سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی خرد که اسیر دست هوسی امیر است . [امام علی علیه السلام]

+O

 

10 ماده غذایی مؤثر در کسب عضله و نابودی چربی

سعی کنید این ده ماده غذایی را به خاطر فواید بی شماری که دارند در رژیم غذایی تان بگنجانید. این مواد غذایی در کسب عضله مؤثر هستند، منجر به سلامت قلب می شوند و به شما کمک می کنند تا چربی هایتان را نابود کنید.

 

 

  • زغال اخته

     

    رنگ این میوه خوشمزه سرخ است، بنابراین می دانید که سرشار از آنتی اکسیدان است. این میوه مغذی بسیار کم کالری است. ضد تورم و التهاب می باشد. منجر به کاهش فشار خون می شود و سرشار از مواد مغذی غنی است.

     

     

  • جودوسر

     

    همه نوع آن خوب است، اما سعی کنید از انواع چند سال مانده استفاده کنید. زیرا انواع کهنه آن ضخیم تر است و به همین خاطر حاوی شاخص گلیسمیک پایین تری می باشد.

    جودوسر یک منبع غنی از فیبر به ویژه از نوع قابل حل است. بنابراین منجر به کاهش کلسترول و حذف کلسترول بد می شود. در حقیقت، این ماده غذایی مفید دارای خاصیت ضد التهاب و عامل بالقوه آنتی اکسیدان است.

     

     

  • بادام

     

    بادام ها مواد غذایی بسیار سودمندی هستند. آنها غنی از ویتامین Eو سرشار از مواد معدنی هستند. مطالعات نشان داده که این ماده غذایی تأثیر فوق العاده ای در کاهش کلسترول دارد. پژوهش ها همچنین نشان داده اند که بادام می تواند منجر به افزایش اجراهای تمرینی شود و به رفع خستگی کمک می کند.

     

     

  • ماست

     

    خوردن این ماده غذایی در هر موقع از روز لذت بخش است. این ماده غذایی با کلسیم، پروتئین، ویتامین Dو باکتری های خوب بارگیری شده است و به هضم غذا بسیار کمک می کند. همچنین منجر به کاهش کلسترول خوب می شود.

    مطالعات نشان داده مصرف این ماده غذایی منجر به افزایش فرآیند چربی سوزی به ویژه در ناحیه شکم می شود. این ماده غذایی سرشار از کلسیم است و نه تنها از فرآیند پوکی استخوان ها جلوگیری می کند، بلکه منجر به تسریع فرایند چربی سوزی می شود.

     

     

  • آب

     

    آب منجر به افزایش متابولیسم می شود. توجه داشته باشید که 70 درصد وزن بدن ما از آب است. بنابراین، اگر این محیط آبی حفظ شود، به عملکردهای بدن ما سرعت داده می شود. آب همچنین منجر به حفظ روانی مفاصل می شود. بنابراین در عوض مصرف مکمل های مربوط به حفظ مفاصل بهتر است مصرف یک لیوان آب بیشتر را امتحان کنید.

     

     

  • گریپ فروت

     

    مصرف گریپ فروت تازه یا حتی آب آن بسیار سودمند است. گریپ فروت میوه ای بسیار کم کالری است. همانند سایر مرکبات غنی از ویتامین Cاست. گریپ فروت نشان داده که به فرآیند چربی سوزی کمک می کند و منجر به کاهش مسئله مقاومت انسولین می شود.

    گریپ فروت همچنین دارای تأثیرات افزاینده تستوسترون به صورت طبیعی است. آن یک منبع خوب از بتا –هیدروکسی –بتا میل بوتیرات (HMB) است. همچنین سرشار از آب و فاقد قند است.

    به فرآیند عضله سازی کمک می کند و منجر به تسریع فرآیند چربی سوزی می شود. مصرف 1 الی 2 برش از این میوه به ترمیم بافت های بدن شما کمک می کند.

     

     

  • تخم مرغ

     

    زرده یا سفیده فرقی نمی کند، این ماده غذایی بسیار سودمند است. یک تخم مرغ دارای 6 گرم پروتئین و سرشار از مواد معدنی و ویتامین است.

    در رژیم های غذایی تخم مرغ یکی از اصلی ترین مواد غذایی موجود در لیست است و این به خاطر محتوی پروتئینی آن است. پروتئین دارای تأثیر سودمندی بر روی هورمون گرلین است و همین مسئله بر روی تنظیم اشتها تأثیر دارد.

    زرده های تخم مرغ حاوی 40 درصد ید و مواد سودمند دیگر نظیر ریبوفلاوین، روی و غیره هستند. ید در فرآیند عملکرد تیروئید نقش مهمی دارد، منجر به افزایش ترشح هورمون ها و فرآیند متابولیسم نیز می شود.

     

     

  • آناناس

     

    آناناس دارای یک ماده سودمند ضد التهاب است. همچنین آناناس غنی از ویتامینCاست.

     

     

  • گیلاس

     

    گیلاس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. هر چقدر رنگ این میوه تیره تر باشد، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری است. این میوه های مغذی حاوی ماده ای ویژه در خود هستند که این ماده دارای خاصیت ضد التهاب است. این ماده منجر به کاهش التهاب و تورم و همچنین محافظت خاص در برابر پارگی و آسیب عضلات می شود.

    با مصرف گیلاس می توانید منجر به ریکاوری سریع تر عضلات تان شوید و همچنین از خشکی و ناراحتی مفاصل به هنگام صبح دور بمانید.

     

     

  • تخم کدو

     

    درست است که تخم کدو دارای کالری بسیار بالایی می باشد، اما خواص بی شمار آن این مسئله را خنثی می کند. دانه های کدو حاوی چربی باکیفیت، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند. این دانه ها همچنین حاوی فیبر هستند که دارای خواص بی شماری است. این دانه ها به ویژه برای بدنسازان بسیار سودمند هستند. زیرا آنها دارای ترکیبات رژیمی کاملی هستند. سرشار از پروتئین، کم چرب و غنی از فیبر می باشند. توجه داشته باشید که چربی آن از نوع چربی خوب است.

     

    نتیجه

    سعی کنید حتماً این 10 ماده غذایی سودمند را در برنامه غذایی روزمره تان بگنجانید. همه این ده ماده غذایی جزو منابع غذایی طبیعی هستند و به هیچ عنوان تحت عملکردهای فرایندسازی واقع نشده اند. این مواد غذایی بسیار طبیعی هستند بنابراین مصرف آنها نتایج خوب و مناسبی در پی خواهد داشت.

     

    منبع : مجله علم ورزش

  •  




    هدایت آرامش ::: دوشنبه 91/8/1::: ساعت 7:33 عصر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1


    بازدید دیروز: 91


    کل بازدید :607532
     
     >>اوقات شرعی <<
     
    >> درباره خودم<<
     
     
     
     
    >>صفحات اختصاصی<<
     
    >>لوگوی دوستان<<
     
    >>اشتراک در خبرنامه<<