خون نیز باعث سفیدی زود هنگام و بیش ازحد موها می شود.

در تعریف، سفیدشدن موی انسان سفید پوست زودتر از بیست سالگی و سفید شدن موی افراد سیاه پوست زودتراز سی سالگی را، سفید شدن زودرس مو می گویند. البته نسبت به عوامل تغذیه ای و ژنتیکی، حدود سنی ذکر شده تغییرمی کند. ازطرفی در برخی افراد موها بسیار زود شروع به سفید شدن می کند که باید گفت شروع این اتفاق بستگی به ژنی دارد که از والدین خود به ارث می بریم. برخی افراد تصورمی کنند یک فشارعصبی شدید یا هول و هراس ناگهانی باعث می شود موها یک شبه سفید شود، اما دیدگاه های علمی با این ادعا سازگار نیستند.

دانستنی های باریک تر از مو

کندن موی سفید باعث سفید شدن موهای سیاه نمی شود، بلکه فقط همان یک تار موی سفید مجدداً رشد می کند و بقیه موها شرایط خاص خود را دارند.


1- موی بدن و صورت هم مثل موی سر خاکستری می شود، اما معمولاً این اتفاق بعد از تغییر رنگ موی سر به وجود می آید.

2- اولین موی سفید روی سر در شقیقه ها ظاهر می شود و بعد از آن نوبت به تاج سر و بقیه نقاط پشتی سر می رسد.

3- برخلاف اعتقاد خیلی ها، کندن موی سفید باعث سفید شدن موهای سیاه نمی شود، بلکه فقط همان یک تار موی سفید مجدداً رشد می کند و بقیه موها شرایط خاص خود را دارند.

4- ساختار کلی مو با تغییر رنگ آن تفاوت نمی کند، البته موی سفید به علت چربی کمتر، کمی خشک تر به نظر می رسد.

5- زنانی که پیش از 35 سالگی موهای سفید بسیار زیادی دارند ، تراکم استخوانی کمتری نسبت به افرادی که موهایشان با سرعت معمول سفید می شود، دارند.

6- هیچ رابطه ای بین طاسی سر و سفید شدن آن نیست و تضمینی وجود ندارد که چون بسیاری از موهای شما ریخته است، موهای باقیمانده سفید نشود یا بالعکس. مهم تر ازهمه این که دانشمندان به دنبال یافتن روشی هستند تا قدرت و توان تولید ملانین را مجدداً به ملانوسیت ها باز گردانند و موها به رنگ اولیه خود دیده شوند.

نکته: برخی از موهای سفید، به ویژه موهای زبر و کلفت و خاکستری رنگ که در اطراف شقیقه ها می رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می دهند.

 




هدایت آرامش ::: دوشنبه 90/8/23::: ساعت 8:45 عصر

انار و 50 خاصیتش...!


50 خاصیت میوه معروف پاییزی

خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند.

همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به 50 مورد تقسیم کرده‌اند:

1. پوست و ریشة انار ضدکرم

2. انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی

3. اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.

4 کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آن‌ها مفید است البته نوع شیرین آن

5 انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

6 انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)

7. انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.

8.  طبع انار ترش سرد است.

9.  مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین

10. کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

11.  جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.

12.  جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخم‌ها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آن‌ها بمالید.

13. رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.

14. رب انار یبوست می‌آورد.

15. خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.

16. کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود.

17. خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آن‌ها از بین می‌رود.

18. برای از بین بردن ترشحات سادة زنانگی از دمکردة گل انار روزی 2 استکان استفاده شود. 5 گرم گل خشک در 200 سی‌سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده، بنوشید.

19. برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.

20. کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ‌های ملایم بخورند و 2 ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.

21. کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای استفاده (10 گرم در 250 سی‌سی آب) کنند.

22 دم کردة برگ انار می‌گرن را برطرف می‌نماید. 5 عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. 5 گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.

23. برای درمان کرم کدو بین 60 تا 90 گرم پوست خشک کردة ریشه با ساقة انار را در 2 لیوان آب به مدت 2 شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در 2 یا 3 نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می‌باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می‌نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است.

24. در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.

25. جوشاندة پوست انار جهت ترشحات سفید خانم‌ها مفید است.

26. از ترکیب گلهای له شدة انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.

27. طبع انار سرد و‌ تر است.

28. پوست آن سرد و خشک است.

29. انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی‌تر دارد.

30. انار تولید کنندة اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.

31. برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن‌گاه بخورند بسیار خوب است.

32. انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

33. عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.

34. گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.

