سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در قرآن درمان بزرگترین درد هست : درد کفر و نفاق و گمراهی وسرگشتگی [امام علی علیه السلام]

+O

 

مواظب آنچه می خورید باشید!

اگر سوسیس و کالباس خورده اید ، اگر سوسیس و کالباس می خورید و اگر سوسیس و کالباس خواهید خورد ، پیشنهاد می کنیم این فیلم را از دست ندهید.
عصرایران - سوسیس و کالباس‌های زیرزمینی از بدترین مواد ممکن ساخته می‌شوند، اما کسی به آن توجهی نشان نمی‌دهد.

براساس تحقیق عصرایران، فست‌فودهای معروف تهران ممکن است در روز عادی وسط هفته حداقل حدود 700 پیتزا یا 700 ساندویچ سفارش داشته باشند. ما به دنبال عدد و آمار نیستیم که بپرسید آن را از جا آوردید، اما در همین اندازه تخمین بزنید و محاسبه کنید که آماده‌سازی این تعداد پیتزا یا ساندویچ، روزانه به چه مقدار سوسیس و کالباس نیاز دارد؟

همه فست‌فودها می‌گویند که سوسیس و کالباس مورد نیازشان را از کارخانه‌های مجاز تهیه می‌کنند. ولی ما گزارش‌هایی دریافت کردیم مبنی بر این که بعضی فست‌فودها سوسیس و کالباس‌هایی را می‌خرند که در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شوند. بدین ترتیب، شما وقتی پیتزا یا ساندویچ می‌خورید، نمی‌دانید چه موادی در آن به کار رفته است. 

اگر سوسیس و کالباس خورده اید ، اگر سوسیس و کالباس می خورید و اگر سوسیس و کالباس خواهید خورد ، پیشنهاد می کنیم این فیلم را از دست ندهید.




هدایت آرامش ::: جمعه 91/11/27::: ساعت 8:59 صبح

 

خروج تومور 7 کیلویی از شکم یک بیمار+عکس
روز گذشته در طی یک عمل جراحی سنگین در بیمارستان بقیه‌الله(عج) یک تومور شکمی 7 کیلویی از بدن یک بیمار خارج شد.

 

 

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت تعامل، دکتر سیدابراهیم متولیان سرپرست تیم جراحی با اعلام خبر فوق به خبرنگار ما افزود: بیمار که مردی میانسال و از شیعیان عراق بود ، چند ماه قبل با عارضه دردهای شکمی و اختلال در سیستم گوارش به پزشکان متخصص در کشور عراق مراجعه و در نهایت پس از تشخیص این تومور عظیم‌الجثه به ایشان گفته می‌شود برای جراحی و خارج کردن آن به یکی از کشورهای اروپایی سفر کند چرا که ریسک این عمل‌ها معمولا بالاست و احتمال فوت بیمار وجود دارد و شرایط خدمات درمانی پس از عمل نیز بسیار حائز اهمیت است.

دکتر متولیان افزود: بیمار مذکور در نهایت به دلیل علاقه به انقلاب اسلامی به کشورمان سفر و پس از تحقیق به بیمارستان بقیه‌الله(عج) وابسته یه سپاه پاسداران مراجعه می‌کند و در نهایت با لطف حق‌تعالی این جراحی پیچیده در نهایت دقت انجام شد و بیمار در حال حاضر در وضعیت مناسبی بسر می‌برد و در حال حاضر آزمایشات پاتوبیولوژی بر روی تومور در حال انجام است .

ایشان در خاتمه ابزار کرد:خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی و با تلاش متخصصان داخلی روند توسعه گردشگری پزشکی از کشورهای منطقه به کشورمان رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا نموده است و باید با همت مسئولان امر در نظام سلامت این پدیده را گسترش داده و تقویت نمود.

