سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی ات را اگر جایگاهی [برایش] نیافتی، نثار مکن. [امام علی علیه السلام]

+O

 

برگزاری جلسات تمرینی عالی با مکمل های حرفه ای

چربی سوزی می خواهید؟!

اگر می خواهید قدرت خود را به جهت برگزاری یک جلسه تمرینی عالی افزایش دهید، باید به مصرف مکمل های مناسبی بپردازید که شما را قادر می سازند تا انرژی، استقامت و روند چربی سوزی را در خود افزایش دهید.

اکثر افراد به قصد کاهش بافت های چربی به سراغ دوچرخه ثابت، تردمیل و ... می روند. اما در حقیقت کاردیو تنها منجر به سوزاندن چربی ها نمی شود، بلکه مجموعه ای از منابع خاص را به شما هدیه می کند. آن می تواند متابولیسم تان را افزایش دهد، سطح کلی تناسب اندام تان را بهبود ببخشد، منجر به افزایش جریان خون، قدرت بخشی به قلب و شش ها و فواید بی شمار دیگری شود. زمان انجام تمرین های هوازی به نوبه خود جزو بهترین اوقات سپری شده است.

یک جلسه تمرین خوب جلسه ای است که بعد از سپری کردن آن به اندازه کافی انرژی گرفته باشید. با انجام تمرین های فوق و داشتن یک برنامه مکملی هوشمندانه به هر حال می توانید احساس بهتری داشته باشید و شاهد نتایج فوق العاده باشید.

مهم نیست هدف تان از داشتن جلسات تمرین های هوازی (کاردیو)، چربی سوزی، افزایش استقامت، افزایش قدرت ذهنی یا انرژی است. سعی کنید در هر زمینه از مکمل هایی استفاده کنید که از اهداف شما در هر زمینه حمایت می کنند و برای مثال به شما کمک می کنند تا بتوانید به راحتی آخرین کیلومتر باقی مانده را بدوید یا احساس قدرت بیشتری در ضمن انجام تمرین ها داشته باشید یا که بتوانید بر روی مسابقات تان متمرکز شوید.

راهنمای مکملی ما به شما کمک می کند تا به منظور اجرای اهداف مناسب تان در حین جلسات تمرین های هوازی انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

هدف 1: سوزاندن چربی

عضلات به صورت عمده بر روی کربوهیدرات ها و اکسیداسیون چربی به جهت تأمین نیازهای انرژیک در حین تمرین تکیه دارند. مطالعات علمی بی شماری نشان داده که افزایش شدت تمرین منجر به استفاده سریع تر از کربوهیدرات ها می شود.

در حالی که کربوهیدرات ها مورد استفاده واقع می شوند، گلیکوژن (ذخایر انرژی) تخلیه می شود. تخلیه انرژی به این معناست که شما نمی توانید به حفظ سرعت و شدت اجرایی تان در بلندمدت بپردازید.

به صورت مرسوم، بدنسازان همیشه سعی می کنند تا به کند کردن فرآیند تخلیه گلیکوژن به واسطه مصرف حجم های عظیم کربوهیدراتی قبل و یا در حین تمرین بپردازند.

از آنجایی که این رویکرد، مؤثر است، همچنین شما می توانید به واسطه استفاده از اکسیداسیون اسیدهای چرب به عنوان یک منبع انرژی به بهبود آستانه تحمل خود بپردازید. پژوهش ها نشان داده که افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب در حین تمرین منجر به کند شدن دامنه ذخایر گلیکوژنی می شود و در نتیجه یک ظرفیت تحمل توسعه یافته تر را داریم.

بنابراین در این مورد هدف خوردن مکمل هایی است که منجر به افزایش متابولیسم اسید چرب در حین تمرین های هوازی می شوند. فرآیند چربی سوزی خود را به واسطه مکمل های زیر تقویت کنید.

 

کافئین:

در واقع مصرف یک فنجان قهوه هر روز صبح هم می تواند مؤثر باشد. کافئین به صورت طبیعی حاوی یک محرک شیمیایی با نام تری متیل اگزانتین است. در انسانها، کافئین تحت عنوان یک محرک سیستم اعصاب مرکزی عمل می کند که به برطرف سازی گیجی و احیاء هوشیاری می پردازد. کافئین حاوی قدرتی است که منجر به افزایش عملکرد تمرین های هوازی، کاهش خستگی، تحریک فعالیت ذهنی و ایجاد لیپولیز (آزاد سازی چربی از سلول های چربی) می شود و کمک می کند تا از آن چربی تحت عنوان یک منبع انرژی در طی تمرین استفاده کنیم.

