سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، خونخواهِ [بحقّ] است و خونخواهی [بحق] را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

+O

 

 ویتامین C 

ماده بسیار مفید برای بینایی ویتامین C است. همراه همیشگی ویتامین C، بیوفلاونوئید علاوه بر اینکه به ویتامین C در اثر گذاری کمک می کند خود نیز فوایدی دارد. مطالعات نشان داده اند که مقادیر بالای ویتامین C می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به کاتاراکت شود. این ویتامین همچنین می تواند با کاهش فشار چشم مانع گلوکوم نیز شده و یا بیماری را در مبتلایان تسکین دهد.

میزان نیاز روزانه به ویتامین ث 60 میلیگرم در روز است...

 

 

 ویتامین C 

ماده بسیار مفید برای بینایی ویتامین C است. همراه همیشگی ویتامین C، بیوفلاونوئید علاوه بر اینکه به ویتامین C در اثر گذاری کمک می کند خود نیز فوایدی دارد. مطالعات نشان داده اند که مقادیر بالای ویتامین C می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به کاتاراکت شود. این ویتامین همچنین می تواند با کاهش فشار چشم مانع گلوکوم نیز شده و یا بیماری را در مبتلایان تسکین دهد.

میزان نیاز روزانه به ویتامین ث 60 میلیگرم در روز است. نکته قابل توجه این است که این مقدار باید بصورت روزانه مصرف شود زیرا بدن انسان نه تنها قادر نیست ویتامین ث بسازد بلکه نمی تواند آنرا بمدت طولانی ذخیره کند. سیگاریها، کسانیکه الکل مصرف می کنند و مبتلایان به دیابت باید مقادیر بیشتری مصرف کنند.

مرکبات، فلفل دلمه ای، میوه های گرمسیری، سیب زمینی و سبزیجات سبز و پر برگ منابع غنی ویتامین C هستند. جدول زیر مواد غذایی غنی از ویتامین C و مقدار این ویتامین را در آنها نشان می دهد:

با فرارسیدن فصل پاییز میوه های فصل تغییر می کند . میوه های پاییزی می توانند به رژیم غذایی ما تنوع داده و ما را تقویت کنند. در زیر به چند نمونه از این میوه ها اشاره می شود:

 سیب: می توانید در این فصل با خانواده به یک باغ بروید و برای تفریح سیب بچینید . اما این میوه را می توانید در نزدیکترین میوه فروشی محل نیز پیدا کنید.سیب منبع ویتامین C و فیبر است که می توان آنرا بیش از 6 هفته در یخچال یا یک هفته خارج ییخچال نگهداری نمود. از سیب می توانید درتهیه سالادها ، شیرینی ها و یا سس ها استفاده کنید.

انواع مرکبات: مانند پرتقال و نارنگی و لیموشیرین منبع غنی ویتامین C ، فیبر و فولات هستند که معمولا می توان آن ها را یک هفته خارج یخچال یا 3-2 هفته در یخچال نگهداری نمود. مرکبات به عنوان یک میان وعده عالی استفاده می شود اما می توان در تهیه سالادها نیز از آن استفاده نمود.

موز: این میوه را می توان تمام فصول سال پیدا کرد . اما فصل پاییز برای تهیه این میوه مناسبتر است. موز غنی از ویتامین B6، فیبر، پتاسیم و ویتامین C است که همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. افراد مختلف مزه های مختلف موز را دوست دارند برخی نوع سبز آن یعنی زمانیکه اصطلاحا کال است را دوست داشته و برخی دیگر موز قهوه ای یا بسیار رسیده را ترجیح میدهند. موز را نمی توان بیش از چند روز نگهداری نمود. زمانیکه موز قهوه ای شود فقط می توان از آن در تهیه کیک ها و شیرینیها استفاده نمود.

گلابی: این میوه در فصل پاییز بسیار مطبوع است و منبع ویتامین C و فیبر بالا می باشد. اگر گلابی نرم باشد فقط می توان چند روز آن را نگه داشت .

به : میوه کمیابی است اما ترکیب سیب و گلابی و به نه تنها می تواند منبع خوبی برای ویتامین C و فیبر باشد بلکه می تواند مقدار فراوانی ریبوفلاوین یا ویتامین B2 را برای بدن فراهم کنند. اگر به زرد و رسیده باشد می توان آنرا هفته ها در یخچال نگه داشت . به خام خواص بیشتری دارد اما اگر پخته شود شیرین تر می شود.

خرمالومنبع غنی ویتامین C است . اگر خرمالو کال باشد می توان آن را همراه سیب یا موز در یک پاکت کاغذی در یخچال گذاشت تا برسد. خرمالو زمان مصرف باید کاملا رسیده باشد در غیر این صورت مزه گس می دهد. خرمالو رسیده را فقط چند روز می توان در یخچال نگهداری نمود.

انگور قرمز و زغال اخته: در پاییز فراوان است و هر دو منبع خوب ویتامین C هستند . زغال اخته هم فیبر بالایی دارد. هر دو را می توان بیشتر از یک هفته در یخچال نگهداشت و برای سالادها و میان وعده ها از طعم و رنگ دلپذیر آن ها استفاده نمود.

انار و گریپ فروت: معمولا در بقیه سال به صورت عصاره موجود است اما در پاییز می توانید آن را به صورت تازه مصرف کنید. هردو منبع بسیار غنی ویتامین C بوده و همچنین انار حاوی آهن بوده و گریپ فروت فیبر و فولات دارد و هردو را می توان هفته ها در یخچال نگهداشت.

کیوی: میوه ای با پوست کرک دار است که پوست آن نیز خوردنی است و حاوی ویتامین C و فیبر بالایی است و می توان آن را حدود یک هفته در کیسه پلاستیکی خارج یخچال نگه داشت. کیوی را می توان به سالادها ، تارت ها و دسرها اضافه نمود و از طعم و رنگ آن لذت برد. کیوی در تهیه غذاهای گوشتی نیز استفاده می شود.

نارنجمنبع خوب ویتامین C و ویتامین A است و بهتر است آن را با برگ سبز آن نگهداری نمود. اگر آب آن را می گیرید بهتر است سریع مصرف کنید زیرا خواص آن از بین می رود.

 

 





هدایت آرامش ::: سه شنبه 91/7/25::: ساعت 8:2 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 42


کل بازدید :607218
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
 
>>صفحات اختصاصی<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<