35. به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره 34)

36. کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.

37. خوردن انار مستی را رفع می‌کند.

38. انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.

39. بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

40. جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می‌باشد.

41. پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

42. کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آن‌ها مفید است.

43. اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند.

44. امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.

45. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زود‌تر به سخن آیند.

46 کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.

47. اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کنندة ادرار و تقویت کنندة دستگاه ادرار و مثانه است.

48. انار دفع کنندة مضرات دخانیات می‌باشد.

49. اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیدة آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند.

50. اشخاصی که دارای طبع سرد و‌تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.

 




هدایت آرامش ::: دوشنبه 90/7/25::: ساعت 7:50 عصر

هشدار در مورد رژلبهایی که حاوی سرب هستند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بنابر گزارشی از مرکز پزشکی واتر رید، اعلام شده که اخیراً قیمت رژ لب هایی با مارک Red Earth و Sold at ESPRIT از 67 دلار به 9.90 دلار تقلیل یافته است. دلیل واضح کاهش قیمت آنها پایین آمدن تورم نیست و تنها به این علت است که آنها حاوی سرب هستند!
سرب یک ماده شیمیایی است که باعث بروز سرطان می شود و بالاترین میزان سرب مساوی است با بالاترین شانس ابتلا به سرطان.

رژلبهایی که حاوی سرب هستند به شرح زیر می باشند:

Y.S.L
CHRISTIAN DIOR
LANCOME
CLINIQUE
ESTEE LAUDER
SHISEIDO
RED EARTH (LIP GLOSS)
CHANEL
MARKET AMERICA-MOTNES LIPSTECK

 

بعد از آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که رژلب Y.S.L حاوی بالاترین میزان سرب می باشد.
مراقب باشید که هر چقدر سرب بیشتری داشته باشند ماندگاری طولانی تری نیز دارند.
اگر رژ لب شما مدت طولانی روی لبتان می ماند بخاطر مقدار بالای سرب آن می باشد.

آزمایشی که می توانید خودتان انجام دهید:

1. مقداری از رژلبتان را روی دستتان بمالید.
2. با یک انگشتر طلا روی آنرا خراش دهید.
3. اگر رنگ آن به مشکی تغییر کرد، پس شما می فهمید که حاوی سرب می باشد.




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/7/21::: ساعت 9:42 عصر

ممنوعات مصرف هم زمان مواد غذایی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مصرف هم زمان بعضی از مواد غذایی با یکدیگر می تواند بسیار مضر باشد و حاصل آن تولید اخلاط زاید در بدن می باشد که گاهی تاثیرات این تداخلات در چندین سال بعد به صورت بیماری های مختلف و صعب العلاج بروز خواهد کرد. به عنوان مثال حکمای طب ایرانی معتقدند که مصرف هم زمان موارد ذیل باعث تولید اخلاط خام در بدن شده و تولید بیماری کرده، مثلاً مصرف ماست با هر نوع و هر مقدار گوشت باعث لکه های پوستی و مصرف سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می شود همراه با برنج باعث کولیت و درد شکم می شود که ممکن است این بیماری ها حاصل عدم رعایت این مطالب در طول چندین سال باشد. بنابراین از خوردن هم زمان ترکیبات مواد غذایی که در هر ردیف از جدول ذیل ذکر شده است، جداً خودداری نمایید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ضمناً خوردن خربزه یا هندوانه به همراه وعده غذایی و همچنین خوردن گوشت خام نیز می تواند امراض جدی در پیش داشته باشد.




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/7/21::: ساعت 9:36 عصر

 درمان سرماخوردگی به روش کاملا طبیعی

باز هم فصل سرما در راه است و دوباره شما سرماخورده‌اید؛ عطسه، سرفه، گرفتگی بینیگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

، آبریزش و خلاصه تمام ماجراهایی که شما را حسابی کلافه کرده‌اند. اینجاست که اطرافیان انواع راهکارهای معجزه‌آسا را پیشنهاد می‌کنند تا یک شبه حالتان از این‌رو به آن رو شود!

مهم‌ترین نکته‌ای که باید توجه کنید این است که سرماخوردگی درمان ندارد. ضمنا در مورد درمان‌های مختلفی که به شما پیشنهاد می‌شود دقت کنید چون اگر علمی نباشد ممکن است عوارض آنها گرفتاری شما را بیشتر کند. دکتر بلاندینور رئیس طب اجتماعی و خانواده مرکز پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا راهکارهایی طبیعی برای تسکین سرماخوردگی پیشنهاد می‌کند که از نظر علمی نیز بررسی شده‌اند.