 

کتون های تمشک

کتون های تمشک ترکیب های اولیه ای هستند که مسئول رایحه آن هستند. پژوهش ها نشان داده که این کتون ها دارای قوه بالفعلی هستند که به حمایت از کاهش چربی های بدن به واسطه افزایش نوراپینفرین می پردازند، اجزایی که منجر به لیپولیز می شوند. افزایش لیپولیز ممکن است منجر به تقویت آزادسازی گلیسرول شود و به این صورت افزایش جای گیری هورمون احساس به لیپاز را در سلول های چربی داریم و به این ترتیب افزایش بافت قهوه ای چربی را داریم که به جهت افزایش اکسیداسیون و فرآیند چربی سوزی شناخته شده است.

به عبارت دیگر، کتون های تمشک منجر به افزایش توانایی بدن به جهت آزادسازی ذخایر چربی به موجب تأمین انرژی می شوند.

 

ال –کارنیتین

ال کارنیتین به صورت طبیعی اسیدآمینه ای است که نقش مهمی را در متابولیسم چربی بازی می کند. آن تحت عنوان یک انتقال دهنده اسیدهای چرب به میتوکندری عمل می کند که درواقع کوره متابولیک سلولی است.

بررسی شده که داشتن میزان مناسبی از ال –کارنیتین به جهت حفظ سلامتی و انرژی لازم است. ال –کارنیتین به انتقال زنجیره بلند اسیدهای چرب در عرض بافت میتوکندری می پردازد تا به این طریق به متابولیزه کردن آنها بپردازد.

آن همچنین به آزادسازی چربی ذخیره شده در بدن (به نام تری گلیسیریدها) در جریان خون به جهت تأمین انرژی و تحریک اکسیداسیون اسیدهای چرب کمک می کند.

 

براسیکا کامپستریس

براسیکا کامپستریس یا شلغم یک سبزی بوته ای است که شامل تأثیرات توسعه دهنده کاهش وزن است.

پژوهش ها نشان داده حیواناتی که به تغذیه با این گیاه می پردازند، دارای وزن کمتری هستند و در کل بافت های چربی کمتری در مقایسه با سایر حیوانات دارند.

پژوهشگرها معتقدند که این مسئله به موجب تنظیم گیرنده های بتا –3 در سلول های چربی و جلوگیری از تشکیل لیپیدهای ادیپوسیت است. گیرنده های بتا –3 بر روی سطح سلول های چربی قرار دارند و وقتی تحریک می شوند، منجر به افزایش لیپولیز و چربی سوزی می شوند.

 

ال –تارین

یک اسیدآمینه غیرضروری که شامل سولفور است و نقشی را در چندین فرآیند متابولیکی نظیر ضربان قلب و فعالیت های آنتی اکسیدانی بازی می کند. آن به جهت عملکردهای قلبی-عروقی و توسعه عملکرد عضلات اسکلتی لازم است.

ال –تارین منجر به افزایش VO2، زمان تمرین و میزان وزنه ای که از آن در تمرین استفاده می کنیم،  البته به صورت برجسته می شود. ال تارین از آسیب های DNAجلوگیری و منجر به افزایش ظرفیت تمرین به موجب خواص محافظت کننده سلولی می شود. ال –تارین حاوی خواص چربی سوز بر روی سلول های چربی است.

پژوهشگرها نشان داده اند که این تأثیر لیپولیتیک به موجب توانایی است که منجر به افزایش تأثیر گیرنده های بتا –2 می شود.

 

اوودیامین

اوودیامین عصاره خانواده گیاهان تترادیوم است. پژوهش ها نشان داده که این مکمل به صورت عمده به عنوان یک ترموژنیک عمل می کند.

پژوهش ها نشان داده اوودیامین به صورت قدرتمندی بازدارنده افزایش سلول های چربی است و به همین روال، فرآیند سوخت و ساز را نیز افزایش می دهد.

 

3 چربی سوز قدرتمند

پژوهش ها نشان داده که ترکیب سه مکمل کولین، کافئین و کارنیتین بسیار در افزایش فرآیند چربی سوزی مؤثر است. ترکیب این مکمل ها منجر به کاهش چربی بدن به موجب افزایش فرایند استفاده از چربی به عنوان انرژی است. این ترکیب همچنین منجر به افزایش اجراهای تمرینی و توسعه اکسیداسیون اسیدهای چرب می شود.

 

هدف 2: حمایت از افزایش انرژی و استقامت

توانایی بدن به جهت تحمل جلسات تمرینی بستگی به کارآیی عملکرد قلب، تنفس و سیستم گردش خون دارد. سیستم قلبی –عروقی مسئول افزایش جریان خون و اکسیژن به عضلات کارکرده است.

 

 

منبع : هفته نامه بشیر

 




هدایت آرامش ::: یکشنبه 91/7/30::: ساعت 7:35 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 74


بازدید دیروز: 50


کل بازدید :606629
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<