 




هدایت آرامش ::: یکشنبه 91/8/7::: ساعت 6:43 عصر

برای دیدن فیلم در لیگ زیر کلیک کنید

http://shirazpanel3d.persianblog.ir/post/3/




هدایت آرامش ::: جمعه 91/6/24::: ساعت 2:6 عصر

 

دختر می خواهید یا پسر؟!
زوج های زیادی هستند که بعد از دو دختر و یا بیشتر آرزوی داشتن یک پسر را دارند، البته برعکس این قضیه هم صادق است؛ اگر چه به وفور دیده نمی شود.
مهم این است که سالم باشد"؛ جدای از همه تعارف هایی که در قالب این جمله خودنمایی می کند؛ هنوز هم برای بیشتر پدر و مادرها مهم است که این بچه سالم به می خواهد به دنیا بیاید، دختر باشد یا پسر.

جلسه مشاوره اش رایگان است. همه چیز خیلی جدی و تخصصی به نظر می رسد. دکتر مشاور گان پوشیده، با کلاهی موهایش و با روکشی کفشش را پوشانده است. می پرسد: دختر می خواهید یا پسر؟ و با یک خودکار بیک شیشه ای آبی بدون در، روی برگه ای که بعداً می شود نسخه، می نویسد دختر!

کم کم انتظار برای حضور اعمال جراحی و دستکاری کروموزوم، دارو و .... پایان می یابد؛ این روش هیچ کاری به عمل جراحی ندارد.

گام اول- روش تغذیه ای

سن و سال مادر و پدر و تعداد خواهران و برادران در هر خانواده اولین چیزی است که برای شروع کار لازم است. تنها با طی کردن سه مرحله در سه ماه قبل از بارداری می توانید صاحب آن چیزی شوید که می خواهید. بیش تر از 10 سال است که این روش در کانادا، امریکا و استرالیا جواب داده است. این عبارتی است که مشاور در توضیح میزان اعتبار این روش به کار می برد. البته دخالت در کار خداوند از این نوعش تنها مختص دانش جدید نیست، بلکه ریشه در طب سنتی و ابن سینایی دارد. طب سنتی مدعی است که خوراکی ها تاثیر تعیین کننده ای بر جنسیت جنین دارند. برای مثال خوردن کاهو، توت فرنگی، خرمالو، هل و زعفران در هنگام بارداری احتمال پسرزایی را افزایش می دهد و مصرف ماست، ترشی و تخم مرغ جنین را دختر می کند.

مشاور، رعایت رژیم غذایی در سه ماه قبل از بارداری را توصیه می کند: "سه ماه قبل از بارداری لازم است که مادر مصرف حداقل 5 لیوان لبنیات مثل شیر،‌ ماست، کشک و ... را رعایت کند. میوه های ترش نیز حداقل باید 5 عدد متوسط باشد. انار، آلبالو و .... هر کدام که استفاده می شود به اندازه 5 میوه متوسط باشد. خوردن لواشک، ترشی و کلاً‌ چیزهای ترش برای دختر دار شدن مهم است. علاوه بر این یک سری پرهیز های غذایی هم برای هر یک از دو جنس لازم است."

دانستن این نکته مهم است که این رژیم ها حداقل برای 4 تا 6 هفته به صورت متوالی باید رعایت شود. گذشت حتی یک روز از لقاح، تاثیری در تعیین جنسیت ندارد.

مشاور می گوید: "ما از سال 1372 تا به حال این روش را انجام داده ایم و نوزدان زیادی را به این شیوه تعیین جنسیت کرده ایم. برای اولین بار هم 100 زوج را انتخاب کردیم و برای 50 مورد دختر و برای 50 تای بعدی نوزاد پسر را در نظر گرفتیم. این روش در آنها با موفقیت همراه بود و ثابت شده است که روش ما تا 95 درصد موفق است."

زمان بندی برای تعیین جنسیت فرزند

دومین مرحله ای که زوج برای رسیدن به فرزند دلخواه باید طی کنند، زمان بندی مقاربت زوجین است.

به گفته مشاور نکته مهم در تعیین جنسیت، تعیین زمان تخمک گذاری است: "اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک گذاری صورت گیرد، پسر به دنیا خواهد آمد. چرا که در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر، رقیق تر و ارتجاع پذیرتر است و حرکت اسپرم های Y را بسیار سهل و آسان می کند. اما اگر مقاربت 3 تا 4 روز بعد یا قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد، شانس پسر شدن به شدت کاهش می یابد. ارگاسم زن در هنگام مقاربت نیز راه دیگر تعیین جنسیت است، چرا که در هنگام ارگاسم زنانه ترشحات با PH قلیایی از دهانه واژن ترشح می شود که همزمان با انقباضات عضلات واژن باعث بالا راندن اسپرم های پسر و کمک به حرکت آنها به سمت رحم می شود و سبب ایجاد جنین پسر خواهد شد."