‌ویتامین ث : قرن‌هاست از تاثیر این ویتامین در درمان سرماخوردگی صحبت می‌شود. بررسی‌های آزمایشگاهی نیز تقریبا تاثیر این ماده را اثبات کرده‌اند چون در حیوانات آزمایشگاهی باعث افزایش مقاومت بدن نسبت به ویروس سرماخوردگی شده است.

متخصصان معتقدند این تاثیر هنوز در انسان‌ها دیده نشده و برخی دیگر مدعی هستند ویتامین ث در کوتاهتر کردن دوره بیماری نیز نقش چندانی ندارد اما اگر در طول فصل سرما و قبل از ابتلا به سرماخوردگی به‌طور مرتب از مواد حاوی آن (مثل مرکبات) استفاده شود درصورت ابتلا در حدود 8 تا 14 درصد، طول مدت بیماری کوتاه‌تر می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد این تاثیر در ورزشکاران بیشتر است و طول مدت بیماری را در آنها به نصف می‌رساند.

 ‌روی : ماده معدنی روی که به‌صورت دارو نیز در بازار عرضه شده است در بسیاری از سبزیجات، آجیل و گوشت وجود دارد مانع تشکیل پروتئینی می‌شود که ویروس سرماخوردگی برای تکثیر خود به آن احتیاج دارد. البته بررسی‌ها در این مورد همچنان ادامه دارد و دانشمندان معتقدند برای تاثیر درمانی اسپری‌های بینی و ژله‌ای حاوی روی باید تحقیقات به‌صورت تکمیلی انجام شود اما مصرف موادغذایی حاوی روی در این دوران توصیه می‌شود.

گیاه اکیناسه آ:
این گیاه که به‌صورت مکمل گیاهی در بعضی کشورها تولید شده است مثل ویتامین ث حرف و حدیث زیاد دارد. بعضی دانشمندان آن را دارای خاصیت تقویت ایمنی و ضد‌ویروس معرفی کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد این گیاه پیشرفت سرماخوردگی را تا 58 درصد و طول مدت آن‌را تا یک روزو نیم روز کاهش می‌دهد.

سوپ مرغ:
متخصصانی که طرفدار سوپ مرغ داغ برای افراد سرماخورده هستند معتقدند این سوپ التهاب و علائم ناشی از سرماخوردگی را تسکین می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مواد ضد‌التهاب موجود در سوپ مرغ علائم عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی را کاهش می‌دهد؛ البته نمی‌توان گفت این سوپ به جنگ سرماخوردگی می‌رود اما یکی از مهم‌ترین تاثیرات آن این است که مقادیر زیادی مایعات به بدن می‌رساند و کم آبی ناشی از بی‌اشتهایی و تب را که دستاورد سرماخوردگی است از بین می‌برد.

خوراکی‌هایی که به جنگ عفونت می‌روند


موز:
در مواردی که دستگاه گوارش هم درگیر شده باشد باعث تسکین معده می‌شود ضمن اینکه علاوه بر خواص فراوان، چون پرکالری است در زمان سرماخوردگی که بی‌اشتهایی وجود دارد و به‌دلیل گلودرد بلع راحت نیست، خوردن آن راحت است؛ به‌خصوص در کودکان سرماخورده بد غذا بسیار کاربرد دارد.

فلفل دلمه:
سرشار از ویتامین‌ث است، ضمنا طعم خوبی به غذا داده و اشتها را بهتر می‌کند.

زغال اخته:
در مواردی که اسهال همراه سرماخوردگی باشد (در بعضی انواع ویروسی به‌خصوص در کودکان)، اسهال را تسکین می‌دهد ضمنا آن‌را سرشار از آسپیرین طبیعی می‌دانند که تب را تخفیف داده و درد را تسکین می‌دهد.

‌هویج:
بتاکاروتن آن بسیار مفید است.

‌پودر فلفل:
سینوس‌ها را باز کرده و ترشحات ریه را کاهش می‌دهد.

‌خردل و ترب:
باعث تجزیه و کاهش ترشحات در مجاری هوایی می‌شود.

پیاز:
حاوی مواد فیتوشیمیایی است که در رفع عفونت نایژه‌ها و سایر قسمت‌های بدن کمک می‌کند.

‌چای:
چای سبز و سیاه هر دو حاوی مواد فیتوشیمیایی است که آنتی بیوتیک و ضد‌اسهال طبیعی محسوب می‌شود.

پیشگیری از سرماخوردگی: آیا واقعا ممکن است؟!


