سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جبرئیل همراه هفتاد هزار فرشته پس از نمازظهر نزدم آمد و گفت : . . . ای محمّد ! هرکس با جماعت بودن را دوست داشته باشد، خداوند و همه فرشتگان دوستش خواهند داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

+O

 

با این اختراع همه چیز را ببینید و بشنوید

بینایی و شنوایی شاید مهمترین حس‌ها برای هر کسی باشند. محققان حالا ماسک‌هایی درست کرده‌اند که هر کسی می‌تواند از آنها برای شنیدن و دیدن چیزهایی که قبلاً برایش قابل شنیدن و دیدن نبوده استفاده کند.
مجله مهر: بینایی و شنوایی شاید مهمترین حس‌ها برای هر کسی باشند. محققان حالا ماسک‌هایی درست کرده‌اند که هر کسی می‌تواند از آنها برای شنیدن و دیدن چیزهایی که قبلاً برایش قابل شنیدن و دیدن نبوده استفاده کند.

اولین ماسک از مجموعه Eidos روی گوش‌های فرد را می‌گیرد و او می‌تواند با توجه کردن به هر سمتی صداهایی که با گوش عادی قابل شنیدن نیست بشنود. در این ماسک از میکروفن‌هایی قوی استفاده شده که می‌تواند به صورت متمرکز صداهای سمت مورد توجه فرد را دریافت کند. همچنین سیستم نرم‌افزاری این ماسک صداهای اضافی و پس‌زمینه را حذف می‌کند تا صدای تمرکز شده بسیار واضح شنیده شود.

هر چند بعضی‌ها می‌گویند این ماسک حریم خصوصی افراد را به مخاطره می‌اندازد اما کاربردهای این ماسک در خیلی از موارد مثبت است. کاربر این ماسک به عنوان نمونه در یک خیابان شلوغ روی صدای یک پرنده تمرکز کند و حذف صدهای اطراف از چهچه پرنده لذت ببرد.

با این اختراع همه چیز را ببینید و بشنوید

 ماسک دیگر که روی چشم‌ها را می‌گیرد به فرد اجازه می‌دهد که تصاویری را ببیند که شاید پیش از این فقط در تلویزیون قابل مشاهده بودند. به عنوان نمونه فرد استفاده کننده از ماسک می‌تواند مسیر حرکت یک ورزشکار یا پرواز یک پرنده را ببیند.  ماسک دیدن در‌واقع از دوربین و نرم‌افزاری برخوردار است که تصاویر گرفته شده را به صورت زنده ویرایش کرده و برای کاربر دوباره می‌فرستد.

با این اختراع همه چیز را ببینید و بشنوید

با این اختراع همه چیز را ببینید و بشنوید

با این اختراع همه چیز را ببینید و بشنوید

 




هدایت آرامش ::: دوشنبه 92/2/30::: ساعت 10:34 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 50


بازدید دیروز: 38


کل بازدید :607298
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<