این روش مبتنی بر خصوصیات تخمک X و دو نوع اسپرم حاوی کروموزوم های X Y در مرد است: "لازم است که مادر در جدولی هر ماه تاریخ شروع و پایان ماهیانه خود را یادداشت کند. ثبت سابقه ترشح های چرکی زرد، سبز و یا سفید نیز لازم است. هر زن در اواسط ماهیانه خود یک یا چند تخمک که از نظر کروموزومی فقط X هستند تولید می کنند و در مقابل مردها دارای دو نوع اسپرم حاوی کروموزومهای جنسی Xو Y هستند. علی رغم تصور عامه که جنسیت فرزند را به مادر نسبت می دهند، این مرد است که جنسیت سلول تخم را تعیین می کند. این تعیین کنندگی به زمانی برمی گردد که تخمکی که حاوی کروموزوم جنسی X است با یکی از اسپرم ها لقاح می یابد؛ در صورتی که این اسپرم حاوی کروموزوم Y باشد، جنین پسر شکل می گیرد و اگر حاوی کروموزوم X باشد سلول تخم مونث می شود. بنابراین زمان و نوع مقاربت نیز از اهمیت بالایی برخودار است؛ که باید مطابق دستورالعمل ما انجام شود."

اسپرم ها هر کدام ویژگی هایی دارند. اسپرمX ‌ سر بیضی شکلی دارد و نسبت به اسپرم Y درشت تر، سنگین تر، دارای طول عمر بیشتر و حرکت کمتر است. اسپرمY سر گردی دارد و بسیار ضعیفتر است. با وجود این که اسپرم های Y کم جانتر و دارای عمر کوتاه تری هستند، ولی تعداد آنها بسیار بیشتر از اسپرم های X است؛ و این عامل ضعف آنها را در ماندگاری جبران می کند و باعث یکسان شدن تعداد موالید دختر و پسر می شود. تفاوت این دو نوع اسپرم پایه و اساس انتخاب جنسیت را تشکیل می دهد. گام سومی که لازم است زوج انجام دهند و در واقع آخرین مرحله به حساب می آید، شستشوهای اسیدی یا قلیایی است.

مشاور می گوید: "اسپرم هایY نسبت به محیط اسیدی بسیار حساس هستند و به سرعت از بین می روند. این درحالی است که اسپرم های X در این محیط ها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. بنابراین برای هر کدام از جنس های مورد نظر از شستشوی ویژه آن استفاده می شود."

او در توجیه برتری روش تغدیه ای و زمان بندی نسبت به عمل جراحی که توسط متخصصین زنان و زایمان انجام می شود، می گوید: "خوبی روشی که ما به کار می بریم این است که علاوه بر این که موفقیت آن تائید شده است، به هیچ عنوان به سیستم بدنی مادر نیز لطمه ای نمی زند. عمل جراحی و یا دارویی ندارد. خوب واضح است که عمل جراحی خطرات زیادی دارد. علاوه بر این که میزان موفقیت آن نیز کم است."

علاوه بر ریسک عمل جراحی آن هم برای دو بار به صورت متوالی، هزینه بالای آن نیز از جمله دلایلی است که مشاور برای رد این روش بیان می کند: "هزینه عمل جراحی بالاست. پرداخت 4 تا 5 میلیون تومان برای عملی که ممکن است حاصلی نداشته باشد، بیهوده است. ممکن است جنین از بین برود. در این صورت علاوه بر صدمه ای که به مادر می خورد، پول آنها هم از بین می رود. برای انجام دوباره این عمل هم فرد مجبور است دوباره ریسک عمل را پذیرفته و هزینه را هم بپردازد. اما روشی که ما به کار می بریم تنها 300 هزار تومان است که در صورتی که به نتیجه نرسد، این مبلغ به زوج برگردانده می شود. علاوه بر اینکه صدمه ای هم به بدن مادر نمی خورد."