طبق نظر متخصصان شستن مرتب دست‌ها به‌خصوص در فصل شیوع سرماخوردگی در پیشگیری از ابتلا بسیار مؤثر است. اما موضوعی تازه که دانشمندان بر آن تاکید دارند این است که توجه داشته باشید در طول روز دست‌هایتان را کجا می‌گذارید و با چه افراد و اشیایی تماس می‌دهید و بر طبق همین موضوع برای شستن برنامه‌ریزی کنید چون ویروس‌های سرماخوردگی بیشتر از آنچه شما فکر می‌کنید روی اشیا باقی می‌مانند. محققان دانشگاه ویرجینیا به نتایج جالبی برخوردند.

آنها تعدادی افراد سرماخورده را یک شب در هتلی نگهداشتند و روز بعد، از 10 محلی که افراد به آنها دست زده بودند نمونه برداشتند. در 30 تا 40 درصد مکان‌ها به‌خصوص کلید برق و کنترل تلویزیون ویروس یافت شد و جالب اینکه در سومین روز نمونه‌برداری، ویروس همچنان آنجا بود! به این ترتیب اگر در فصول سرماخوردگی در مکان‌های عمومی تردد دارید میزان شست‌وشوی دست‌هایتان باید چند برابر افراد دیگر باشد. رینوویروس‌ها که علت نیمی از سرماخوردگی‌ها در بزرگسالان هستند از طریق دست‌هایتان و وقتی دست آلوده به ویروس را به چشم‌ها و بینی خود می‌کشید وارد بدنتان می‌شود.

این ویروس‌ها معمولا از طریق هوا وارد بدنتان نمی‌شوند بنابراین فقط با فرد مبتلا در یک مکان بودن برای ابتلا کافی نیست. مرطوب کردن هوای استنشاقی و مصرف مایعات کافی نیز در پیشگیری مؤثر است.

حین عطسه و سرفه به جای آنکه دست تان را به تنهایی جلوی دهان و بینی بگیرید از دستمال کاغذی استفاده کنید و آن را نیز فورا دور بیندازید چون عوامل بیماری‌زا را با دست‌هایتان به سایرین منتقل می‌کنید. در این فصول زیاد دست‌هایتان را به‌صورت‌تان نمالید چون ویروس‌ها از طریق چشم‌ها، دهان و بینی وارد بدنتان می‌شوند. به حمام سونا بروید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که 2بار در هفته به سونا می‌روند نصف سایرین سرما می‌خورند چون دمای هوای تنفسی در سونا بالای 80 درجه است و ویروس‌ها در چنین دمایی زنده نمی‌مانند. عوامل بیماری‌زا در مکان‌های بسته و خشک بیشتر وجود دارند. در زمستان نیز هوای منزل باید به‌طور مرتب عوض شود.

به ‌طور مرتب ورزش کنید چون به سلول‌های ویروس‌کش طبیعی بدن کمک می‌کند. از مصرف ماست غافل نشوید. بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف روزانه یک فنجان ماست کم‌چرب تا 25 درصد احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد. کارشناسان احتمال می‌دهند باکتری‌های مفید ماست تولید مواد مقابله‌کننده با ویروس را در سیستم ایمنی افزایش می‌دهد.




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 90/7/21::: ساعت 9:27 عصر

این پسر بچه هفت ساله،سال ها به خاطر وجود دست و پای اضافی در بدنش رنج میبرد.تا اینکه سال پیش خانواده او از بیمارستان ها درخواست کردند تا با یک عمل جراحی زندگی عادی را به او بازگردانند.

پسری که دست و پای برادر دوقلوی خود را در شکم خود داشت پس از 4 ساعت عمل جراحی بهبود یافت.

به گزارش مشرق،دیپاک پاسون  برای اولین بار پس از عمل جراحی و خارج کردن دست و پای اضافی از داخل شکمش بدن خود را نشان داد.
 
این پسر بچه هفت ساله،سال ها به خاطر وجود دست و پای اضافی در بدنش رنج میبرد.تا اینکه سال پیش خانواده او از بیمارستان ها درخواست کردند تا با یک عمل جراحی زندگی عادی را به او بازگردانند.
 
با این درخواست بیمارستان بانگالور در هند اعلام کرد این پسر بچه را به صورت رایگان جراحی میکند.این در حالی است که این عمل بیش از 50 میلیون تومان خرج داشته است.
پس از یک عمل جراحی چهار ساعته او به زندگی عادی خود بازگشت و به گفته خودش باید این زندگی را از اول شروع کند.

 




هدایت آرامش ::: چهارشنبه 90/7/13::: ساعت 9:30 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 17


بازدید دیروز: 50


کل بازدید :606572
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<