تعداد اسپرم ها

زوج های زیادی هستند که بعد از دو دختر و یا بیشتر آرزوی داشتن یک پسر را دارند، البته برعکس این قضیه هم صادق است؛ اگر چه به وفور دیده نمی شود. قدیم ترها زوج ها آنقدر به کار تولید مثل ادامه می دادند تا بالاخره به مراد دلشان برسند. حتی اگر این مراد بعد از 6 یا 7 زایمان و یا حتی خیلی بیشتر از اینها حاصل می شد. امروزه طب جدید به زوج هایی که 2 یا بیش از 2 فرزند دختر دارند توصیه می کند که از مرد یک آزمایش شمارش اسپرمی به عمل آید. اگر تعداد اسپرم های مرد در یک سی سی کمتر از 20 میلیون باشد، احتمال دختر دار شدن 80% است؛ و چنانچه این تعداد زیر 5 میلیون باشد، این احتمال 100% خواهد بود. بنابراین هر اتفاقی که باعث افزایش اسپرم ها شود، یک قدم والدین را به سوی پسر دار شدن نزدیک می کند.

جداول ماه و سال بارداری

حدس جنسیت جنین با استفاده از جدول ماه و سال و سن والدین نیز روش دیگری است که موسسه های تعیین جنسیت برای کمک به والدین به کار می برند. این روش نشان می دهد که وقوع بارداری در هر ماه، احتمال تولد کدام جنس را بیشتر می کند. آنها چرتکه می اندازند که مثلاً اگر 30 ساله هستید برای دختر داشتن لازم است در ماه اردیبهشت باردار شوید.

موسسه های تعیین جنسیت مدعی هستند که این روش بیشتر از 90 درصد جواب می دهد. البته این قانون دو تبصره هم دارد؛ اول این که تعیین زمان تخمک گذاری تجربه و دقت زیادی را می طلبد و یک اشتباه کوچک حتی در حد 12 ساعت هم می تواند نتیجه را برعکس کند. دومین نکته هم مربوط به زمان شروع این پروسه است. برای به دست آوردن فرزند دلخواه باید 3 ماه قبل از بارداری اقدام شود.

 




هدایت آرامش ::: یکشنبه 91/6/12::: ساعت 6:51 عصر

گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق شدند با ابداع شیوه‌ای جدید و با تزریق مستقیم اکسیژن به خون، انسان‌ را در مواقع بحرانی، بدون تنفس، زنده نگه دارند.

 

تصور کنید مصدومی را در شرایط اورژانسی که ریه‌اش آسیب دیده، یا راه نایش کاملا بسته شده و توانایی تنفس ندارد. اتصال مصدوم به ماشین تنفس (ریه مصنوعی) تنها راه حل در این شرایط است. اما حالا یک گروه از محققان راه حل مناسبی برای این شرایط اضطراری یافته‌اند: تزریق مستقیم اکسیژن به خون انسان.

 

به گزارش ساینس دیلی، این دستاورد مهم می‌تواند به متخصصان کمک کند در طول عمل‌های جراحی پیچیده یا مواقع بحرانی بدون استفاده از ماشین تنفس، بیمار را برای مدت 30 دقیقه زنده نگه دارند. دکتر جان خیر (John Kheir) و همکارانش در بیمارستان کودکان بوستون، برای این کار، با استفاده از امواج صوتی، مولکول‌های اکسیژن را در لایه‌ای بسیار نازک از سلول‌های چربی (پپتید) قرار می‌دهند و محلول این ماده را مستقیم به خون تزریق می‌کنند.

 

به این ترتیب و با اکسیژن‌رسانی سریع به خون، بیماران در شرایط خاص تا نیم ساعت پس از قطع تنفس زنده می‌مانند و متخصصان این فرصت را دارند تا وضعیت بیمار را با استفاده از این زمان اضافه کنترل کنند و به ثبات برسانند. مرگی که انگیزه شد دکتر خیر در سال 2006 در بیمارستان کودکان بوستون مشغول رسیدگی به وضعیت دختربچه‌ای بود که در اثر ذات‌الریه شدید و آسیب ریه‌هایش سطح اکسیژن خونش به شدت افت کرده بود. با وجود تلاش پزشکان، این کودک پیش از آن‌که تیم پزشکی بتواند او را به ماشین قلبی-تنفسی وصل کند، از دنیا رفت. مرگ این کودک انگیزه‌ای شد برای دکتر خیر تا به فکر روشی جایگزین و البته سریع برای اکسیژن‌رسانی به بیمارانی با چنین شرایطی باشد. البته تزیق اکسیژن خالص گازی به جریان خون 100 سال پیش مورد آزمایش قرار گرفته بود و از آن‌جایی که این کار باعث تولید گازهای خطرناک در رگ‌ها می‌شد، این تجربه با شکست مواجه شده بود.

 

بنابراین بیشتر تحقیقات دکتر خیر بر روی امکان استفاده از ماده‌ای که بتواند اکسیژن را در خود ذخیره سازد و در رگ‌‌ها آزاد کند، متمرکز شد. استفاده از ذرات پپتید با میانگین اندازه 2 تا 4 میکرومتر و قرار دادن مولکول‌های اکسیژن در میان این میکرومولکول‌ها با استفاده از امواج صوتی، و در نهایت ایجاد محلولی از این ترکیب میکرومولکولی، قدم‌های بعدی دکتر خیر و همکارانش بود. « ما خون یکدیگر را می‌گرفتیم و پس از اکسیژن‌زدایی در لوله آزمایش می‌ریختیم. وقتی ترکیب اکسیژن را به لوله آزمایش اضافه می‌کردیم، خیلی سریع خون آبی‌رنگ بدون اکسیژن به رنگ قرمز تغییر رنگ می‌داد و این نشانه موفقیت‌آمیز بودن تحقیقات ما بود.» دکتر خیر این‌چنین فاز اولیه تحقیقات گروهش را تشریح می‌کند. در سال‌های بعد، این گروه تحقیقاتی با آزمایش‌های مختلف اندازه ذرات برای بالا بردن میزان کارایی و همچنین تزریق ایمن این محلول به خون را بهینه کردند.

 

هنگامی که این مایع به حیواناتی با سطوح پایین اکسیژن خون تزریق شد، خون آنها طی چند ثانبه به حالت عادی بازگشت. همچنین هنگامی که مایع به حیواناتی که راه نایشان کاملا بسته شده بود و قادر به تنفس نبودند، تزریق شد، آنها تا 15 دقیقه زنده ماندند و به این ترتیب این آزمایش‌ها از فاز حیوانی هم موفق بیرون آمدند. و در نهایت هنگامی که این شیوه بر روی انسان آزمایش شد، اثر اکسیژن تقریبا تا 30 دقیقه در بدن باقی ماند؛ اگرچه تزریق آن برای مدت طولانی‌تر می‌تواند به خون بیمار صدمه بزند. به گفته دکتر خیر، این روش جایگزین اکسیژن کوتاه مدت و راهی برای تزریق ایمن اکسیژن برای حمایت از بیماران در طول دقایق بحرانی است و چون این مایع قابل‌حمل است می‌تواند از سوی پزشکان و امداگران در مواجهه با شرایط اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

 




هدایت آرامش ::: پنج شنبه 91/4/15::: ساعت 1:13 عصر

 

1ـ اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی:
چنانچه قبل از عمل، بزرگی شاخک‌های بینی یا انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد، جراح باید تلاش کند این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به این‌که بینی با عمل جراحی معمولا کوچک‌تر می‌شود، چنانچه مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده است را برطرف نکنیم، وقتی بینی جمع‌تر شد این مانع به ظاهر بی‌اهمیت باعث انسداد مسیر تنفسی می‌شود.

2ـ تورم مخاط داخل بینی:
چنانچه به دلیل سینوزیت مزمن یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشد، ممکن است باعث انسداد تنفسی شود.
3 ـ چسبندگی‌های داخل بینی:
اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری کند، باعث زخمی‌شدن مخاط بینی می‌شود. اگر مخاط زخمی‌شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند هنگام ترمیم به یکدیگر می‌چسبند و راه داخل بینی را تنگ می‌کنند.
4 ـ تنگ کردن بیش از حد سوراخ‌های بینی.
5 ـ برداشتن بیش از اندازه از غضروف‌های نوک بینی:
این امر منجر به تنگی مدخل بینی می‌شود.
اگر جراح بینی از تجربه کافی برخوردار نباشد، علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی، این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی درآید. این شکل‌های نامطلوب و دلایل آن عبارتند از:
غیرقرینه بودن سوراخ‌های بینی
اگر به سوراخ‌های بینی فردی که عمل نکرده بنگریم معمولا 2 سوراخ بینی دقیقا عین هم نیستند، اما فردی که عمل می‌کند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخ‌ها کاملا قرینه باشند. جراح طی عمل باید تلاش کند که میزان غیرقرینگی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است آن را اصلاح کند.
کاهش حس بویایی
پایانه‌های اعصاب بویایی در سقف حفره داخل بینی قرار گرفته‌اند. این ناحیه طی عمل زیبایی بینی معمولا دستکاری نمی‌شود، بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد، مگر در 2 حالت:
حالت اول: این‌که فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است از قبل مبتلا به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده است و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی‌ نیز قرار گرفته باشد. با توجه به این‌که ممکن است پولیپ‌ها در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند، برداشتن آنها و دستکاری آن قسمت ممکن است منجر به آسیب دیدن پایانه‌های بویایی شود. اگر فردی مبتلا به پولیپ وسیع بینی باشد، بهتر است ابتدا در یک عمل مجزا پولیپ‌ها برداشته شوند و سپس با فاصله چند ماه بعد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند.
حالت دوم: اگر به دلایلی که قبلا ذکر شد فردی در اثر عمل زیبایی بینی به درجاتی دچار انسداد بینی شود به همان میزان نیز دچار کاهش حس بویایی می‌شود، زیرا برای این‌که بتوانیم بویی را حس کنیم باید مولکول‌های فرار آن ماده بتوانند از طریق بینی خود را به پایانه‌های اعصاب بویایی برسانند. چنانچه بینی مسدود باشد این مولکول‌ها قادر نیستند وارد بینی شوند تا بتوانند اعصاب بویایی را تحریک کنند.

 




هدایت آرامش ::: دوشنبه 91/1/7::: ساعت 11:12 صبح

 

محققان دانشگاه ورمونت موفق به کشف دو پروتئین جدید در سلولهای قرمز خون شده اند که می تواند وجود دو نوع جدید از گروه خونی قابل آزمایش را به اثبات برساند.

 

به گزارش شیراز تجارت به نقل از مهر، این کشف جدید از آن جهت پراهمیت است که می تواند خطر انتقال گروه های خونی ناسازگار را در میان ده ها هزار انسان کاهش دهد.

اما نکته جالب توجه درباره کشف جدید این است که این دو نوع جدید گروه خونی می تواند تعداد کلی گروه های خونی شناخته شده را به 32 برساند. در واقع به جز گروه های A، B، AB و O گروه های خونی دیگری نیز وجود دارند که به نسبت این چهار گروه کمیاب ترند و معمولا نام افرادی را به خود می گیرند که در بدن آنها جاری بوده و سپس کشف شده اند.

 

این گروه های خونی نادر از قبیل گروه های "جونیور" یا "لانگریز" به واسطه وجود گروه های ویژه از آنتی ژنها شناسایی می شوند و بسیاری از آنها از قبیل گروه های خونی Kell و MNS با گروه های خونی A یا O همخوانی و سازگاری دارند.

 

اما کشف گروه های خونی جدید معمولا امری بسیار نادر است، کشف آخرین نمونه جدید گروه خونی به بیش از یک دهه پیش باز می گردد، از این رو کشف دو گروه خونی به صورت همزمان رویداد بسیار مهمی به شمار می رود.

 

بر اساس گزارش نیوساینتیست، گروه های خونی "جونیور" و "لانگریز" به ویژه در شرق آسیا و در ژاپن فراوان دیده می شود به صورتی که به گفته دانشمندان بیش از 50 هزار ژاپنی از گروه خونی "جونیور منفی" برخوردارند و به این واسطه دچار مشکلات انتقالی خون و یا ناسازگاری مادر با جنین هستند.

 

 




هدایت آرامش ::: یکشنبه 90/12/7::: ساعت 11:14 صبح

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 34


بازدید دیروز: 42


کل بازدید :607410
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<